ER i begyndt at bruge shampoo osv

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 ER i begyndt at bruge shampoo osv

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    mettesunemettesune
    Medlem

Jeg bruger stadig intet til Anna når hun bliver badet, egentlig har jeg ikke synes at det var ulækkert, også selvom hun godt kan have mad over det hele, for det kommer jo fint af med bare vand. Men hvornår er det “normalt” at bruge noget? Jeg vil jo faktisk helst vente så længe så muligt, da jeg ikke mener hendes hud har godt af sæbe osv, men er det ulækkert at lade være?

Mette og Anna

coamsocoamso
    Medlem

Nej, jeg er ikke begyndt.
    Mine to andre børn på hhv 3 og seks år får også kun vasket hår med shampo aller højst en gang om ugen. De får dog lidt sæbe (uparfumeret) i badekarret. Men den lille på seks måneder, han klarer sig med vand. Og han har altså også mange elastikker, men jeg synes sagtens, jeg kan få ham ren og lækker alligevel.
    Hilsen Vibe

Eller det vil sige nogen gange. Jeg vasker hendes hænder med babysæbe når hun er i bad. Hendes hår har jeg vasket een gang, da hun havde kastet op i det. Hendes numse får også indimellem en sæbeklud, nu hvor hun laver noget der lugter. Ellers ikke, og synes ikke at hun er det mindste ulækker 🙂
    Hanne

gesinagesina
    Medlem

Ja, det er vi.

Vi bruger babysæbe fra Derma til udsatte områder på Maja. Vi startede med det, da hun har så mange (lækre) elastikker, som snavset synes at samle sig i…

Jf min sp, så gør det ikke noget. Vi putter bare en smule sæbe på en svamp og vasker i elastikkerne. Majas hud er blød og lækker.

Kh fra Rikke (og Maja som har sovet tre timer og et kvarter nu…. )

Anonym
    Gæst

vi bruger heller ikke noget. Jeg kan nogle gange vaske enden i lidt babyshampoo, hvis jeg synes hun lygter af tis eller hvis der er nogetaff. dersidder godt fast. Men nej ellers bruger vi heller ikke noget. Ved den store startede vi tidligt med at vaske hendes hår og det resulterede i at hun hurtigt fik fedtet hår (det gør hun selvfølgelig ikke mere nu hvorhun er ældre). Så vi venter stadig med lærke.Ved vaktisk ikke helt hvornår vi starter med det men ikke endnu)
    Karina

mosquitomosquito
    Medlem

og man bør ikke bruge det allerede……

Vores datter på 4 år fik første gang vasket hår med shampoo da hun var 2 år. Først der var det nødvendigt….

Ser slet ingen grund til at så små børn skal vaskes med sæbe. Så længe de bliver vasket ordentlig med vand så er det fint.

Hvis Milas har lugtet lidt af tis i ble-området har jeg vasket med en smule babyolie…..

Mine unger har sart hud, så derfor passer jeg godt på, og det synes jeg man skal gøre under alle omstændigheder….. Dvs ingen sæbe før efter ca 1 år og kun uparfumeret….

Kh Tina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.