? om mad

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    mettesunemettesune
    Medlem

nu bliver Anna 6 mdr i morgen og er klar til at blive introduceret til noget andet mad. Jeg har lavet kødboller til fryseren, men når jeg så skal bruge dem, skal de så lunes først eller kan de bare lunes i kartoffelmosen? og må man lune dem i mikroen?

Hvor længe skal de egentlig blive ved med at lave karfoffelmos? Må man begynde at give dem mosede kartofler med forskellige grøntsager? Anna kan sagtens spise det uden at det er blændet, så det er ikke det der er problemet.

nå håber lige der nogen der har et svar 🙂 Min sp kommer først den 7 jan og synes altså at Anna er klar til noget andet nu.

Mette og Anna 6 mdr i morgen

MetteRoseMetteRose
    Medlem

Ved ikke nået om de der kødboller 🙂
    Men der er ingen der siger at de skal have kartoffelmos. Det er bare en rigitg god ide og meget nemmer for dem i starten at spise.

Hvis Anna kan spise mosede kartofler må du godt give hend det. Du skal bare være sikker på at hun for nok mælk.

Mette

vi har købt kogebogen fra apoteket til 65 kr. som er skrevet af sundhedsstyrelsen. i den står at de skal tø op i køøleskabet og skal derefter koges i mindst 5 min. for at udelukker bakteirer og den slags.

vi er ikke selv nået til kød endnu da karoline ikke er ret vild med kartoflerne. men hun trænger godt nok til noget mere mad da hun igen er begyndt at spise om natten.

Rikke

Anonym
    Gæst

tja det med kødbollerne ved jeg faktisk ikke. Det må sune da vide. Men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor de ike måtte blive varmet sammen med kartoflerne i microen…
    hvis anna godt vil spise kartoffelmos uden det er blændet ja så erdetda bare med at gøre det. Lærke er slet ikke klar til det. Hun kløjs fuldstændig i det. Men det ville da være letterehvis vi ikke skulle blænde det…Men den dag kommer jo nok på ettidspunkt. Prøvede at give hende mild fuldkornsgrød fra nesttle i morges.Lækkert!!! Det var godkendt og der blev virkelig spist.
    Karina

mettesunemettesune
    Medlem

Ja den bog har jeg også, og den er rigtig god. Synes jo bare at det ville være lettere hvis man kunne lune sådan en kødbolle i mikroen istedet for at skulle finde gryde frem for det er jo ikke ret meget kød hun skal have.

Men som Karina skriver ja så kan det da være at manden ved det 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.