Hvad tænker i omkring natspiseriet

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Hvad tænker i omkring natspiseriet

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

I mine øjne… så længe de har behov for mad om natten så får de det. Jeg arbejder på at fylde ham så odt som muligt op i løbet af dagen. Han får nu 3 måltider om dagen og jeg er lige begyndt at introducere mellemmåltider også og så ammer jeg på livet løs i dagtimerne. Så når jeg føler mighelt sikker p at han får nok i dagtimerne, så viljeg begynde at “forlange” at han ikke spiser om natten.

Men- da jeg skal være væk 24 timer om ugen fra januar ( arnejde) vil jeg være nødt til at amme en enkelt gang om natten for at holde produktionen igang. Og det er også fint. Bare ikke 5 gange som i nat 🙁

kh

Mai

mettesunemettesune
    Medlem

Altså skal børnene have lov at spise om natten indtil de selv sover igennem

eller

vil i begynde at lære dem at mad er unødvendigt om natten når de nu er seks mdr og burde kunne klare sig uden?

Egentlig er jeg mest til at´Anna selv skal lære at sove igennem, men vil godt nok gerne snart have en hel nats søvn (og ikke kun en gang imellem hvor manden tager hende hele natten). Er dog bare ikke helt sikker på at jeg orker kampen midt om natten, med et barn der er sultent og skriger, så er det nemmere lige at give en flaske og så sover hun igen

Mette og Anna – der stadig spiser om natten

Anonym
    Gæst

Jeg vil ikke begynde at vænne lærke fra endnu. Det synes jeg ikke hun er stor nok til endnu hvis hun selv melder hun a´har brug for mad. Men altså hun skal ikke have mad om natten når hun er 1 år. Der sætter jeg alligevel grænsen. Men endnu må hun gerne. JEg vil selvfølgelig også gerne have en hel nattesøvn, hvem vil ikke det? Men når der er småbørn i familien kan det jo være svært. Altså vores på 3 har en del marreridt for tidne så hende skal vi også op til. Så mette ikke for at skræmme livet af dig, men det kan jo godt være det varer lang tid inden der er noget der hedder fuld nattesøvn…
    Karina

Anonym
    Gæst

Ole trænger ikke til mad om natten. Han spiser tre store måltider og to-tre små hver dag, så han er IKKE sulten om natten, han vågner kun af vane, og jeg har af vane lagt ham til for at få ro. Men nu har vi sat alle sejl til babs-afvænding (som man også kan se i andre indlæg her på siden)
    Han har fået grød siden han var 4 mdr. og det var egentlig ikke min intention da jeg var gravid og tænkte alt muligt om, hvordan jeg ville passe mit barn. Han skulle da fuld-ammes til han var mindst 6 mdr. Men han blev ikke ordenlig mæt, selv om jeg havde/har masser af mælk. og efter 3 uger med 4-5 natamninger blev jeg enig med sp (nej, jeg bestemte, og sp var enig…) om at nu sku han ha fast føde så jeg ku få søvn og være mere frisk og blive en mere nærværende mor.

Kan godt være lidt misundelig over at I har ventet så længe med grød, for så går der ikke så lang tid med søbemaden. Glæder mig helt vildt til han kan begynde at spise rugbrødshapsere så jeg slipper for alt det kogeri.

Kh. Ida

mettemajsmettemajs
    Medlem

Herhjemme bliver der også spist på livet løs om natten – nogle nætter mere end andre.
    Jeg har ikke planer om at vænne Julie fra at spise om natten endnu. Hun er først begyndt at spise grød i starten af dec., og oftest ryger der kun en halv portion ned af gangen. Jeg er dog lige begyndt at introducere 3. måltid grød, men det holder lidt hårdt ind imellem, når hun ikke rigtigt gider at spise det. Men når hun begynder at spise meget i løbet af dagen, vil jeg også begynde at stoppe natspiseriet, så søvnen kan blive mere sammenhængende for os alle;)
    Men det stopper i hvert fald inden maj, hvor jeg skal starte på arbejde igen, for jeg kan ikke rigtigt overskue at skulle op at amme om natten og stadig være frisk til at undervise. Så hvis hun ikke er stoppet automatisk, så bliver hun vænnet fra til den tid..

Knus Mette

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst
    RandiMuffRandiMuff
    Medlem

Jeg fandt ud af at Alexander faktisk kun spiser om natten for sjov. Jeg har altid ammet ham om natten, og det var blevet så meget rutine, at hverken han eller jeg helt vågnede af det. Men en aften ville jeg prøve at lade ham falde i søvn i gen, og det gjorde han så efter 2 min og uden protester. Så nu er han flyttet ud af sove værelset og spiser ikke om natten. Nogen gange er det bare for nemt. MVH Randi

mammismammis
    Medlem

Som jeg skrev i et andet indlæg, så har jeg været det mareridt igennem, med et barn der bare vågner om natten, af dårlig vane:( Det stod på i 2½ år! Det var mit første barn og jeg vidste ikke bedre. Magtede ikke at tage kampen op. Det var jo mig der havde givet ham den dårlige vane, at falde i søvn med en flaske:(

Til sidst tog jeg flasken fra ham (efter 2½ år uden sammenhængende nattesøvn) fra den ene dag til den anden og hørte aldrig mere en eneste lyd fra ham om natten:)

sholdtsholdt
    Medlem

jeg må sige at have været heldig med mine to piger, de har begge “undværet” mad om natten (i mindst 6-7 timer) fra de var 3 uger. Emilia var “på flasken” så det var ikke noget problem, men nu med elena har jeg enkelte gange været oppe feks. kl halv fem el. lign. for at amme. hun har lige været syg i ca. fem uger bla. med snot hoste og mellemøresbetændelse og hvad der ellers kan komme til, og natten til i dag var den første i 5 dage, hvor hun sov igennem igen, den foregående uge ville hun kun have bryst, hvilket hun så åbenbart ikke ku klare sig på, nu får hun igen bryst i mellem sine 3 måltider (havregrød, frugt, risgrød) og yes, nu sover hun om natten igen.
    kh sussie

irenejorgirenejorg
    Medlem

Eva spiser aftensmad ved 6-7 tiden (pænt tung kost: kartoffelmos med kød og grøntsager blandet med lidt mme) og så en flaske lige inden sengetid. Hvis der er gået mere end 2 timer mellem aftensmaden og flasken, så tilsætter jeg en skefuld rismel, så den bliver lidt tungere for maven. Hun sover som en sten! Hos os fungerer det rigtig godt, men hun har også haft et herligt godt sovehjerte lige fra dag 1.
    Kh. Irene

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.