Hjælp, Hun vil ikke spise!!!!!!!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Hjælp, Hun vil ikke spise!!!!!!!!!!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    cd2450cd2450
    Medlem

Silje er blevet syg her efter jul. Fredag med feber, så der var hun rigtig skidt. Igår lidt feber og idag ingen. Men snottet og lidt ru stemme og hoste. Problemet er at hun ikke vil spise. Siden torsdag morgen har hun ikke spist meget og i dag har hun afvist alt. Bare ikke babserne! Jeg ammer som jeg ikke har ammet i 2 måneder. Desuden tilbyder vi hende ofte vand og det vil hun som regel gerne have. Flaske tror hun er til at lege med. Men er det ok at hun ikke spiser mere? Jeg ved jo reelt ikke, hvor meget hun får ved mig. Jeg kan ikke finde ud af om jeg er overpylret eller om jeg burde kontakte vagtlægen. Hvad ville I gøre og hvad har I gjort?
    Christina og en syg og pylret Silje

Anonym
    Gæst

Waldemar har også været syg i et stykke tid med snot og hoste som både irretere ham når han skal spise og mindsker appetiten. Jeg var også noget bekymret, men lægen sagde at havde han bare 4 våde bleer i døgnet var det fint.
    Vi havde held med at give grød, der havde han nemmere ved at trække vejret end når han fik flaske.

God bedring med hende.
    Tanya og Waldemar

mettesunemettesune
    Medlem

Anna var også syg for nogle uger siden og gik total i spisestrejke. Hun ville hverken have grød, mos, mælk eller vand. Men min læge sagde at så længe hun var glad og tilfreds og havde våde bleer, så skulle det andet nok komme igen. Det vigtigste er at hun er til at komme i kontakt med.

Men jeg kan godt forstå at du er bekymret, men så længe hun gerne vil spise hos dig og have vand, så tror jeg ikke der er noget at være bekymret for. Vi andre har jo heller ikke altid lige lyst til mad når vi er syge.

god bedring med hende

Mette og Anna 6 mdr og 2 dage

chnejadrchnejadr
    Medlem

Så længe hun gerne vil ammes så lider hun ingen nød. Babyer kan sagtens klare sig kun på MM selvom de er ½ år eller lidt mere. Tænk på at sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til 6 md, så bare fordi nogen af os herinde (mig selv inkl) propper vores unger med grød osv. overlever børnene fint uden 🙂

Storm har nogle dage indimellem, hvor han ikke rigtig spiser grød/mos. Men så længe han stadig får sin MME ved siden af ta’r jeg det rimelig roligt, og bliver mest irriteret over at lave mad til ingen nytte 🙂

Så tag det bare helt roligt, når hun er helt frisk igen skal hun nok gå til foderet igen.

Knus,
    Christina

PS – min datter på 3½ har været syg hele julen og stortset ingenting spist. Nu er hun frisk og så småt begyndt at tage føde til sig igen. Men så længe hun bare drikker nok, så er jeg ikke voldsomt bekymret, når det kun drejer sig om en uges tid.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.