hvad i ville i andre gøre?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 hvad i ville i andre gøre?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    mettesunemettesune
    Medlem

Øv jeg har lige fået af vide at Annas dp skal på kursus onsdag og torsdag. Hun kan ikke komme hen til sin normale gæstedp, men skal hen til en vildt fremmed som hun aldrig har set, da denne dp hører til en anden dp gruppe, så hun har ikke engang mødt hende i legestue. Anna har været i gæstedp 4 gange i alt, og det har bestemt ikke været nogen succes, men hun har været rigtig ked af det.

Jeg har heldigvis taget fri torsdag, så der bliver hun jo bare hjemme, men hvad gør jeg lige med onsdag? Jeg har også fri fredag, så jeg tænker at jeg vil spørge om jeg kan tage på arbejde fredag i stedet og så holde fri onsdag, men hvad så hvis jeg ikke må det? Jeg vil virkelig helst ikke sende hende hen til en vildtfremmed, og overvejer derfor om jeg så bare skal tage barnets 1. sygedag (eller selv melde mig syg), men det synes jeg jo ikke jeg kan hvis jeg først har spurgt om fri? (og kan man overhovedet tillade sig det, når barnet ikke er sygt, men mor bare er pylret? )

Mette

dahl28dahl28
    Medlem

Har i ikke andre pasningsmuligheder end at du tar fri/sygedag? Er der ikke nogle bedsteforældre eller lignende???

Når og hvis vores dp er syg/fri prøver vi så vidt muligt at undgå gæstedp. Mathias er en tryghedsnarkoman af dimensioner. Vi har endnu ikke haft brug for gæstedp, og får det forhåbentlig heller ikke.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde andre alternativer, og hvis det ikke lykkes forsøge at bytte fridag…

Lotte

Anonym
    Gæst

Hader det der.Kan huske vi også var udsat for det med Frederikke.Hun kom afsted og det var heller ikke nogen succes.kan ikke forstådet er mligt at gøre det for de kære små børn.Ja jeg ville i første omgang forsøge at finde en anden pasning som anden skriver.Har Sune ikke mulighed for at tage fri onsdag eller hvad med din mor eller Tina?Hvis der slet ikke er andre der kan passe ja så tror jeg ville vælge den mulighed at melde mig selv syg.Er ked af at skrive det men det andet er næsten ikke menneskeligt.Vi har heldigvis ikke haft brugt for anden pasning til Lærke.De to gange Lærke har skulle være i gæstedp har vi selv kunne sørge for det.Det er jeg bare rigtig glad for.Ved ikke helt hvordan hun vil reagere på det.Hun er en MEGET livlig pige der er i alt konstant og er ret hård over for de andre børn i dp(de er ml 2 og 3 år) men er som regl også rigtig åben overfor andre.Men dp siger at hvis der kommer andre i hendes hus reagerer Lærke på det og vil gerne være ved hende hele tiden og nogle gange skal de sket ikke kikke på hende før hun kan græde.Et billede jeg ALDRIG har set fra hende før…Og kan slet ikke kende noget af det.
    Karina

e7suagcfe7suagcf
    Medlem

Hej Mette.
    Ikke for at lyde som en gimpe, men her har vi ikke noget valg, når Mathias skal i gæstedagpleje. Så han må tage det sure med det søde. I virkeligheden har jeg aldrig oplevet at han var utilfreds. Til gengæld har jeg ofte hentet en glad og meget træt dreng som har udfoldet sig med nogle andre end han plejer at lege med.
    Det er nok os mødre der har det sværest med at give slip. Jeg har bare ikke haft muligheden for at have det sådan, da vi ikke har andre muligheder.
    Håber du får ro i sindet og forliger dig med gæstedagplejen.
    Søs c”,)

lubben06lubben06
    Medlem

Hej Mette

Det er jo op til dig selv. Men kan godt forstå du skriver. Jeg hader også når det sker.
    Det er dog kun, sket en gang. At det var hos, en Lasse aldrig havde set før.
    Han var ked af det, da jeg kørte. Men så ringede jeg 15 min. efter. -Der var han igang med at lege.
    Det er jo forskelligt fra barn til barn. Synes også de har perioder hvor de er ekstra pivet.
    Jeg kan ikke råde dig, bare støtte og forstå dig. U-ha der må ikke ske de små noget(0:
    Knus Mia

malinkamalinka
    Medlem

Tjaa her må knægten også af sted. Kan nogen gange tage en fridag eller arbejde hjemme. Ville faktisk blive ret sur hvis jeg var arbejdsgiver og min medarbejder “pjækkede”. Og det er vel egentlig hvad det er hvis man melder sig selv eller barnet syg uden det er rigtigt.. Kan godt se at man kan komme i en situation hvor man ikke kan finde anden udvej, men helt i orden er det i bund og grund ikke.
    Ville prøve at gå ind til så optimistisk som muligt. Syndes de små straks mærker hvis man selv ikke kan lide situationen. Går det ikke godt kan du sikkert få DP til at ringe dig hjem.
    Held og lykke

Rie

Anonym
    Gæst

Hej der,

Ingen tvivl imit sind,-Jeg ville forklare min arbejdsgiver situationen og håbe på at få lov at bytte. Ellers hvad med bedste forældre etc og du har jo også en mand?? Kan han ikke tage en fridag?

kh

MAI

mettesunemettesune
    Medlem

Jeg fik heldigvis lov at bytte min fridag så jeg nu har fri i morgen og torsdag og så skal på arbejde fredag, hvor Anna så skal til sin egen dp.

Min mand har næsten lige startet på et nyt arbejde, så han har ingen afspadsering optjent endnu, og kan heller ikke bare sådan lige tage fri.

Den eneste der ellers ville kunne passe Anna en hel del er bedstefar (farfar) og af forskellige årsager så skal han altså ikke passe Anna selv en helt dag. Jeg har før fået min mor til at tage fri fra arbejde for at passe Anna, men vil ikke spørge om det hver gang (det er jo ligesom ikke hendes pligt, og hun er en kæmpe hjælp i forvejen, så hun skal jo heller ikke misbruges).

Med hensyn til at tage en “pjækkedag” så ville det bestemt heller ikke være noget jeg ville have det godt med, og ville heller ikke have overvejet det hvis Anna “bare” skulle have været henne hos sin normale gæstedp, for det er jo desværre en del af det at gå i dp, men for mig var forskellen at det var hos en vildtfremmed. Altså ikke at jeg synes det er fedt at sende hende hen i gæstedp, hvor hun jo som skrevet heller ikke er glad for at være, men hende har hun trods alt været hos nogle gange. Men nu er det hele jo heldigvis løst sig på en god måde, så det er jo dejligt.

Nå ja, så som en lille afslutning så kan jeg da lige fortælle at den gæstedp hun jo så skulle have været henne hos, ligepludselig skulle have et andet gæstebarn fra sin egen gruppe og Anna derfor skulle have været et helt andet sted henne.

Mette – der heldigvis går på barsel om tre uger, og så bliver Anna jo bare hjemme ved mor når hun ikke kan komme i gæstedp.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.