Gav I jeres børn dåbsgave – og hvad gav I?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Gav I jeres børn dåbsgave – og hvad gav I?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    sisling32sisling32
    Medlem
    gesinagesina
    Medlem
    lubben06lubben06
    Medlem

Nej. Vi gjore heller ikke. Havde overvejet det. Men havde rigeligt i at tænke på telt,mad osv. Det var en skøn dag. Men kan godt tilslutte mig Sislings svar..Det er dyrt at leve(0:

TinamisTinamis
    Medlem

Vi har haft talt meget om det herhjemme, og blev enoge om at Filippa skal have en lille personlig ting fra os imorgen hvor hun skal døbes.
    Vi har bestilt sådan en bog på http://www.sjovbog.dk hvor der indgår en masse data om Filippas fødsel i den lille søde historie:-)

Det er en super sød lille bog, og jeg er sikker på at Filippa vil synes at det er lidt sjovt når hun bliver lidt større:-)

Men det er egentligt mest sådan for hyggens skyld, andet får hun ikke af os.

KH Tina og Filippa

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Vi gav ham vel som sådan ikke noget, men jeg havde haft Jacob med ude så hans kunne vælge en gave til lillebror, og så gav jeg ham faktisk også en ting som betyder utroligt meget for mig.

Jeg mistede min storebror Torben da jeg var 6 år, og da Jacob blev døbt fik han Torbens sølv kop og ditto bestik som han havde fået til sin dåb (med indgravering af både min brors navn og Jacobs). Det synes jeg var en rigtig fin ting for Jacob at have for fremtiden. Men der var jo så ikke noget til Valdemar.

Til MIN dåb havde jeg fået et Dagmarkors (blåt og sølv kors) af mine gudforældre og det gik jeg med gennem en del år som voksen, indtil jeg fik et nyt af Jan for et par år siden (et Dagmarkors er et ret dominerende smykke som ikke passer til al påklædning, så selvom jeg elsker det smykke og det symboliserer nogle vigtige ting for mig, så ønskede jeg mig et nyt mere diskret kors). Nå men det kors gav jeg Valdemar, så han også får en del af det som betyder meget for mig og som har været i familien i mange år.

Nå lang historie, men pointen tror jeg er at hvis der tilsvarende er noget som betyder meget for dig (f.eks. et gammelt smykke eller andet – nu du har en pige) så kunne du jo evt. forære hende det (og gemme det for hende til hun bliver gammel nok til at skønne på det og passe på det).

Knus herfra
    Sus

MigridMigrid
    Medlem

Først var vi enige om at vi ikke skulle give Ida en gave da hun jo fik festen.

Men vi kunne alligevel ikke lade være, så vi blev enige om at finde en lille personlig ting til hende. Derfor fik vi Maria (MariaFriisSchmidt) her fra netdoktor til at male et lille billede med Idas data (vægt, længde, tid og dato) på. Det syntes vi var en rigtig fin gave. Der udover købte vi et lille guldhjerte i en guldkæde.

Vi er glade for at vi valgte at give hende gaverne alligevel:)

Carina

e7suagcfe7suagcf
    Medlem

I princippet har vi ikke givet Mathias en dåbsgave – og dog så alligevel. Han har fået en børneopsparing, hvor vi sætter penge ind hver måned. Så det er vel en slags dåbsgave.
    Søs c”,) & Mathias 16 uger

Lenats31Lenats31
    Medlem

Han fik en koligende bamse fra Matas. Den der hvor benene siger en lyd. når man trykker på dem. Ud over det – opretter vi en børneopsparing og sætter de penge han fik ind på den.

Lena

Vi gav Emilie mit dagmarkors, en børneopsparing og et mini anlæg…

Vi havde ellers besluttet at hun kun skulle have festen og en børneopsparing, men så ville mine forældre gerne give os festen… Tja så fandt vi på et anlæg, så hun kan høre musik inde på værelset..

Smil og solskin fra Maria & Emilie..

nannabannanannabanna
    Medlem

Ja vi gav heller ikke Tilde nogen gave, for hun fik jo festen, men hendes søtre havde købt en lille ting fra dem hver især. Det var nu mest for deres skyld, idet de gerne ville.
    Kh Susanne

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.