ARGH!!! Soveshow!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 ARGH!!! Soveshow!!!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Fuck, fuck, fuck, pis, lort, møg og CRAP!!!! Det skide putteshow giver mig grå hår i hovedet før jeg er fyldt tredive. I dag tog det fem kvarter. 75 minutter, for crying out loud!!! Og han tudede og klynkede på vores arme det meste af tiden. Måske var det heller ikke det smarteste at skifte hest midt i det hele, og endda flere gange. Men havde vi ikke gjort det, så var jeg blevet VANVITTIG!!!!
    Det er ellers gået så godt de sidste 4-5 dage. Juleaften kom han i seng, lå og pludrede med bamsen, klynkede lidt så jeg tog ham op, og da jeg lagde ham igen lagde han sig til at sove. Putning på 10 minutter. Yes, tænkte jeg, nu kører det på skinner! Og så kører han rundt i manegen med os idag. Tænkte lige et kort øjeblik at hvis han sku sidde på vores arme og tude, så ku han ligeså godt ligge i sin seng, som i GOSG… Men det mener jeg jo ikke. I aften er det så min kære husbond, der er standhaftig, og siger at vi selvfølgelig skal fortsætte i morgen og at det nok skal gå alt sammen og at jeg er så sej og alt det der. Og jeg tror jo også på det inderst inde. Men lige nu gider jeg overhovedet ikke engang gå ind og kigge på min sovende dreng. Øv, jeg er træt af ham! Det går nok over når jeg har sovet lidt…

Pyha. Sku lige af med galden. Vi gir ikke op! Men vi kan godt blive en smule svage i knæene en gang i mellem…. Det skal nok blive godt. Det skal det altså.

Kh. Ida, der trods puttehelvedet har haft nogle dejlige juledage med familien.

Anonym
    Gæst

Ja Lærke får flaske.Ve har et lille ritual derhedder nattøj på og så flaske i stuen. Så bliver hun lagt i seng på eget værelse (ja det er jo så vores kontor men hun er jo ligeglad). Vi tænder hendes musikuro. Somregl ligger hun lige og mosler rundt lidt og vi skal trække uroen op et par gange og så falder hun i søvn selv. Men så er der jo også de dage hvor hun er faldet fint i søvn og så vågner igen efter 1 time og bareikke vil sove. Det er dervi har problemerne og det er skide iriterende for der er vi selv ved at være trætte og vil jo gerne bare sidde og hygge selv i stuen. Tit ender det så med atdet mig der går derind fordi det er nemmest . Tilgengæld er det oftes farmand der er hurtigtst til at putte om natten hvis hun vågner og ikke kan falde i søvn igen (normalt får hun bare flasken og falder i søvn med det samme.spiser 200 ml på 15 min). Men ja det kan være svært at de ikke falder i søvn ved deres sidste amning så de bliver vænnet til at falde i søvn ved brystet og har ikke lige foreslag til at ændre det. Men synes sagtens du kan prøve at gå fra den lille selvom hun ikke sover. Vi går kun derind hvis hun græder eller jeg synes klokken er ved atvære så mange at nu SKAL hun altså sove no matter what…
    Karina

TinamisTinamis
    Medlem

Hej Piger…

Jeg kommer lige med et måske dumt spørgsmål, men får jeres bebser flaske eller bliver de ammet?
    Jeg spørger kun fordi at jeg ikke selv har haft “fantasi” til at finde på andet putteværk end det jeg har gjort hele tiden: ind i seng kl. 20:00 frem med babsen og så får Filippa mad indtil hun falder i søvn.. jaja, dvs hun har haft mange dage hvor hun ikke faldt i søvn når hun har spist færdig, så ligger jge bare ved siden af hende og holder lidt i hånden og så går der højst 10-15 min. så sover hun…

Nå mit spørgsmål er egentlig om hvad alle I andre gør, når bebs er mæt, men ikke sover, lader I dem så ligge og hygge alene og satser på at de falder i søvn selv?
    Jeg har bare ikke “mandsmod” nok til at ligge Filippa i sin seng og så gå fra værelset… jeg kan ikke li´at hun skal ligge derinde alene (vi deler soveværelse, så om natten er hun jo lige ved siden af og når hun så skal op og have mad kommer hun over i sengen og bliver der)…..
    Hov det her blev langt, håber det gav mening, kort sagt: lægger i jeres børn til at sove alene, og så kun går ind til dem når de græder??

KH Tina og Filippa – 6 mdr. IDAG:-)

Anonym
    Gæst

forstår dig udemærket.Lærkeer heller ikke altid nem at putte og indimellem er detkun mig der duer. Så skal jeg sidde inde ved hende ogholde en hånd på hendes bryst. Hvis jeg gørdet tager det om regl kun 10 min men det vil vi jo helst ikke gøretil en vane for hun skal jo gerne lære selvat falde i søvn. En dag hvor min mand skulle putte (hvilket han jo også skal nogle gange ) skreg hun bare helt vild. Og jeg ville jo ikke bryde ind for hun skal jo også lære at mor ikkealtid kommer rendende. Hun skreg og skreg. Jeg syntes han gjorde det rigtige men kunne bare ikke holde ud at høre på det. Så det endte med at jeg gik i soveværelset hvor jeg så lå og så fjernsyn så jeg ikke kunne høre hende. der tænkte jeg min seje mand…
    Karina

mammismammis
    Medlem

Hos os foregår det sådan, at Villiam får en flaske lige før puttetid – ca kl 20. Bagefter lægger jeg ham i seng, putter ham, slukker lyset og forlader rummet! Han sover efter 5 min.

