Mad – Jeg er ideforladt

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Mad – Jeg er ideforladt

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    dahl28dahl28
    Medlem

Hej

Her spiser Mathias risgrød, havregrød, mos og så kartoffel/gulerodsmos hvis vi er heldige… Men det kan vi jo ikke blive ved med.

Sp sagde øllebrød. Han har ikke tænder endnu så han kan vel ikke få brød. Fik tvebak igår og det var et hit. Men altså synes ikke hans kost er så varieret som jeg gerne ville have den sku være. Får ikke meget mme mere. Inden sengtid får han en stor flaske vælling.

Forslag?

Lotte & Mathias madøre snart 7 mdr.

MetteRoseMetteRose
    Medlem

Vi er ikke nået så lang med maden i nu. Liv har ikke været så vild med andet end risgrød.
    Men de sidste 1½ uge er hun begyndt gerne at ville hve andre ting. Så nu for hn forskellige frugmose, havdergrød, øllegrød, risgrød. Vi prøver stadig an med kartoffelmos med og uden forskellige grønsager men det er ikke så gost i nu.

Mit første abrn begyndte at få rugbrød habser da han var ca 6½ månede. Han fik først sin første tand da han var 10 måneder, så de kan sagtens få brød selvom de ikke har tænder.
    Det er bare at prøve an og se om de kan spise det.

stausholmstausholm
    Medlem

Øllebrød er altså ikke brød men grød lavet af rugbrød, og det må han gerne få…
    vh maja

dahl28dahl28
    Medlem

Hihi nej ved godt øllebrød ikke er brød. Skulle ikke have stået i forlængelse af hinanden.

Men bondebrød må han vel godt gnaske i mener jeg?

Lotte

MkroghJMkroghJ
    Medlem

Hej Lotte.. Lige et spørgsmål… Du skriver han ikke får meget mme mere hvordan kan det være? Vil han ikke have det eller? Håber det er ok, jeg spørg… Kærligst Monica

dahl28dahl28
    Medlem

Hej Monica

Han gider ikke rigtig have det mere. Og så gylper han helt vildt af det. Drikker en masse vand til sin grød og får ellers det jern han skal have igennem sin vælling.

Sp sagde det var fint nok at gå mere og mere væk fra mme når han ikke gider det. Det mætter ham slet ikke.

Og selvfølgelig er det ok at du spørger :o)

Kh Lotte

MkroghJMkroghJ
    Medlem

Okay, tak for svaret…:-)

Anonym
    Gæst

hvad med at koge nogle kødboller som du kan blænde i fx. kartoffelmos? Det har jeg tænkt mig at gøre nu her hvor lærke bliver 6 mdr inden længe. Der er jo også a38 hvor du kan putte noget frugt i til et mellem måltid. Men ja det kan være svært at få detvarieret. Vi kører stadig i risgrød med pære til morgen, risgrød m. banan til middag kartoffelmos m. gulerod, blomkål og broccoli til aftensmad (juleaften fik hun kød og sovs i og det var hu helt vild med). Men når vi kommer på den anden side af nytår og kommer ind i en fast hverdag igen tror jeg at vi kal til at fornyos lidt igen. Hun er deuden begyndt at ville have lidt mere mad så det er nok også på tide at vi prøver at indføre noget grød med lidtmere næring. Har lige idag prøvet at købe noget af det grød der er fra 6 mdr. Så må vi jo se om det er noget damen vil have. Prøvede selv at lave hirsegrød (2 gange),men det kaster hun ligefrem op over så det kan vi ikke lide!!!
    Karina

irenejorgirenejorg
    Medlem

Vi giver Eva alt muligt forskelligt miks i kartoffelmosen om aftenen. Squash, gulerødder, broccoli og andet grønt. Hun får stort set, hvad vi også spiser nu, og vi er begyndt at blende et lille stykke kød med i mosen. I løbet af dagen får hun forskellige grødblandinger med hjemmelavet frugtmos. Banan, æble, pære, abrikos og svesker. Vi har fundet ud af, at hun elsker surt: Citroner og appelsiner. Må man egentlig give sådan nogle små størrelser friskpresset juice???
    Kh. Irene

Hej Hej..

Her synes jeg at vi har fået en rimelig variation i emilies mad.. Hun får 240 ml. MME til morgenmad..
    Så får hun hirsegrød eller majsgrød til frokost, der blander vi forskelligt frugtmos i.. Vi har både æble, pære, sveske, abrikos, banan, jordbær, ananas, mango og papaya mos…
    Om eftermiddagen får hun en banan og en agurkstav at gnaske i…
    Om aftenen får hun enten øllebrød eller kartoffelmos med gulerod, broccoli, blomkål, pastinak, persillerod osv… Hun får enten hakket kalkunkød eller torskerogn i sin kartoffelmos…
    Og så får hun ca. 180 ml. MME inden natten..
    Hun drikker Babymælk (fra Arla) til alle sine måltider.. Så hun får dækket sit behov fint..
    jeg laver selv al maden til hende… Hun nægter simpelthen at spise noget “hurtigmad”… Men jeg sørger for fryseren er fyldt godt op altid :o)

Smil fra Maria.

dahl28dahl28
    Medlem

Først tak for jeres svar.

Har prøvet at variere det lidt mere. Idag smagte han øllebrød for første gang. Det var nam nam.

Kh Lotte

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.