Flere børn – hvornår?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Flere børn – hvornår?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    heidi71heidi71
    Medlem

Hvor meget jeg end nyder mine to drenge på hhv. 6 mdr. og 3 1/2 år, så skal vi ikke have flere børn. Vi holder her!

Heidi

Bette98Bette98
    Medlem

Lidt i forlængelse med mit DB-indlæg synes jeg det kunne være sjovt at høre jeres planer. Man læser jo om skrukke mødre i andre MG-grupper og har da selv et brændende ønske om et tredje barn, men absolut ikke nu!

Måske er der alligevel lidt ordensmenneske i mig, for jeg vil egentlig gerne have Lærke sendt i skole og Frederik i BH inden hele verden skal vendes på hovedet igen.

Men man bliver jo heller ikke yngre. Så efter min 35 års fødselsdag i dec 2009 (altså reelt i 2010) ville det passe mig fint at begynde at prøve. Så er det sikkert skole og BH er klaret inden en ny melder sin ankomst. Havde jeg været yngre, tror jeg, at jeg gerne ville vente lidt længere…

Gør I jer nogle tanker?

Knus Betina

irenejorgirenejorg
    Medlem

Eva er vores første, og vi skal have 2 mere, hvis tiden og økonomien holder til det. Min kæreste ønsker sig 5 i alt, men det når vi sgu nok ikke, da jeg er 31 nu. Og så tror jeg heller ikke min krop kan klare alle de graviditeter. Synes det var ret hårdt at være gravid.
    Kh. Irene

stausholmstausholm
    Medlem

Jeps vi skal også have en mere, og vi regner med at “gå i gang” igen til sommer:) Vi har jo to dejlige og smukke drenge, men som jeg tidligere har nævnt (vist en del gange:) så VIL jeg have en pige:) Men det er jo selvfølgelig ingen garanti bare fordi vi prøver igen.. men så må vi jo blive ved til hun kommer siger min mand, meeeen jeg tror vi holder efter nr 3… Eller det ved jeg vi gør.. måske.. aj det gør vi helt sikkert… tror jeg….Tjaaa…
    vh Maja

MkroghJMkroghJ
    Medlem

Tjaa, godt spørgsmål… Ingen tvivl om at vi skal have flere, for det vil vi meget gerne (hvis vi kan). Men hvornår…? Der skal i hvert fald ikke gå for lang tid, da Jesper nærmer sig de 40 år med hastige skridt og jeg selv 31… men jeg vil dog gerne lige have mig et arbejde først… Ellers bliver det i hvert fald meget meget stramt med økonomien… Hvis det går som jeg gerne vil;-) så, får jeg et arbjde til maj og vi vil nok prøve igen i slutningen af året… Helst ville jeg begynde at prøve igen til sommer, men det vil ikke være helt fair overfor et forhåbentlig kommende arbejdssted. Så i slutningen af 2008;-)
    Kærligst Monica

zenta21zenta21
    Medlem

Ja jeg har det nok lidt lige som Heidi…

Selv om jeg elsker Felix meget højt og slet ikke kan forstille mig et liv uden ham, så tror jeg vi holder her..

Sådan som tingene ser ud lige nu ville der gå mange år før vi er klar til igen at få barn og jeg synes ikke Felix skal have en lillesøster/lilebror når han måske er 6-7 år så er der for langt imellem dem.. Så vi holder ved Felix, men han er også dejlig..

Maria

Anonym
    Gæst

Jeg elsker mine 2 fantastiske drenge (Jacob ALexander på 5 og Valdemar Emil på godt 7 mdr. :-), men vi skal ikke have flere. Det vidste jeg allerede da jeg var gravid med Valdemar og det har jeg sådan set affundet mig med.

Det er simpelthen for hårdt for mig rent psykisk at være gravid. Jeg mistede en datter ved fødslen i 98 og begge mine efterfølgende graviditeter har været MEGET svære og angstfyldte at komme igennem. Jeg taler ikke kun om almindelig ængstelse, men depression og decideret angstanfald og søvnforstyrrelse. Jacobs fødsel og efterfødselsforløb var også hæsligt, men det slap jeg da heldigvis for denne gang, så jeg er glad, lettet og lykkelig – og nyder mine 2 drenge – Der skal ikke gambles med mit psykiske helbred for at få flere børn.

Forstår jer nu godt – for børn er dejlige, men for mig er det fint sådan her 🙂
    Knus herfra
    Sus

Anonym
    Gæst

tja jeg spurgte jo min mand da lærke var ca 2 mdr om han var klar igen. Men han blev lidt bleg og nej han var ikke klar. Nu synes jeg egentlig hller ikke jeg er klar mere, så det var nok meget godt vi ikke gjorde mere ved det dengang:) Men ja vi vil da gerne have 1 mere (altså 3. barn). Frederikke var 2 år og 7 mdr da hun blev storesøster og det passede egentlig meget fint. Men for at være ærlig tror jeg der komer til at gå lidt længere tid denne gang. Je gvil gerne igang med ny uddannelse og det varer 4 år så det erikke umligt det først bliver derefter. Andre dage (som idag hvor lærke er helt oppe på mærkerne og ikke vil sove) ja så tænker jeg at vi ikke skal have flere. Mærkelig nok er den tanke kommet tiol mig nogle gange inden for det sidste og det kommer helt bag på mig for jeg har altid haft en drøm om at få 5 børn. Men såville jeg være startet for længe siden. Bliver 30 næste år og jeg har altid sagt jeg ikke vil være en gammel mor derfik børn. Men jeg elsker at være gravid og ikke mindst at føde. Synes det er helt fantastisk og lige da jeg havde født både 1. og 2. gang var det første jeg sagde at det gør vilige igen. Og tanken om at jeg ikke skal gøre det igen synes jeg er helt forfærdelig (ja der er nok en hel del der ikke deler den holdning…). Men nu må vi se.
    Jeg fik jo nedsunket slimhinder for ca 2 mdr siden og min lægen sagde at jeg skulle helst ikke blive gravid igen før om mindst 2 år. Så indtil da sker der i hvert fald ikke noget – og så er det i morgen jeg skal ind og have sat spiral op. Gyser historien her inde fra sidder sybt i mig og jeg er total rædselsslagen for det. Og ved jeg ikke bliver til at være i nærheden af i morgen fordi jeg er så ræd. Men jeg er sikker på det er den rette beslutning for jeg glemmer p-pillerne og jeg er ikke så vild med alle de hormoner i kroppen. Så jeg bliver forhåbentlig glad for det (men nok ingen sex til manden før jeg har vænnet mig til det…)
    Karina

