Nå…hvad skal i til Nytår, og vigtigst, hvad skal I have at spise????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Nå…hvad skal i til Nytår, og vigtigst, hvad skal I have at spise????

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    sisling32sisling32
    Medlem

Ja, vi må jo lave nogle tråde her, ellers går vi da helt i stå….så her er lige en om nytår.
    Vi skal ind til naboen, eller det vil sige, vores hække støder sammen i det ene hjørne, de bor egentlig på en anden vej. Nå, men jeg er i mødregruppe med hende, og vi er begyndt at se lidt mere til hinanden her i løbet af efteråret. De har også en dreng på knap Matildes alder. Så vi blev enige om at vi da godt kunne tilbringe nytåret sammen, ingen af os havde den store lyst til en vild fest og sådan noget. Så det glæder vi os meget til.
    Vi skal have:
    Noget torskehalløj i bacon på nogle porrer (laves på weberen)

Ungkvæg cullotte på weberen, men en kold kartoffelsalat med bønner, parmesan og pinjekerner. Hjemmelavet hvidløgsbrøn.

Til dessert laver naboen en tærtehalløj af marcipan, pærer og vist noget andet. Hertil skal vi have hjemmelavet is.

Så skal vi bare hygge med ungerne, skyde lidt krudt af og drikke lidt champagne kl. 24. regner ikke med vi bliver der til den lyse morgen, men tager dog weekendsenge med til pigerne.
    Jeg glæder mig rigtig meget til en stille og rolig aften i godt selskab.
    Knus Sisse

Anonym
    Gæst

Vi skal på Hilton ude ved lufthavnen. Min mors kæreste blev 50 juleaften så har derfor inviteret der ud til nytår med overnatning så det bliver super hyggeligt.
    Det bliver dejligt med en helt Baby fri aften, nat og formiddag. Caysa skal passes hos min faster og onkel. Dem har vi fuld tillid til så det skal nok gå fint, vi har “øve” passet der ude hvor hun har været faldet i søvn uden vi var der og så hentet hende om aftenen. Mormor har også passet en gang hvor Caysa sov der. Ingen problemer.

Men vi glæder os i hvert fald. og hvad angår maden så er det vist nok 5 retters gourmet middag:-) og stor brunch 1 januar. Så det bliver dejligt.

Rigtig godt nytår.

Anonym
    Gæst

God idé, Sisse 🙂

Vi skal såmend sidde herhjemme, Ole, Martin og jeg. Vi holdt også nytår alene mens vi kun var to, og vi holder af at vi ikke skal det helt store.
    Menuen står på lækker oksesteg med sovs, kartofler og grøntsager, og hver vores yndlingsis til dessert.
    Så altså ikke nogen revolutionerende nytårsoplevelser her.

Kh. Ida

ValbybabyValbybaby
    Medlem

Vi skal også bare være derhjemme, min mand og jeg og de to piger. Håber min mands mave kommer i orden igen og at jeg ikke tager en tur. Maden afhænger lidt af, hvordan vi har det. Jeg har lige lavet hjemmelavet is, som jeg håber vi skal smage.

Anne

nicomornicomor
    Medlem

Vi skal være herhjemme med to hold venner som begge har to børn med. De venter sig begge igen, så der bliver sparet på rødvin og champagne i år.

Børnene skal have lav-din-egen-pizza og is fra fryseren, samt det af voksenmaden de har lyst til, de spiser under dronigens nytårstale, og leger så mens vi hygger med maden.

Vi skal have blinis med forskellige slags fisk og skaldyr og creme fraische til.
    Oksefilet stegt i grillen m. aspargeskartofler vendt i smør og rødløg og to slags salat (dem har vennerne med, så ved ikke hvad det bliver).
    Til dessert skal vi have hjemmelavet islagkage (se opskrift under Mai´s dessertindlæg)

Skulle nogen få lyst til natmad, står den på hot-dogs.

