Andre end mig.. ..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Andre end mig.. ..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Der har prøvet at græde og græde og græde af træthed og opgivenhed.. ???

Jeg havde en kæmpe tudetur i går aftes/nat – blev nødt til at gå ned på badeværelset så meget hulkede jeg og pudsede næse så det buldrede.. .. – –
    og hele dagen i dag har jeg bare ikke kunnet smile et ærligt smil til Josva – for jeg er bare så usikker på mig selv for tiden og hvor er det bare SKIDE hårdt at være mor.. – –

jeg ved godt hvad der skal til: EN PLAN – der skal gennemføres – jeg ved bare ikke om jeg er parat og har styrke til at holde ud..
    MEN Josva MÅ OG SKAL vendes fra med at spise så mange gange om natten – – og endnu værre – Paul, min mand skal jo også være indstillet på at hjælpe til ..
    Og hvorfor er det – er der andre end mig der gør den fejl – at diskutionen altid bliver taget op i hviskende tilstand mens vi ligger i sengen og burde sove (og ik kan høre det hele af hvad den anden siger) – fordi vi ikke kan blive for højrystede og dermed vække Josva som endelig er faldet i søvn – (måske – vågner han igen om 10 min.)
    Istedet for at vi sætter os ned og snakker om det når vi er friske og sidder nede i stuen..

Det er bare en mors lod i livet at bekymre sig ..
    nu vågner josva.. .. åh nej – efter kun ½time.. ..

Maria og josva snart 7 mdr. (8.jan.)

hnstrudsenhnstrudsen
    Medlem

Jeg har det på samme måde lige nu. Jeg har dog ikke haft tudeturen, men hvis ikke snart Sofie sover lidt mere og spiser lidt mindre om natten, så kommer den også til mig.

Jeg snakkede med min sp i går og fik Sofie vejet. Hun vokser som hun skal, men hun har så vendt spisemønstret på hovedet, så hun spiser om natten og ikke ret meget om dagen. OG DET SKAL DER LAVES OM PÅ.

Så når Anders kommer hjem laver vi en plan/aftale, og så håber jeg vi kan føre den ud i livet i nat. I første omgang skal vi ned på to amninger mellem sengetid (kl. 20.30) og morgen (mellem 6.30 og 7). Så spiser hun forhåbentlig lidt mere om dagen, så vi kan tage endnu en amning væk snart.

Men også det med diskusionen i sengen kender jeg godt. Vi plejede at snakke rigtig godt der lige inden vi lagde os til at sove, men det er godt nok svært med Sofie i tremmesengen ved siden af. Måske hun snart skulle på eget værelse? Men det er Anders SLET IKKE klar til. Og jeg er nok heller ikke før hun spiser mindre.

Så ikke rigtig nogen guldkorn herfra, men jeg håber det kan hjælpe lidt at vi er flere i samme båd?

Hanne og Sofie 6 mdr. i morgen (Hvor blev det halve år lige af?)

Anonym
    Gæst

Kære Maria og Hanne.

Jeg har været i jeres sko. Og selv om det kan virke meget uoverskueligt, så er der lys for enden af tunnellen. Det handler, som I selv skriver, om at bestemme sig for en plan OG SÅ HOLDE FAST OG GENNEMFØRE DEN. Lige så snart man plumper i, så skal man næsten begynde forfra. Og det kræver også, som I skriver, at både mor og far er klar til at tage kampen, for det er en kamp. Men den kan vindes. For lidt over en måned siden spiste Ole også mange gange om natten, men også meget om dagen. SÅ trappede vi ned til to amninger om natten, så ned til en, og fra nytårsnat har han ikke fået mad om natten.
    Tålmodighed er en dyd. Og vedholdenhed er et must!
    Prøv evt. at se på http://www.sovecoach.dk under metode. Der er forskellige teknikker til at få børn til at falde i søvn, og forslag til dagsrytmer som jeg har haft god gavn af.

Held og lykke med projektet. Jeg tænker på jer!

Kh. Ida

PS. Det skal lige siges, at bare fordi Ole ikke får mad om natten mere, så vågner han altså stadig, 2-3 gange hver nat og skal hjælpes i søvn igen eller have en tår vand.

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

Puha, jeg ville dælme også tude, hvis jeg var i dine sko. Og det med at snakke, når man er allermest træt, jep, der har jeg også været.

Hvad med at lave et stort skilt, hvor der står ” Jeg er en hamrende god mor, og Josva er enormt heldig at have mig!” og hæng den ved spejlet på badeværelset. Og så er det ellers i krig. Held og lykke. KH Randi

Anonym
    Gæst

hvad med at prøve at putte ham i et andet rum. Det hjalp i sin tid pålærke.For hun vågnede altså også af os, når vi vendte os i sengen eller manden snorkede. Bare et forsøg. I skal selvfølgelig være klar til det men hvis i har en babyalarm klan i jo høre josva om natten og prøv så at se om josva kan spise lidt mere om natten eller måske er klar til et måltid mere grød i løbet af dagen…
    Held og lykke med det.
    Karina

Lenats31Lenats31
    Medlem

Det er sket få gange, og altid efter 3-4 nætter med ud-af-sengen konstant. jeg har faktisk talt det til 20 gange på en enkelt nat. Så skulle man jo tro, at det ville gå bedre om dagen. men nej. Det er jo ikke kun Mathias, som har hevet mor ud af sengen så mange gange disse nætter. Sarah 3½ har været lige så flittig de nætter. Renderiet vækker dem hver især, når det sker så mange gange.

Vi bruger babyalarmen om natten. Så Michael hører osse Mathias vågne. Sarah hører han aldrig med mindre det har været en nat som nævnt ovenfor.

Jeg er blevet bedre til at prikke til Michael om natten – har osse oplevet at han er stået op af sig selv på det seneste, hvis jeg har været oppe en del gange. Så har han taget over.

Lena

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Nej det har du nok ikke lyst til når du er træt men det var nu heller ikke det jeg ville skrive om.

Jeg har 4 børn – de sidste er tvillinger fra juni 07. De får flaske modsat mine to første børn der belv ammet i stor stil.

Det jeg vil sige er at du må ud af soveværelset. Da jeg ammede kunne børnene lugte mig hele tiden og Mia lå nærmest at snappede efter mig hele natten. (det gjorde hun også efter hun ikke belv ammet mere) Nå men jeg rykked ud og fik sovet og min mand tog dem så om natten. Han hørte heller ikke når de lå og skramlede rundt og smed dynen osv. Det gjorde jeg så jeg kunne ikke sove. Efter et par nætter sove de nogen lunde og hvis det var helt galt hentede min mand mig så jeg kunne amme.

Denne gang har vi så tvillinger !!!!!!! En der sover og altid er glad og så en der er knap så glad og sover knap så godt. Jeg har haft dem i de første 5 mdr. og nu har min mand dem. Jeg er igen rykket ud og overladt dem til farmand. Nu får jeg sovet og det gør han egentlig også. Jeg bliver oppe og giver mad sent – der er han så gået i seng. Han tager dem så om natten og hører ikke alle de smålyde de kommer med. Det skal siges at han er selvstændig i opstartsfasen og arbejder RIGTIG meget – træner den store i fodbold + kampe. Tager også sin del af at handle, oprydning, og madlavning så jeg klager ikke.

Min jeg er sikker på at dit barn kan lugte dig og derfor må du ud.

Held og lykke fra ANne Dorte med Anna der har været vågen meget i nat og Asta der har sovet hele natten

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.