Ulbody?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    stausholmstausholm
    Medlem

Hejsa
    Vil bare lige høre om i har tænkt jer at bruge uldbodyer til jeres børn her til vinter??
    vh Maja

Victoria81Victoria81
    Medlem

Her bruger vi det allerede, har både dem med og dem uden bomuld på indersiden. Der er nogen der mener at bomulden ødelægger den svedtransporterende effekt, jeg ved det ikke. Der er vist ingen der helt kan finde svaret på det…
    Men ja, uld blir brugt her.
    Mira og Ewan

Jeg burger ikke uld bodyer her hos mig – og regner nok ik med at gøre det…
    Jeg har har haft en uld body på Josva en gang – og han KOGTE.

Men:
    Det gamle husråd: De måneder med r- i enden skal man bruge uld bobyer.. – –

Jeg har bare hørt eller læst at:
    At hvis man en gang er begyndt at bruge uld – er man nødt til at gøre det hele sæssonen ud, for ellers kan den lille krop ikke finde ud af det.
    De børn som ikke har været vant til uld fra de var spæde, kan få det alt for varmt hvis man begynder at bruge uld…

Der står i politikkens bog om barnet at hvis man har tendens til eksem eller har allergi i familien må man helst ikke bruge uld helt inde på babys krop. (det kan genere sart hud)
    Uld er især godt til vinterbørn..
    Uld føles stadi lunt – selvom det er blevet fugtigt af f.eks. bleen.
    Bodyer eller undertøj af lanolin-garn behøer ikke at blive vasket, de skal kun tørres når de har været brugt et døgs tid.

Anonym
    Gæst

Nope, har hørt de er allergi fremkaldende og bryder mig personligt ikke om følelsen af uld mod kroppen, så det skal David ikke have. Det er der aldrignogen af ungerne der haft 😉

kh

Mai

Anonym
    Gæst

vores ældste har børneeksem og blev stærlt frarådet at bruge tøj med uld i. Lærke har endnu ikke børneeksem og vi håber selvfølgelig ikke hun får det. MEn vi vil ikke bruge uld på hende af de samme grunde som der allerede er skrevet om.
    karina

mosquitomosquito
    Medlem

Skal ikke bruge uldbodyer, brugte det heller ikke til vores datter da hun var lille….

Jeg HADER selv uld. Det er alt for varmt, og både Milas og Filuca er varme børn, som meget nemt sveder….

Så nul uld her :0)

Knuz Tina

Hej Maja.
    Som de andre tøser skriver – nej ingen uld her. Af de 2 grunde: bryder mig ikke selv om uld mod kroppen og det skal hun ikke have og da hun allerede har tendens til eksem-hud (vi har allergi i familien) vil jeg ikke risikere at fremme noget med ulden.

kh
    Jette

MigridMigrid
    Medlem

Vi bruger uldbodyer til Ida, men vi bruger dem med bomuld inderst. Vi har ikke haft problemer med dem så indtil andet viser sig fortsætter vi med dem.

Carina & Ida 270507

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.