Panik – jeg har ikke fået dagpenge!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Panik – jeg har ikke fået dagpenge!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    majatfmajatf
    Medlem

Ja jeg kan også konstatere at jeg ikke har fået dagpenge.Jeg troede altså også det gik automatisk. I det første brev jeg har fået fra kommunen står der nemlig at hvis de ikke høre fra en regner de med at man efter de 24 uger forsætter 32 ugers perioden. Derfor troede jeg da ikke man skulle fortage sig mere. Øv ØV
    kh majbritt

mettesunemettesune
    Medlem

Ej jeg har da heller ikke meldt mig og har så heller ikke fået dagpenge.

Kan jo så ikke lige hjælpe dig, da jeg jo så er i samme situation, håber der er nogen der kan hjælpe os begge!!!

mette og Anna der så stadig ikke gider sove 🙁

homemaidhomemaid
    Medlem

Hej alle – typisk mig har jeg ikke aktivt meldt mig til dagpengekontoret for at få dagpenge under den del af min barsel, hvor jeg ikke får min almindelige løn (efter 6. mdr.). Jeg troede at pengene gik automatisk ind, da jeg kunne se, at kommunen hver md. indhentede oplysninger hos min arbejdsgiver.
    Derfor opdager jeg nu – ret sent og til min store rædsel – at det ikke er tilfældet. Rædsel fordi vores økonomi er lidt “ristet” her i januar og fordi jeg er bange for, at dagpengene ikke betales tilbagevirkende!?
    Er der nogen, som har en ledig stund, der lige kan fortælle mig, hvordan man melder sig til. Jeg kan ikke finde elektronisk formular under selvbetjening på nettet, hvorfor jeg først kan tilmelde mig – ved at GÅ på kontoret – efter nytår.
    Nå – jeg håber det bedste. Det siges jo, at alt det bedste kommer til den, der venter. Jeg tror dog ikke ordsproget holder i mit tilfælde. Så kan du lære det, mon cheri.

chnejadrchnejadr
    Medlem

Jeg har fået dagpenge. Men der gik ca 1 md. fra jeg holdt op med at få løn (midt i november) til jeg fik penge. Så midt i december fik jeg knap en måneds dagpenge, og så har jeg fået igen her ved månedens afslutning for resten af december.

Det burde ske automatisk, men der er forsinkelse på i starten. Men jeg synes da at du lige skal give dem et ring efter nytår bare lige for at tjekke.

Knus,
    Christina

TinamisTinamis
    Medlem

jeg talte med dagpenge kontoret her i slutn. af november måned, fordi min periode med fuld løn udløb her 13.dec. Og blev noget overrasket over at de slet ikke vidste at det var nu dagpenge perioden skulle igang!!! Jeg har da ellers også fået sådan en seddel med jævne mellemrum om at hvis jeg fortsat er på barsel skal jeg ikke gøre yderl. Det viser sig så at min arbejdsgiver (SKAT) ikke har indsendt oplysninger omkring min barsel…hmmmmmmmmmmmmm………………
    Først fik jeg af vide at jeg var for sent ude og at jeg så ikke ville kunne nå at blive oprettet og få udbetalt dagpenge her d. 27 dec. og at jeg først ville kunne få i slutn. af januar og at det IKKE ville være med tilbagevirkn. kraft. Jeg blev nok noget sur, for en hel del diskussion, fik jeg af vide at jeg alligevel godt kunne få udbetalt her i dec. og det har jeg så også fået, godt nok et noget mindre beløb end ventet..

Jeg ved ikke hvordan det er i andre kommuner, men jeg tror ikke at man kan gøre noget elektronisk lige pt. der skal åbne op for dagpengene, så det eneste man kan gøre er vel at skynde sig at ringe onsdag morgen og så se om de ikke i en ruf kan få gang i noget udbetaling.

KH Tina

tmercitmerci
    Medlem

åh de er nogle……
    Sidste år var jeg også på barsel,som jeg er nu. Der viste det sig at de slet ikke havde fået besked om at jeg var gravid, langt mindre at jeg havde født!! Jeg blev nærmest hysterisk fordi det så var min arb. plads der havde lavet en kæmpe brøler og det kostede mig to ugers ringen frem og tilbage, bevilget overtræk m.m :o( Så denne gang fiksede jeg det selv. Troede jeg da. Jeg har ordnet alt med dagpenge kontoret, det eneste min løn administrative skulle tage sig af, var datoerne, som hun sjovt nok har bøffet i IGEN! troede så den blev reddet i sidste sekundt da hun fandt ud af det og vi aftalte at jeg så bare måtte bruge ferie de dage hun havde glippet. Nu har jeg så IGEN ikke fået dagpenge udbetalt og sidder m under en kvart løn til januar og hvis det viser sig at det er fordi JEG skal melde noget som helst til dagpenge kontoret flipper jeg skråt. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at vi er flere der sidder med det her problem. Synes ærlig talt det er noget kæmpe sjuskeri og blir’ vildt harm ved tanken. Nå, det var vidst en bunke galde. Men det er så svært at komme af med sine frustrationer her i alle helligdagene m.m fordi alle kontorer har lukket så man bare skal vente. Og mit dagpengekontor har ikke åbent for personlige henvendelser, man kan kun ringe. DUH!

chnejadrchnejadr
    Medlem

Har du egl. fået sådan et brev fra kommunen om din barsel, dengang du aftalte m arbejdsgiver hvordan du ville holde barsel?

