Test af barnevognsseler….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Test af barnevognsseler….

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    mosquitomosquito
    Medlem

Prøv at se den her test af barnevognsseler.. http://politiken.dk/tjek/dagligliv/boern/article307093.ece

Var da lige inde at tjekke hvad det er for en vi har fra Filuca, og den er fra Baby Dan… Så den skal da skiftes ud med den ene der bestod, for de hægter deri ser da ikke for godt ud efter fald :-(((

Knuz Tina

dahl28dahl28
    Medlem

Vi har købt testvinderen Basson og er rigtig glade for den…

Lotte

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

Testen er selvfølgelig alarmerende, når selerne ikke overholder EU.krav, men det fik mig lige til at tænke lidt:

Er der nogen, der nogen siden har hørt om eller læst om babyer, der kom til skade, fordi selen var for dårlig? Og i så fald, hvilken sele var det?

Er der nogen der tilsvarende har hørt om børn på 20 kg, der stadig sover i barnevogn?

MVh Randi

dahl28dahl28
    Medlem

Nej jeg har godt nok ikke hørt om børn der er kommet til skade, og ej heller børn på 20 kg som sover i barnevogn, men når det så er skrevet vil jeg da stadig mene at man skal gå efter den der er mest sikker. Vi har ihvertfald købt soveselen fra Basson og er rigtig glade for den. Og den er jo ikke dyrere end alle de andre…

Lotte & Søvnløse Mathias Gaaaaaaaaaaaab!!!

Lenats31Lenats31
    Medlem

Var i Kære Børn idag, da vores Odder sele irriterer os. De har åbenbart haft rigtig mange reklamationer på Basson selen, fordi ungerne kommer til at ligge oven på de der plastik seleudvidere eller hvad man kalder dem. og derfor ligger ubehageligt.

Lena

dahl28dahl28
    Medlem

Vi har ingen problemer med Basson selen. Bruger den dog ikke så meget endnu. Kan man egentlig bruge de seler i Emmaljunga klapvogne? Har købt en Emmaljunga Cerox som vi skal hente i januar…

Og så sku den jo gerne i brug. Så vil vi primært bruge barnevognen herhjemme, for er gudhjælpemig træt af at skille den ad så den kan være i bilen :o)

Lotte

Lenats31Lenats31
    Medlem

Fik at vide, at BabyDan selen faktisk var et bedre valg, da hægterne er af metal og ikke plastik som på alle de andre seler.

Jeg har heller ikke hørt om et barn på 20 kg, som stadig sover i barnevogn med mindre vi taler om handicappede børn.

Lena

Anonym
    Gæst

Altså jeg synes da helt klart det er vigtig tingene er i orden, men alt med måde ikke??? Vi har en eller anden sele som vi brugte tiol vores pige der nu ertre år. Den har altid fungeret fint. Aner ikke hvad den hedder men vil da lige tjekke det. Vi har også haft en anden men den smed vi ud for den var trælsat give hende på. Den her har stof på ryggen og foran, hvor man lyner den ned fra hals mod mav og så klikkes den sammen (med metal) forneden. Dejlig sele og hvis jeg skal have en ny på et tidspunkt bliver det en magen til.
    Karina

mosquitomosquito
    Medlem

Vi har købt soveselen fra Basson nu. Synes det var lidt vildt at se de der metalhægter der bare blev vredet rundt 🙁

Iøvrigt døjede vi lidt med Babydan-selen med Filuca fordi den var lidt kort i det. Så nu er den købt og han sover med sele for første gang idag :0)

Knuz Tina

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.