Amninger, mad og Marathob løb???????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Amninger, mad og Marathob løb???????

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    niller777niller777
    Medlem

Hej med jer
    Jeg vil så gerne løbe marathon i KBH til maj og på det tidspunkt er Silas godt 7 måneder….jeg aner ikke om det kan lade sig gøre med amninger mm men måske kunne I give mig en fornemmelse af hvordan jeres rytme med mad ser ud????????????
    Hvad og hvornår spiser jeres bebser????
    Ville I kunne være væk ca. 5-6 timer en dag?????
    Hej fra Niller fra oktober tråden med Silas på 10 uger

Anonym
    Gæst

Hej Niller.

Min Ole er 6 en halv måned og får kun bryst om natten, og ellers grød, mos og det vi selv spiser til aftensmad. Han drikker vand til alle måltider. Og jeg ville NYDE at være væk 6-7 timer en dag, så jeg synes godt du kan sætte næsen op efter at kunne løbe marathon.

Kh. Ida

Anonym
    Gæst

Det vil sagtens kunne lade sig gøre. Og at være væk i 6-7 timer er jo slet ikke et problem når drengen er 7 mdr. Man plejede at aflevere børn i vuggestue når de var 24 uger gamle…

Det der kan give dig lidt problemer er din træning. Går ikke udfra du vil løbe et marathon uden seriøs træning op til 🙂 Det kan jo have effekt på din amning, så der vil du være nødt til at være meget opmærksom på kost og væske, altså din, hvis du da stadig fuldammer…

Du vil vel gå i træning en 3 mdr. før løbet, kunne jeg forestill emig og der er din dreng så 4 mdr. Der kan han jo begynde at få nogle grødmåltider så småt . Så hvis bare du planlægger godt nok, er der intet til hinder for at det kan lade sig gøre. Du skal jo også bruge tid på at træne og der vil det jo være en fordel at din dreng kan få mad af andre end dig.

Selv har jeg altid været en del væk fra alle mine 4 unger pga arbejde. Jeg har fuldammet de 2 sidste til efter 6 mdr. men har løst problemet ved at malke ud. SÅ du kan egentlig bare starte nu med at malke ud til fryseren sådan at hvis du ikke har lyst til at begynde at give ham grød eller MME så kan han få din mælk på flaske.

Hvis det kunne være en plan skal du til at begunde at give ham lidt af din mælk på flaske nu, så han vil tage en flaske når det bliver nødvendigt.

Det blev vist et lidt rodet indlæg, men skriv hvis du vil have mere info.

kh

Mai

zenta21zenta21
    Medlem

Hej

Er selv en aktiv løber og begyndte at træne igen da Felix var 2 mdr. det gjorde at efter ikke engang 14 dage var min mælk blevet så tynd at der ikke var noget nærende/mættende ved den.. så jeg måtte gå over til flaske..

Så det er jo et valg du skal tage.. der skal meget til at løbe et marathon og tror ikke du kan amme og træne op samtidig det vil din krop ikke kunne klare..

Så enten skal du vente et år med marathonet eller ofre amningen..

i forhold til at være væk er det ikke noget problem, felix er næsten 7 mdr nu og fordi han får flaske kan jeg jo sagtens være væk, så passer far eller mormor/morfar bare…

Maria

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.