Ida triller……men den “forkerte” vej…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Ida triller……men den “forkerte” vej…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    mettemajsmettemajs
    Medlem

Hej Carina.

Man siger vist, at de normalt vender sig fra mave til ryg først, men hun skal nu nok lære det den anden vej også;) Herhjemme har Julie kunnet trille fra mave til ryg i lang tid, men fordi hun de sidste tre ugers tid har øvet og øvet sig i at komme fra ryg til mave – hvilket hun nu har kunnet i en uge – så har hun pludselig glemt, hvordan hun triller fra mave til ryg igen.
    Så selvom de evt. skulle lære det i den rigtige rækkefølge, bliver det ikke altid sådan alligevel.

Mit råd vil være bare at blive ved med at hjælpe hende med at trille fra mave til ryg, så skal hun nok finde fidusen med tiden;)

Vh Mette

zenta21zenta21
    Medlem

Jeg læste i det nye nr. af vores børn at det kan være meget forskelligt hvad de lære først…

MigridMigrid
    Medlem

Nu har Ida i ca. 14 dage kunne trille fra ryg til mave… Hun triller og triller hver gang hun kommer ned på tæppet, men når hun så har ligget på maven i lidt tid så bliver hun bare så gal! og når man så hjælper hende med at trille tilbage på ryggen så går der 2 sekunder så er hun tilbage på maven…

Er det ikke den forkerte rækkefølge? Plejer de ikke at kunne trille fra mave til ryg først? og hvad kan man evt. gøre for at hun lære at trille fra mave til ryg?

Hvad gør I andre?

Carina & Ida 270507

hnstrudsenhnstrudsen
    Medlem

Sofie gør nøjagtig det samme. Ruller fra ryggen om på maven og bliver stiktosset efter et stykke tid, når hun er træt af at holde hovedet oppe…
    Jeg ved ikke hvad der er den rigtige rækkefølge. Jeg glæder mig bare over, når hun kan noget nyt 🙂

Så ingen hjælp men bare en i samme båd 🙂
    Hanne og Sofie

MetteRoseMetteRose
    Medlem

Liv lærte at rulle begge veje rundt på samme dag. Om formiddagen så jeg hende vende fra mave til ryg og om aften så Michael (far) hende vende fra ryg til mave.
    Hun har kunne begge veje i nogle uger nu.
    Men hun bruger ikke at vende fra mave til ryg så meget. Men hver gang hun bliver lagt på ryggen ruller hun enten om på siden eller om på maven og ligger.

Det er mest normalt at de ruller fra maven til ryggen først. Fraq ryg til mave plejer (efter bøgerne) først at komme senere.

Mette + Liv 18 uger.

malinkamalinka
    Medlem

Sebastian gør det samme. Ruller lystigt fra ryg til mave. Og bliver vældig gal når han er træt af at holde hovedet. Så kommer vi springende og får ham på ret køl igen. Indtil han gør det igen…

mosquitomosquito
    Medlem

Milas triller også den “forkerte” vej…. Normalt kan de trille den anden vej først, men det er jo meget forskelligt og helt lige meget 🙂 De skal nok nå det hele 🙂

Knus Tina

MigridMigrid
    Medlem

Tak for alle jeres svar:)
    Det er dejligt at høre at det ikke kun er Ida der er lidt “omvendt” hi hi:)

Carina

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.