Alt det med småt….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Alt det med småt….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    gesinagesina
    Medlem

Vi er ikke gift og vil gerne sikre hinanden og selvfølgelig vores barn bedst muligt – hvad har I andre gjort i den henseende?

Varme hilsner 🙂

Anonym
    Gæst

Vi er blevet gift… 🙂 Det er den eneste måde du kan dække ” alt det med småt”

kh

Mai

Anonym
    Gæst

Tjaeee vi er så også gift (og har været det også før vi fik børn), så det har aldrig været så stort et issue for os, men så vidt jeg husker fra Juraen på Uni er det den “simpleste” måde ta sikre hinanden/og barnet på…

Det er dog ikke så længe siden der er kommet en del nye regler på det område, som netop skulle det gøre nemmere for ugifte, så måske nogle af de andre er mere inde i det…

Var det mig tror jeg faktisk jeg ville finde ud af hvornår den gratis advokatvagt har åben og så søge rådgivning hos en prof som kan tage stilling til netop jeres situation – om i f.eks. ejer bolig sammen (det mener jeg at kunne huske i gør?).

Nå har et tudende barn på altanen
    Knus herfra
    Sus

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

Vi er heller ikke gift endnu, så vi har lavet gensidigt testamente. Det skal laves af en advokat og tinglyses, og er det vigtigste at have styr på.

Desuden har vi lavet en del forsikringer gennem banken vedr. de lån vi har der. ATP skal have en underskrevet samlivserklæring for at kunne få hinandens pensioner i tilfælde af dødsfald, og der er tegnet speciel forsinkring gennem vores pensioner, så vi også er dækket ind der. Selvfølgelig er der også faderskabspapirerne.

Det eneste, der så vidt jeg ved ikke kan lade sig gøre er, at sikre at den efterladte i tilfælde af dødsfald kan sidde i uskiftet bo. Dvs. at barnet/børnene skal have deres tvangsarv. Men denne arv er mindre, når man har lavet testamente og hvis der alligevel ikke er de store aktiver, er dette problem ikke så stort. Hmmm tror det var det hele.

MVH Randi

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.