Panodil – igen,igen:-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Panodil – igen,igen:-)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    stausholmstausholm
    Medlem

Jeg ville give hende en og så se hvordan natten går og så tage til læge i morgen hvis det ikke er bedre..
    vh maja

selmamorselmamor
    Medlem

Marta har fået feber for første gang – i hvert fald hvor der ikke er en vaccination involveret:-/
    Hun har 39,1, er snottet, utilpas, pjevset, spiser ikke så meget og har svært ved at falde til ro i sin seng.
    Jeg ved jo af gode grunde ikke om det er andet end en omgang influenza (altså om hun har ondt i ørerne, halsen el. lign.), så hvad ville I gøre?? Give hende en panodil (stikpille 125 mg) eller tage natten uden smertestillende og se hvordan det går??

Kh Katrine

zenta21zenta21
    Medlem

Du har ikke mulighed for at køre til vagtlæge med hende og få hende tjekket.. Det ville jeg nok gøre..

selmamorselmamor
    Medlem

Jeg vil helst ikke tage til vagtlæge med hende når hendes temperatur, trods alt, ikke er højere. Hvis hun ikke har det bedre i morgen tidlig ringer jeg til vores egen læge og håber han har tid til at kigge på hende.
    Jeg er egentlig bare i tvivl om man må give dem panodil når man ikke præcist ved hvad de fejler. Hvis man ikke må det lader jeg bare være og tager til læge i morgen.

Kh Katrine:-)

zenta21zenta21
    Medlem

Min mor er læge og siger altid til dem hun behandler at man ikke må give panodil hvis ikke kan ved hvad årsagen er til den høje feber og ubehaget.. nogle gange er det jo ikke så godt at man slår feberen ned.. og hvis du vil vente til i morgen med læge ville jeg også vente med at give panodil..

chnejadrchnejadr
    Medlem

Hvis hun vågner og er ked, så prøv at ringe til vagtlægen og hør ad, og hvis de siger OK så giv hende panodilen. Men mon ikke det er influenza, jeg synes i hvert fald der er mange der har det i øjeblikket…

selmamorselmamor
    Medlem

Tak for svar begge to – nu sover hun, så jeg ser lige hvordan det går og ringer til lægen i morgen:-)

Kh Katrine

Anonym
    Gæst

Kære Katrine

Hvordan gik natten? og hvordan har hun det i dag den søde?

Her i huset giver vi kun Panodil hvis de har åbentlyse smerter (og vi har en nogenlunde god idé om hvad det skyldes – har ind imellem ringet til vagtlægen og fået deres okay for at give det – det er måske falsk tryghed for de har jo ikke set ham, men har dog en bedre mulighed for at vurdere symptomer end jeg har).

Jeg giver det aldrig alene for at slå feber ned, eller ved klynken etc. – det ser jeg som symptomer jeg skal forsøge at aflæse og måske lindre. jeg tager heller ikke gerne selv smertestillende så det smitter jo nok lidt af. Er jeg sikker på de har ondt og ved hvorfor, så har jeg dog ingen problemer med at give det (de skal jo ikke lide – og søvn har vi alle brug for).

Lad os vide hvordan det går
    Sus

selmamorselmamor
    Medlem

Kære Sus.

Tak fordi du tænkte på os:-)

Hun har stadig feber og er snottet og pjevset. I går aftes sov hun med afbrydelser fra kl 22 til kl 24 og derefter var hun vågen til kl 2.30 hvor jeg langt om længe fik hende til at falde i søvn i vores seng. Jeg ringede til vagtlægen for at høre om jeg måtte give hende panodil og det måtte jeg godt – talte med den sødeste vagtlæge jeg nogensinde har talt med – jeg synes nogengange de kan være lidt bryske:-( – hende her var enormt sød:-)

Fra kl 2 – 2.30 holdt vi “fest” for da var panodilen begyndt at virke, så hun sad i vores seng og grinede ad sin far der lå og snorkede:-)
    Vores egen læge har her til morgen også sagt god for panodil og vi får noget penicillin, da der vist er noget på ørerne. Jeg er heller ikke vild med kun at bruge panodil som febernedsættende middel – bruger det også især som smertestillende og mest til natten.

Kh Katrine og en syg Marta

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.