Brug for lidt hjælp :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Brug for lidt hjælp :-)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja som nogle af jer ved arbejder jeg på et nyt site – en slags guide over børnetøjsbutikker på nettet. Det er ved at være langt i processen så nu står jeg og mangler hjælp fra nogle erfarne mødre udi shoppinggenren 🙂

Det jeg har brug for er nogle tilbagemeldinger vedr. tøjmærker. På siden er der omtale af en hel del af de populære mærker for tiden, og jeg vil gerne inkludere oplysninger om hvorvidt et bestemt mærke er småt eller stort i størrelsen/bred i benene/smal om livet etc. – det er jo en af ulemperne ved at købe på nettet, at man ikke har tøjet i hænderne.

Jeg har naturligvis selv en del erfaring, men det er trods alt ikke alle mærker jeg har haft i hænderne (langt fra – hold op hvor findes der meget når man dykker ned i det!), så har du et eller flere mærker du har erfaring med er specielt i størrelserne hører jeg gerne fra dig…

På forhånd tusind tak
    sus

zenta21zenta21
    Medlem

Vi købte en ej sikkel lej dragt (heldragt) de er meget smalle og lidt korte i benen synes jeg.. Vi har nogle stykker og de er alle korte i benen men den ene grøn med elg er meget bred i kroppen mens alle de andre er meget smalle.. Lidt svært at finde ud af..

zenta21zenta21
    Medlem

Glemte lige at skrive at jeg synes i det hele taget at de heldragter Katvig, Molo, Ida-T, Småfolk osv. er små i størrelserne.. Vi har brugt dem meget til Felix og synes hele vejen det har været sådan at han har brugt en str. større i heldragter end i resten af hans tøj..

stausholmstausholm
    Medlem

Jeg synes den “værste” af alle er Hollys. Det passer slet ikke med de størresler der står på dem.. De er helt vildt små. Da Jacob var 3-4 mdr havde han en langærmet body der fra Hollys der hed 12 mdr og som passede da den var blevet tørretumblet…
    Molo synes jeg er lige til den store side, Mala til den lille side og Katvig er vist meget almindelig..
    vh maja

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Sus.
    Jeg synes Katvig er meget smalt. Jeg har lige købt to heldragter i str. 80 til Marta og de sidder helt tæt til kroppen og hun er altså ikke den tykkeste baby der findes:-)

Hvis jeg kommer i tanke om andre tig skal jeg nok sige til:-)

Kh Katrine

Anonym
    Gæst

Tak i søde shoppinggale kvinder… 🙂
    Jeres kommentarer ernoteret med stor taknemmelighed

Er der mere så sig endelig til

knus sus

Ih altså det lyder som en god ide, sådan en side vil jeg gerne bruge 🙂
    Serendepity er lidt småt.
    I Molo og IdaT har Ida, når det har drejet sig om bodyer eller heldragter skullet have et nummer større end normalt. Men måske er det fordi hun er specielt lang i livet?
    Wheat synes jeg er stort i størrelserne.
    Kh Hanne

homemaidhomemaid
    Medlem

Hej alle,
    Synes i det hele taget, at der er mærkeligt, at størrelser varierer så meget. Jeg køber konsekvent altid for stort, fordi jeg gang på gang har konstateret at størrelser er for små.
    Hvilke målestardarder de bruger – og om størrelserne løbende justeres og revideres fordi unger bliver større og større (bl.a. pga. kost) -det må guderne vide!?
    Det er faktisk lidt irriterende, at man nærest skal prøve tøjet, før man køber det.

Anonym
    Gæst

– Kenzo er lidt småt
    – Drappa dot er småt
    – Wheat passer i str
    – Mee Too passer i str
    – Gammel Gaard lidt lille i str
    – Name it strømpe bukser meget lange og smalle (selvom at Caysa er rund om maven syntes jeg de er små i elastikken
    – Name it normal i str
    – Burberry lidt lille

Det var vidst nogle af de mærker der ikke var nævnt.

Hilsen Ditte og Caysa (der har ALT FOR MEGET TØJ, men hvad vi har jo kun en prinsesse:-)…..)

Anonym
    Gæst

Tusind tak – hvor er det fedt med så meget feedback på mærkerne!

Og ja det er en gåde hvorfor der ikke er mere standard over størrelserne? Det må da også være i producenternes interesse at man køber noget tøj man er tilfreds med… Nå men har ikke super meget forstand på branchen… andre herinde med inside kendskab som kan komme med en forklaring?

Knus herfra
    Sus – som har indtastet 109 tøjmærker og stadig mangler omkring 30 inden fyraften 🙂 Puuuh det er godt for mig shoppelyst det her. Når man har siddet med det hele aftenen er man helt ør i hovedet og kan ikke klare tanken om at besøge bare én eneste shop mere.

Anonym
    Gæst

Hvad er det for en side du er ved at lave????
    Bare sådan en for førnøjelsen skyld og sjov eller forretningsmæssigt???

hilsen Ditte

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.