Aftryk af hænder og fødder…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Aftryk af hænder og fødder…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    JacoblailaJacoblaila
    Medlem

Er der nogen af jer krestive mødre, som kan give mig en opskrift på hvordan man laver gipsafstøbninger af babys hænder og fødder. Gerne en nem opskrift, som man kan sidde hjemme med…

Knus Laila

JacoblailaJacoblaila
    Medlem
    agatheagathe
    Medlem

ikke gips, men dej. 2 kopper fin salt, 2 kopper vand og 4 kopper mel. Bages i ovnen i 15 min. Ligger og tøre og kan derefter males eller lakeres

Biehl1Biehl1
    Medlem

Jeg har tænkt mig at lave det i dag faktisk. Den måde jeg har tænk mig at gøre det på er (efter at have hørt andres erfaringer) at lave aftrykket i saltdej og derefter fylde aftrykket op med gibs. Så vender det “udad” hvilket jeg synes er flottere. Så har jeg tænkt mig at lime det på et lærred…det har en af dem fra min mødregruppe gjjort og det er bare SÅ flot. Prøv at se her på Panduros side til inspiraton: http://www.pandurohobby.dk/public/docs/hobbyideer_barnsidor/dk/1999nr1_s42-43_gipsafstobning_dk.pdf

God fornøjelse

Maria – på besøg fra april og ikke særlig kreativ 😉

HipposHippos
    Medlem
    MetteRoseMetteRose
    Medlem

Nu har jeg de to sidste uger prøve at få lavet sådan et aftryk at hænder og føder hvor de vender ud af, men jeg kan ikke få det til at fungere

Nogle af jer andre der har prøve og lave det der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre ?

sholdtsholdt
    Medlem

du laver en ganske almindelig trylledej, og ruller ud i ca. 1 1/2 – 2 cm tykkelse. jeg foldede selv en ramme af karton men en hvilken som helst kasse kan bruges. læg dejen deri og tryk barnet hånd el. fod deri. bland gipsmasse og hæld deri og lad tørre. derefter kan dejen kringes af uden at beskadige gipsen. hvis den lakeres bagefter holder den sig flot hvid i mange år, uden lakering kan støv og skidt ikke tørres af.
    Et godt lille fif er at “male” med en pensl med gibsmasse i fordybningerne inden gibsen hældes i så undgår man lufthuller i detaljerne…
    god fornøjelse
    sussie

MetteRoseMetteRose
    Medlem

Jeg har prøvet at lave det to gange nu. Har gjordt på samme måde du skriver, men min trylledej sætter sig fast i gipsen

Nå der er ikke andet for end at jeg må prøve igen.
    Håber det virker denne gang.
    Mette

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.