Jeg afleverede barselspapirer de der 8 uger efter fødsel, og et stykke tid efter fik jeg et fint brev fra kommunen, hvor det var specificeret at fra den og den dato havde jeg barsel, og fra den og den dato forældreorlov. Så kommunen har hele tiden vidst hvordan min orlov er.

Hvis du har fået sådan et papir tror jeg pengene må være på vej til dig. Og jo, du kan godt få udbetalt med tilbagevirkende kraft, det fik min mand nemlig. Han fik endda ikke indsendt papirerne rettidigt, så i princippet havde han ikke ret til en krone. At han så næsten ingen penge fik (er selvstændig) er så en helt anden sag, men han fik sine dagpenge.

Så trøst dig, du får dem ikke til tiden, men du skal nok få dine penge 🙂

heidi71heidi71
    Medlem

Jeg ophørte med at få løn den 12/12 og skulle dermed have min første almisse fra kommunen her i slutningen af december. Det skete bare ikke.

Til gengæld fik jeg en hel måneds dagpenge for et par måneder siden pga. en afkrydsningsfejl på dp402 (tror jeg den hedder). Fejlen blev rettet og jeg betalte pengene tilbage. Men nu hvor jeg skulle have penge, fik jeg ingen!!!

Jeg tror, at jeg vil ringe til dem på onsdag og høre, hvad der er gået galt denne gang ;O)

homemaidhomemaid
    Medlem

Det lettede på trykket, at Christina og andre kan melde om at de kunne hive pengene i land (…trods alt og med hiv og sving). Man skal blot væbne sig med ti formularer, en telefon, en bil og helveds god tid 🙂
    Hvem sagde det “papirløse samfund?

P.s. Jeg har haft en nat, hvor jeg overhovedet ikke kan sove – så nu er jeg totalt “wasted” og klar PARAT til en festlig nytårsaften!

mettesunemettesune
    Medlem

og der står at man skal give besked om hvornår man forventer at genoptage arbejdet til arbejdsgiveren senest 8 uger efter fødslen

at kommunen skal have besked hvis orloven udskydes eller forlænges

og at kommunen skal have besked hvis arbejdet genoptages helt eller delvist, hvis far også holder orlov.

Og så skulle det altså kører helt automatisk med dagpengene, men som skrevet ja, så har jeg jo heller ikke fået dagpenge. Men ved også at i min kommune (Horsens) ja der er de enormt sløve hvad der angår udbetalinger. Men det kan vi jo selvfølgelig ikke bruge til fem potter pi…. Heldigvis har jeg fået udbetalt mine feriepenge i denne måned også, så jeg har ikke pengeproblemer, men de kommer da helt sikkert hvis jeg ikk får mine dagpenge som jeg skal i næste måned. Og så handler det jo også om at vi skal have vores penge, kommunen skal jo da i al fald nok sende rykkere hvis vi glemmer at betale en regning til dem

nå nok brok

Kan i have et godt nytår piger 🙂

Mette og Anna 6 mdr og 2 dage (og det skrev jeg også at hun var i går, men det var altså løgn :-))

Anonym
    Gæst

Ja jwg har selvfølgelig heller ikke fået dagpenge somale i andre.Er der egentlig nogen der har fået dem??? Nå men min nabo der lige har været i samme situation for 3 mdr siden måtte også selv ringe derind. Hun fik dem så 3 dage efter for som hun sagde til dem så kunne hun jo ikke leve af ingen løn og hun ville ikke betale for overtræk på sin konto!!!Så jeg skal vidst også ringe i morgen…
    Karina

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

Min arbejdsgiver glemte at søge om refusion af DP i en periode, hvor kommunen så udbetalte DP automatisk til mig, for at jeg da skulle have noget at leve af. Er der ikke søde her i Brønderslev? 🙂 Fejlen er dog rettet igen, selvom det så godt ud på kontoen med både løn og DP. MVH Randi

pis….jeg har heller ikke modtaget mine dagpenge….. suk havde gruet for det.. men mener også at det skal køre automatisk men må ringe til dp kontoret i dag og hisse mig lidt op.. vi ejer ikke millioner og SLET ikke denne månede… suk suk og dobbelt suk……….

Trine

majatfmajatf
    Medlem

Ja her i århus har de jo så lukket idag. øv

heidi71heidi71
    Medlem

Jeg ringede og talte med en rigtig sød pige. Der var ingen problemer overhovedet. Min arb.giver har endnu ikke indsendt den sidste “dp402” og de har derfor ikke fået registreret at min løn er ophørt. Helt acceptabel forklaring. Jeg kunne få pengene, hvornår jeg ville! Så en meget positiv oplevelse af at ringe til kommunen – denne gang ;o)

Ha’ en god dag.
    Heidi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.