Puttehelvede :o(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Puttehelvede :o(

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    dahl28dahl28
    Medlem

Mathias er ikke til at putte. Og nu er den da helt gal. Han har altid haft svært ved at skulle sove om aftenen, men efter han var snotforkølet VIL han slet slet ikke. Vi skal enten sidde hos ham til han falder i søvn, eller tage ham med i seng. Det resulterer i nogle ret lange aftener :o(

Jeg har snart ikke flere ideer… Det er far der putter, for jeg kan ikke. Har slet ikke temperament eller tålmodighed til det…

Det ødelægger vores aften, forhold osv… :o(

Det skal lige siges at vi har byttet værelse så han har fået et større. Kan det være derfor??? kan jo være han er utryg fordi det er for stort (det er ikke voldsomt meget større end det gamle…

Gode råd modtages gerne. Har læst diverse bøger, men synes ikke det var meget hjælp da jeg nægter at lade ham ligge og græde…

Lotte

dahl28dahl28
    Medlem

Vi har et fast putteritual, det virker bare ikke mere… Så gode råd er dyre :o( Men vi finder vel en ny måde der virker… Var det mig der blev puttet sov jeg da i løbet af 5 min ;o)

Anonym
    Gæst

Hmm træls for jer.Ved ski ikke helt hvad jeg skal foreslå.Men jeg vil i hvert fald anbefale I får gjort noget nu for hvis I lader det fortsætte er der helvede om 1 år.Synes det bliver værre når de er lidt over to år.Nu vil du ikke lade ham ligge og græde.Jeg vil jo have anbefalet at I skulle finde en fast putte rytme som I begge syntes var rimelig.Fx tag ham i bad efter aftensmaden, giv nattøj, børst tænder.Ind og læse en lille bog/synge og så putte ham.Lig ham og sig elsker dig sov godt.Hvis han grgæder gå der ind lig ham ned og sig det samme igen.Vi har forskellig putteritaul min mand og jeg.Jeg sidder der tit til hun sover men det tager ikke lang tid når jeg sidder der (ca. 5 min.Ligger hende nedog synger en sang og venter så på hun sover)Min mand ligger hende ned og så går han.Nogle gange sover hun ikke med det samme.Hun kan nogle gange ligge vågen nøsten en time men så længe hun ikke græder eller er utilfreds går vi ikke ind til hende.Dermed ikke sagt vi aldrig har problemer for det har vi også nogle gange men synes efterhånden det er sjældent.
    Får du ikke besøg af sp her ved 18 mdr? Så var det da også et emne at tage op…
    karina

HipposHippos
    Medlem

Hej.
    Jeg kan kun fortælle at min nr. 2 var helt som du beskriver.
    Jeg valgte at tage ham ned i stuen med en dyne og lave putteritual om, så han kunne putte i stuen og falde i søvn der. Det gav kort puttetid i rolige omgivelser. I en periode sov han i barnevognen hele natten, for det fungerede fint uden skrig og skrål.
    Da nr. 3 kom til og der skulle puttes børn stort set samtidig var jeg ofte alene med dem om aftenen. De blev derfor alle tre proppet i nattøj i bilen. Så kørte vi en lille rute (10 min) og jeg havde 3 sovende børn, der bare skulle bæres ind i seng. Ikke særlig praktisk – men meget funktionelt!!
    Det jeg egentlig bare ville sige er, at det er ok, at tingene ikke lige fungerer som flertallet – de kan godt blive helt normale børn selvom de ikke lige følger bøgernes eksempler på putteritualer.
    Det vigtigste for mig at se, er at finde et ritual, som i kan leve med og som giver tryghed!

Pøj pøj Trine

dahl28dahl28
    Medlem

Hej Trine

Tak for sit svar. Det er da en anderledes måde i har puttet på, men rart at høre at der er andre måder der virker. Jeg tror også vi må tage alternative måder i brug, for alt det andet synes bare ikke at virke hos os. Tror så også at hans tandfrembrud spiller en rolle.

Men pt går vi ind og putter ham i vores seng for han er meget tryghedssøgende og bliver ked af det hvis vi går fra ham… Så pt er det løsningen. Og det virker. Og så syns jeg nu også det er hyggeligt. Vi går ind i stuen når han er faldet i søvn, men har døren på klem så vi kan høre ham. Har lagt havehynder på hver side af sengen så der ikke sker noget hvis det skulle ske at han ryger ned… Sengen er heldigvis ikke så høj…

Nå men det er måden det bliver gjort her for tiden.

Lotte

HipposHippos
    Medlem

For mig at se er der ingen rigtige eller forkerte måder at gøre det på så længe det er ok for både forældre og børn!
    Når Alberte vågner om natten, så må hun også en tur i dobbeltsengen – på maven af mig. Så går der 2-10 minutter og så sover hun igen, så hun kan puttes ud i sin seng igen.
    Vi har måttet pille den ene side af sengen af tremmesengen – hun var på vej ud over kanten. Efter vi har pillet siden af går det meget lettere. Hun kravler ikke ud om aftenen/natten, men kan selv komme ud om morgenen – hun sover jo på gangen pga pladsmangel!!

Trine

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.