Håber på en nogenlunde rolig aften, så rolig som den nu kan blive med en på ½ år, en næsten 2- årig, en på 4 og 5 og 7- årig i huset.

Er spændt på om Jacob sover fra fyrvværkeriet, det gjrode hans søster da hun var lille, men hun var også kun 3 mdr.

Godt nytår til jer alle.

Knus Lone og Jacob

TinamisTinamis
    Medlem

Jeg skal være alene hjemme med Filippa…. imens farmand bliver sendt afsted til stor fest:-)
    Det er helt efter eget valg, for Filippa er og bliver helt og aldelses åndsvag at have med nogen steder om aftenen, det har vi prøvet et par gange nu, hvilket ALLE gange er endt med hysterisk grædende pige, der ikke kan sove og ingen mad vil spise, så har jeg siddet i et værelse alene med hende…og dét gider jeg ikke nytårsaften. Så hellere slappe af og hygge mig hjemme med glad baby. Vi har talt meget om det, fordi vi begge synes at det er rigtigt trist ikke at skulle kysse nytåret ind som vi plejer, men jeg har bestemt at det skal være sådan her. Der hvor vi er inviteret hen kommer der mange mennesker, så der bliver ikke så meget ro. Min mand ville gerne blive hjemme hos os, men jeg synes hellere at han skulle være sammen med vores venner og få en rigtigt festlig nytårsaften og så kører Filippa og jeg hen og henter ham næste morgen:-)
    En meget anderledes nytårsaften men det er helt ok med mig:-)

KH Tina

Vi skal ud til min kærestes fætter, hans kone og deres søn på 4 år.. Det blir helt stille og roligt.. Vi skal sove der, så vi ikke skal tænke på hvem der skal køre hjem..

Maden bliver lidt anderledes i år.. Vi plejer få steg, kartofler og grønsager, men i år skal vi have:
    Pastasalat med persillepesto og pinjekerner
    Mørbrad med seranoskinke
    Spinattærte med bacon
    Laks i butterdej
    Brushetta
    Frikadeller med grønsager
    Glasseret perleløg med rosiner
    lækkert brød

og til dessert hjemmelavet daim-islagkage..

Så det bliver sådan lidt tappas-agtigt :o)

Jeg ligger p.t. med snot i hele hovedet og har overhovedet ikke lyst til nytår i morgen.. Men hvis jeg stadg er skidt i morgen tror jeg vi bliver hjemme og hygger stille og roligt…

Godt nytår til alle jer skønne mødre…

Smil fra Maria & Emilie – som bliver passet hos mormor og morfar og skal sove der i nat.. :o) Stor pige :o)

Vi skal være alene, morten, Ida og jeg. Jeg synes at vi har været så meget afsted her i juledagene og jeg synes at det er lidt bøvlet at skulle afsted med Ida og alt hendes pik-pak, Ida skulle såmænd nok klare en aften ude, men vi orker det ikke, jeg synes ikke det er særligt afslappende at skulle pakke bilen, få hende puttet et fremmed sted, formentlig mens de andre spiser og så hive hende op for at køre hjem en kold aften.
    Så vi hygger herhjemme med mad udefra: sandart, perlehøne, tournedos og dessertkage ….og seføli kransekage og champagne 🙂
    Manden har købt bordbomber, serpentiner og hele svineriet, så der skal rigtigt festes 😉
    Godt nytår til jer alle.
    Kh Hanne

lubben06lubben06
    Medlem

Man bliver jo helt sulten at alt det madsnakkeri….
    Godt nytår til jer alle. Både dem der skal ud og dem som skal hygge hjemme. Det er jo ligemeget, hvad man skal, bare man har det godt!
    Krudt og bang fra Mia + familie.

Anonym
    Gæst

Vi har også holdt nytår alene i mange år, jeg gider ikke det der drukhalløj til nytår.
    Så vi hygger os hjemme med børnene og ser noget tv og får skudt lidt af – og ungerne skyder med knaldperler 🙂

mor4

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.