mosquitomosquito
    Medlem

Vi vil også gerne ha en mere, men heller ikke nu! Filuca var 3 år og 3 mdr da hun blev storesøster, og det var egentlig helt perfekt….
    Ku nu også godt tænke mig at hun er i skole og Milas i BH før der kommer en mere… Men nu må vi se, kan være man pludselig ændrer mening.. Tror det dog ikke. Vi har jo også et hus der skal renoveres…

Knuz Tina (som også har fundet ud af jeg elsker børn, efter jeg selv har fået) *gg*

Puha – ja jeg er – med hjertet – ikke nået dertil hvor jeg kan sige, at jeg ikke skal have flere børn. Signe er jo min 3. og ialt har vi jo 4 børn. Men hvis du spørger min hjerne så ved den nok godt at det ville være et lidt for stort arbejde med 5 børn i huset ligesom at det vil være urealistisk ift. hus, bil, ferier mv.

Så hjertet siger ja men hjernen (og gemalen :-)) siger nej.

kh
    Jette

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

uhhh…. jeg vil da også gerne have en lille mere. Jeg har jo fundet ud af, at jeg er helt tosset med børn efter jeg selv har fået børn. 🙂

Der er to år mellem Emilie og Alexander, men som det ser ud nu kommer der nok til at gå længere i forhold til den næste. Min kæreste vil gerne vente en del år, men jeg tror min krop gerne vil have det “overstået” inden jeg bliver alt for gammel, så når Alexander er 2-3 år er det nok ved at være tid. Men nu må vi se, det er jo ikke al ting man selv kan planlægge.

MVH Randi

hnstrudsenhnstrudsen
    Medlem

Ja Sofie skal være storesøster på et tidspunkt, men hvornår er vi vist ikke helt enige om. Manden siger der skal være to år imellem dem. Jeg tror godt jeg vil have et år mere. I hvert fald lige nu hvor jeg stadig ikke kan få ret meget mere end to timers søvn i sammenhæng. Jeg vil gerne kunne sove igennem et stykke tid inden jeg skal til at rende om natten igen 🙂

Men vi satser helt klart på at det kan lade sig gøre igen. Og selv om vi planlægger kan vi jo aldrig være sikre på tidspunktet og om vi er heldige igen.

Hanne.

gesinagesina
    Medlem

Her i huset satser vi også helt sikkert på, at Maja skal være storesøster på et tidspunkt. Som min søde kæreste sagde nytårsaften; lad os skåle på at du bliver gravis i 2008.. Så det er planen, men vi går først igang efter sommeren. Dels fordi jeg gerne vil ud på arbejdsmarkedet og dels fordi Maja gerne lige må være lidt mere end to år inden hun bliver søster.

Men alt for længe skal der heller ikke gå, for jeg er 33 nu og vi vil gerne have tre børn (og har også lige købt hus efter det).

Jeg var også vild med at være gravid og fødslen gik også godt, så det afskrækker mig ikke. Men det er selvfølgelig hårdt for kroppen, jeg synes først det er nu, jeg er ved at være nogenlunde mig selv igen.

Kh fra Rikke 🙂

mettesunemettesune
    Medlem

Vi havde snakket om at gå i gang med babyprojekt nr 2 til jul i år, men jeg vil nu helst have et sommerbarn igen, så enten skal vi i gang før eller så må vi vente lidt længere. Men intet er helt bestemt endnu. Og så ved jeg heller ikke lige om jeg synes det er fedt at stå med to små børn selv når manden har sine lange arbejdsdage på 12 timer.

Derudover er jeg begyndt at trænge meget til at starte på arbejde igen, så jeg har heller ikke lige lyst til at skulle være væk fra abejdet for hurtigt igen (siger jeg nu, det kan være jeg ændrer mening, når jeg først er startet igen.)

Og så håber jeg virkelig at min søster når at blive gravid inden jeg er gravid igen. Det lyder måske lidt mærkeligt, men hun har været meget igennem, og synes det må være hendes tur nu til at blive mor. Men tror også snart at der sker noget hos hende, nu er hun i al fald både blevet gift, og været på bryllupsrejse, som hun ville inden hun skulle være gravid, så hvis hun har overtalt manden så sker der forhåbentlig snart noget.

Mette – der helt sikkert skal have en lille mere, og gerne en lillebror selvom vi nu har lavet en dejlig lille pige så en mere af den slags også er velkommen

mammismammis
    Medlem

Her er det min mand der er skruk:) Han snakker om det hver eneste dag. Han tigger om en (dreng) mere – bare én enkelt – vil du ikke nok?:)! Men jeg er færdig med børn, helt og aldeles. Der er intet der kan få mig til at skifte mening, og intet i mig der længes efter flere børn. Ved godt det er lidt synd for ham, og han tror heller ikke jeg mener det alvorligt, men det gør jeg, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få ham til at forstå det!!….kh mammis og Villiam 7 mdr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.