Snart slut med amningen.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Snart slut med amningen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ole er nu i over en uge kun blevet ammet én gang om natten, og om dagen efter sine grød og mosmåltider. Og han viser mindre og mindre interesse for brystet om dagen. Han sutter lidt, leger/smiler til mig og bider mig så hårdt. Så råber jeg højt, siger bestemt at det må han ikke, lægger ham til igen, og så bider han en gang til. Og så pakker jeg babsen væk igen. Jeg har stille og roligt glemt flere gange at lægge ham til efter måltiderne, og igår fik han ikke bryst i et helt døgn. Så det lakker stille og roligt mod enden med amningen her hos os. Hvordan ser det ud hos jer andre der stadig ammer?

Jeg er egentlig kun blevet ved at amme ham for at han kunne få væske. Han tager ikke flaske, den lille røver, så jeg har en tud-kop stående med vand hele dagen som han får af, for at han kan få væske. Jeg putter MME i hans grød, og han får ca. 400 ml. om dagen derigennem. Er det ok? Skal jeg gøre andre anstalter/tiltag i forbindelse med at vi stopper amningen?

Kh. Ida, der glæder sig meget over snart at få sine bryster (næsten) for sig selv.

homemaidhomemaid
    Medlem

Jeg hørte om en, der nev sit barn, når det bed. Hun sagde det hjalp!
    Her ammer jeg fortsat – dog ikke i forbindelse med måltiderne, da han får vand eller sødmælk der. Måske skulle jeg prøve det for at holde lidt gang i brysterne, som ellers er mest på arbejde om natten (op til 5 gange).

Anonym
    Gæst

David har jo været syg hen over julen, så han er faktisk blevet fuldammet, da han nægtede at spise grød og div. Så der er lang tid til jeg pakker dem væk 🙂 Han har dog fået kartoffelmos til aften i dag, så jeg håber på en bedre nattesøvn. Skal siges at han i skrivende stund sidder her på gulvet og leger… Vi har fået vendt op og ned på alting over den sidste uge 🙁

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Ida.

Her hos os bider Marta også når hun bliver ammet – dog ikke så meget som for et par uger siden. Det kan være det har hjulpet at jeg har råbt AV rigtig højt når hun har gjort det – min sp påstod ellers at det ikke hjalp – når først de var begyndt på det holdt de ikke op igen….men lidt har det da hjulpet:-)

Marta er stadig meget interesseret i brystet…og jeg som troede at jeg ikke skulle amme en dag mere end til 6 mdr:-) – Marta er nu 7½ måned og der er ikke noget der tyder på at hun mister interessen lige med det samme:-)

Hun er også inkarneret flaskehader ligesom Ole og bliver ammet hver gang hun har spist (ca 5 gange om dagen) + måske en gang mere. Egentlig er den primære grund til at jeg stadig ammer at hun, trods sin alder, er dårlig til at drikke af kop og jeg tror ikke hun vil få nok væske hvis jeg stopper amningen nu. Men nu ved jeg jo ikke hvordan Ole er til at drikke af kop????

Håber det sove-successen fortsætter i nat og at du får truffet en beslutning om amningen:-)

Kh Katrine

TinamisTinamis
    Medlem

Jeg har ikke lige nogen goe råd til hvad du ellers kan gøre i forbindelse med amme stop, men ville egentligt bare sige at her bliver Filippa også stadig ammet på næsten fuld tid. Hun bliver ammet om morgenen når hun skal have den første lur (vi står op hver dag kl 6, så hun tager den første lur ca 7.30) så får hun grød om formiddagen med lidt vand til og ellers bare bryst 2-3 gange hen til ved 18-tiden hvor hun så får lidt grød igen, hun er ikke vild med mos af andre slags endnu, og spiser kun lidt om aftenen, så jeg vil ikke presse på endnu. og så ellers bryst for resten.

Hun har fået to tænder og bider også, men det er mest hvis hun enten er ved at være mæt eller bare “hygger”..så siger jeg meget højt AAAAAAAV og så bliver hun jo noget forskrækket og stopper.

Filippa har indtil hun var 3 måneder helt uden problemer kunne tage sutteflaske, MEN nu nægter hun pure at have noget med den at gøre, og jeg ville egentligt gerne såsmåt til at trappe ud af amningen (selvom jeg stadig synes det er skide hyggeligt!!!) så vi prøver med jævne mellemrum at give hende flasken, desværre uden held endnu…

KH Tina og Filippa 6 mdr og 3 dage

irenejorgirenejorg
    Medlem

Hej Ida.
    Eva gør præcis det samme, og virker mindre og mindre interesseret i brystet. Jeg har dog lagt mærke til, at hun bider mest til, når hun skal af med afførring!
    Jeg gør det samme, som du. Blander pulver i maden, hvad der svarer til 400 ml. mme, og sørger så for, at hun drikker godt med vand til alle måltiderne. Heldigvis elsker hun vand. Derudover får hun en flaske ved sengetid, og nogle gange en flaske om morgenen (hun vil ikke altid have den). Eneste ulempe er, at al maden får lidt sød smag af mælken, hvilket jo ikke er så smart i længden.
    Kh. Irene

Anonym
    Gæst

Ja, for filan, selvfølgelig hjalp det. Hold fast for et morsomt indlæg :o)

*C – som ved det må være en joke

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.