Af skade bliver man klog og derfor nægter jeg fra dag 1, at amme eller give dem flaske til de falder i søvn. Det gjorde jeg med min førstefødte med det resultat, at han ikke faldt i søvn uden flaske og vågnede op til 4 gange hver nat for at få en flaske – i 2½ år!! Det var et mareridt:(

TinamisTinamis
    Medlem

ja det er netop lige sådan noget jeg er begyndt at tænke på….
    altså at det jo helst ikke skal være sådan at Filippa kun jan falde i søvn når hun bliver ammet…..
    Hun vil ikke tage flaske mere (underligt nok for de kunne hun sagtens de to første måneder da det var knapt med min mælk), så det er jo i sagens natur mest mig der er på når det er sove tid. Hvis hun skal sove (læs: eller hvis hun er super hysterisk) når jeg ikke er hjemme, så går farmand rundt med hende til hun falder i søvn…. han kan jo så heller ikke give hende mad, men det er lidt det der sporer mig hen på at vi må se at få “øvet” at hun skal kunne blive puttet og så falde i søvn.
    Men om aftenen når hun bliver ammet, der omkring kl. 20, så falder hun stort set altid i søvn, det er 98% af gangene, og det ved jeg ikke lige om man kan gøre så meget ved…. men jeg vil da lige se at komme igang med at afprøve at hvis hun vågner når hun kommer over i sin seng at hun så bare skal blive liggende og så godnat (uden at det er synd for hende…. ihh altså det er også bare mig der er sådan en pylrer rumpe- jeg kan jo ikke lide at hun skal ligge der og kigge helt alene)
    tak fir jeres hurtige tilbagemelding, der er rart lige at få luftet lidt tanker og så få lidt input!!!!

KH Tina

Anonym
    Gæst

…han sov til han sku ammes ved midnat, og igen til kl. halv seks, hvor jeg genputtede ham, så han sov til kvart i syv!!!! Der er vist ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget 🙂

Tina, jeg synes at du hurtigst muligt skal få indført et putteritual der ikke indeholder mad/amning. Med mindre du vil amme meget længe… Og vær forberedt på, at hun vil protestere KRAFTIGT over, at du ændrer på det hun kender. Stå fast. Det viser hende, at du har bestemt at sådan skal det være, og at det er helt ok, for sådan er det bedst. Du skal naturligvis være hos hende hvis hun er ked af det, men hvis hun kan lide sin seng og kan ligge der og pludre, så prøv at gå ud af rummet lidt og mærk hvordan det føles. Og tænk evt. på hvis behov du dækker ved ikke at gå fra hende… Er det dit eller hendes?
    Jeg bruger OP/NED metoden fra sovecoach.dk. Måske var det ogå noget for dig?

Kh. Ida, som er glad igen 😉 Utroligt hvad søvn kan gøre ved mennesker.

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

He he… der var da en del galde, der skulle ud 🙂 Kender godt de dage, de er simpelthen ulidelige. Det er også de dage, hvor jeg kan finde på at spørge Thomas om: “hvorfor var det nu lige vi fik børn?”. Det hjælper jo heller ikke på det, at alle rytmer vendt op og ned nu her i ferien. Kan du ikke tage i biffen eller køre en tur, mens manden putter i aften? Mange tanker herfra + krydsede fingre. Randi

sisling32sisling32
    Medlem

Nattøj på, med i sofaen når storesøster får historie, med ind og sige godnat til Matilde. Så får hun en flaske i sofaen, synes det har været dejligt at adskille seng og flaske. Så synger jeg solen er så rød mor, og hun falder helt til ro. Ind i seng, bliver puttet, sagt godnat og kys på panden og så går vi ud. Nogengange falder hun i søvn med det sammen, andre gange skal vi ind og give sutten et par gange. Men somregel ligger hun og snakker og basker lidt med arme og ben inden hun falder til ro.
    Jeg tror det er vigtigt det er det sammen man gør hver aften, sådan med det meste i hvertfald, det har vi rigtig gode erfaringer med med Matilde. Hen ad vejen laver man så om så det passer med alderen. Sutteflaske bliver skiftet ud med vand, sang med historie osv. Men selve ritualet er det samme.
    Vi har selv synes det har været dejligt at gøre det meste i sofaen, så når vi kom på værelset så var det for at sove.
    Det er først nu når Matilde er 3½, at vi nogengange læser på værelset.
    Knus Sisse

mettesunemettesune
    Medlem

Ja her bliver der sørme også bandet og svovlet og grædt, ja både barn og mor (altså Anna bander ikke endnu, hun skriger bare) når der skal puttes.

Har ingen gode råd, kun stor sympati, for hvor er det bare mega hårdt når de bare ikke vil sove. Anna kan også være total umulig. Hun ligger i sengen og græder, og hvis jeg så tager hende op, går hun total i bro og bare skriger helt vilkdt. I går måtte manden overtage, så i er altså heller ikke de eneste der bliver nødt til at skifte midt i en putning, selom det selvfølgelig ikke er det mest smarte. Men heller det end man kaster ungen ud af vinduet eller skyller hende ud i toilettet……

Nu har manden puttet i dag, det gik ok, men jeg tror bare hun vågner om en ca en time og så har vi problemet, for sådan har det været de sidst aftener. Men krydser da fingre for at hun sover til kl. et hvor hun spiser og så sover videre, men nu må vi se.

Men stor medfølelse og sympati herfra

Mette og Anna – der sover ligenu

homemaidhomemaid
    Medlem

Her har vi ingen faste rutiner endnu – nå jo: Vi fastholder fortsat den med at amme op til 5 gange i løbet af natten. Det er faktisk dybt godnat!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.