Jeg er gået i vaskestrejke!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Jeg er gået i vaskestrejke!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    mettesunemettesune
    Medlem

Jeg er ved at blive sindsyg over alt det vasketøj der bare er nu hvor der er baby i huset. Jeg har selvfølgelig spurgt manden om han ikke godt vil hjælpe med det, jo det skulle han da nok, men hvad sker der? Ikke en skid.

Så nu har jeg meddelt ham at han fremover kan vaske sit eget tøj. Og ja det er barnligt fra min side, men synes bare jeg har fået nok, bare fordi jeg er kvinde er det jo ikke sådan jeg er født med et gen der hedder vasketøjgenet, og det er jo ikke fordi han ikke ved hvordan vaskemaskinen fungerer, jeg mener alt andet der har bare lidt teknik i sig, kan han da sagtens finde ud af.

ved jo også godt at det ikke er løsningen på problemet, for der er jo så stadig bunker af vasketøj, og det er jo heller ikke lige den fedeste måde at kommunikere på, men håber at det kan være med til at han hjælper med vasketøjet.

Nå skulle bare lige af med lidt frustrationer

Mette – der nu vil gå ud og gøre badeværelse rent 🙁

stausholmstausholm
    Medlem

Aj kom nu ind i kampen Mette. Det er sgu da ikke barnligt at bede sin mand om at vaske sit eget tøj.. Min mand vasker sit eget tøj og har altid gjort det. Vi har hver vores vasketøjskurv, og så vasker vi bare når vi har “lyst”.
    Min mand har temlig meget beskidt arbejdstøj efter næsten hver dag, så han vasker meget, og har jeg lige lidt der skal med, så tager han det med, og så tager jeg noget af hans en gang imellem.
    Det fungerer fint. Så forlang du bare at han selv kommer i sving:=
    Godt nytår
    VH Maja

tmercitmerci
    Medlem

hahahahahahaha.. Ja ja, jeg troede at svaret på mine vaske “problemer” og brokkeri var tørretumbler. Mine søde forældre forærede os så én da lille Maya dukkede op sammen med endnu en bunke vasketøj. Nope.nada.nix. ;o/
    Har tit truet med at lade hans ligge og alt det der, men er altid blevet sindsyg oven i hovedet af bunker af vasketøj m.m. Og så synes jeg det er kæmpe træls at sortere hans fra. never the less – han spillede fodbold sidste uge og hans klamme taske med tøj stod bare der i entreen og stod. forladt for evigt. Jeg kastede den harmt ind på “hans værelse” og ja, sådan et har han heldigvis. Et lille skunk rum til hans pc.- Og der stod den så i en uge. Et sted undervejs er han vel skvattet over den eller noget, for den blev åbnet. Men så heller ikke mere :O))) så skulle han til fordbold idag. ´men ak oh ve beskidt tøj m.m i ildelugtende taske :O))) så ku han da lige lære det. – hvilket han da gjorde og tømte taskens indhold foran vaskemaskinen, fyldte den op igen og tog afsted.
    Super fif med egen vasketøjs kurv. dét vil jeg helt sikkert forsøge ;O))))))

Anonym
    Gæst

Aij, altså – det er vel ikke sådan at farmand ligger på sofaen og piller næse, mens vasketøjet forvandler sig fra brunt til hvidt? Eller hvad? Han laver vel også noget, der kommer moren i huset til gavn og gode.
    Jeg har taget vasketøjstjansen – alt vasketøjet for 5 – og på sin vis er det en frirum. Og et gyldigt kort til alenetid snart sagt nårsomhelst. “Jeg skal ordne vasketøj” giver altid lige 10 minutter i fred mellem bunkerne, mens mand og børn jorder rundt ovenpå. Det er go’ tid, egentlig :o)

Synes sgida bare man hjælper hinanden og i min familie vaskes tøjet i samme maskine, ligesom vi ikke kun dækker bord til os selv.

Men meget er der, det er klart!!!

*C

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.