Til jer der ammer…..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Til jer der ammer…..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    mosquitomosquito
    Medlem

Har I HELT styr på hvor tit og hvornår osv jeres børn bliver ammet?

Synes tit folk kigger lidt underligt, når de spørger hvor tit Milas spiser, og jeg siger “når han er sulten”

Altså jeg ammer bare… Nogle gange efter ca 2 timer, andre gange efter 1½ time og andre gange efter 4 timer…. Nogle gange vil han jo bare ligge og sutte for hyggen og tryghedens skyld 🙂

Jeg synes det er fedt at han bare får når han vil, og at jeg ikke skal gå og holde styr på det… Jeg tror i gennemsnittet at han spiser ca hver 2. time (så er natten ikke regnet med, for der spiser han kun en gang) og jeg har det fint med at det er sådan…

Da vores store pige gik over til flaske (kunne kun amme i 3 mdr med hende) holdt vi styr på hvor tit hun fik, men det gør jeg ikke nu, hvor jeg ammer…..

Min veninde som er ammerådgiver siger at det bare er super, at jeg har det sådan, men vil lige høre I andre om I holder fuldstændig styr på at de fx får hver 3. time eller hvor tit de nu får?

Knus Tina

LailahpLailahp
    Medlem

Hejsa

Er på besøg fra aug 07 og vil bare sige, at jeg ikke har en dyt styr på, hvornår min datter spiser, undtagen om natten, for det er som regel kun en gang. I løbet af dagen, ja der bliver hun lagt til, hvis jeg tror hun er sulten (nogle gange tager jeg så fejl, men hva’ – hellere en gang for meget end en gang for lidt).

kh
    Laila

e7suagcfe7suagcf
    Medlem

Hej Tina.
    Jeg har heller ikke styr på hvor mange gange om dagen Mathias spiser. Ligesom hos dig, så spiser han når han er sulten. Ofte kan jeg heller ikke nøjagtig huske hvornår han har spist sidst. Men han får åbenbart hvad han har nrug for, da han er glad og tilfreds.
    Søs c”,) & Mathias 16 uger

gesinagesina
    Medlem

Her hos os er der heller ikke styr på det, men jeg ved at hun er mæt og tilpas, for hun trives og vokser og har det rigtig godt. Men om der går 1½,2,3 eller 4 mellem amningerne, det holder jeg ikke styr på. Ganske ligesom dig, så spiser hun når hun er sulten – og det skal hun nok gøre opmærksom på.

Om natten er mønstret for tiden 2-3 gange – men det må hun da gerne lave om på snart 😉 så mor her kan få sin nattesøvn. Nej pjat, jeg nyder at amme hende, også om natten. Som min kæreste så sødt kalder det, så hælder jeg kærlighedsdråber på hende.

Så som svar på dit spørgsmål, nej, vi holder ikke styr på tiden mht. amning. Jeg er overbesvist om, at de små pus nok selv skal styre det.

God dag! 🙂

Lenats31Lenats31
    Medlem

Næh, her varierer appetitten osse fra dag til dag. Men det er nu fast, at han får grød hver dag om aftenen nu og en flaske til natten. Nogle gange spiser han 90 ml inden sengetid. Andre dage spiser han næsten ingenting på den tid. Bortset fra det, så ammer jeg Mathias. Hvor meget det drejer sig om varirer fra dag til dag.

Lena

mosquitomosquito
    Medlem

Jamen det er da dejligt det ikke kun er mig, der har det sådan 🙂

Milas er stor så han må jo få hvad han skal ha, og han ELSKER at ligge og hyggesutte (og jeg hygger mig ligeså meget med det) *ss*

Overvejer dog om jeg skulle prøve grød her en af dagene, for han har spist 4 gange i nat…. ZzzZZzzzZzZ!!!!

Knuz Tina

Anonym
    Gæst

Nej, jeg har absolut ingen fornemmelse af, præcis hvor tit Maya Emilie får sig en tår… Hun får når hun siger til, og jeg aner faktisk ikke, om det bliver til 6 eller 10 gange om dagen, men vel deromkring… måske… 🙂

Hilsen Helle

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.