Øv de bekymringer!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Øv de bekymringer!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Havde besøg af sundhedsplejersken i dag og var slet ikke forberedt på at noget kunne være galt. Jeg synets det hele gik så godt, at Vademars mave endelig var i orden og at han i det hele taget var en fin og god dreng.

Det er han bestemt også, men vi fik lidt at bekymre os over. Hun mener nemlig der måske kan være noget galt med hans syn (primært fordi han endnu ikke rækker ud efter ting og ikke følger genstande/os med øjnene). Jeg havde da godt lagt mærke til at han ikke lige var helt så hurtig til at lære det som Jacob, men lagde intet alarmerende i det – fordi de jo på mange punkter bare er forskellige og sådan…

Hun reagerede også på måden hans øjne ind imellem bliver lidt udstående (jeg har jo bare syntes det så sødt og lidt spøjst ud – som om han koncentrerer sig vildt meget!).

Jeg må indrømme at jeg tog mig en tudetur – nok primært fordi jeg ikke var forberedt på andet end et hyggeligt møde hvor vi endelig skulle få afvide hvor meget han var vokset (Han vejer i øvrigt 7,2 og er 63 cm :-), men jo også fordi jeg er hans MOAR og helst ikke vil have han skal have problemer af NOGEN art. De små pus skal bare trives og er der småsten på vejen skal vi helst kunne fjerne dem for dem… ØV!

Nå nu må vi se. Vi har en tid hos lægen i morgen så må vi se hvad hun siger… åååh hvor jeg dog håber det er en storm i et glas vand.

Hvis nogen har opmuntrende ord, så er jeg en yderst taknemmelig modtager i dag… 🙂
    Knus til alle
    Sus og Valdemar (12 uger i dag)

stausholmstausholm
    Medlem

Hej Sus

Det var da et træls besøg.. Jeg kan godt forstå at du tudede og var ked af det, for som du selv siger så vil man jo bare have at de skal have det godt.
    Altså Jacob rækker heller ikke ud efter nogen endnu, og vi har da lige haft sp og hun sagde da ikke noget.. Og husk lige at sp´er er forskellige og ser mange forskellige ting, så måske er det slet ingenting. Men godt at i lige skal til lægen i morgen og have det tjekket, og jeg er sikker på at det bare er ingenting:)

Nå men jeg glæder mig til at se jer begge på mandag.
    knuser fra maja

Lenats31Lenats31
    Medlem

Mathias er knap tre måneder nu, og han er lige begyndt at række ud efter ting sådan lidt i det små. Endnu ikke noget nævnværdigt.

Kan godt forstå du er bekymret. Håber ikke det betyder noget.

Lena

Anonym
    Gæst

Øv sus, det er jeg ked af at høre. Men tænker også lidt at alle børn jo er forskellige, og udvikles i forskellige tempi. David har været meget hurtigere end pigerne til alting.

Håber at det bare er det det betyder, alle er forskellige. Men skriv endelig når du har vært ved læge.

kh

Mai

Hej Sus.
    Sikke dog en øv-oplevelse, der er jo ikke rigtigt andet at sige end held og lykke ved lægen – krydser fingre for at det bare er forskelligheden ved børn sp har noteret sig og ikke noget alvorligere….

kh
    Jette

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Sus.
    Jeg håber da for jer at det er noget helt harmløst – havde sp overvejet at Valdemar har brugt rigtig meget tid/energi på at have ondt/være utilpas?? Du har jo haft dit hyr med ham med hans skrigeture så jeg tænker lidt at måske er der noget han skal have indhentet inden han når til det med at række ud efter ting og følge ting/jer med øjnene??
    Håber som sagt det er fuldstændig harmløst og kan sagtens forstå du tog dig en tudetur:-/

Kh Katrine

HipposHippos
    Medlem

Hej sus.
    ØV da… Håber det bedste – stort KRAM!

Hey Sus..

Forstår dig SÅ godt.. – det med småstenene på vejen, som helst ikke skal blive til store klippe-sten.. – – –
    Heldigvis bliver der taget hånd om tingene.. og vi må håbe lægen kan se om der er noget galt…
    Hvor er vi privilligerede at vi bor i et land hvor SP’er (gode som dårlige) kommer på besøg… – og ikke i et land hvor vi knap havde mad og tøj til de små… – DET ER, som du skriver, bare så SVÆRT når de har “dårligt” nyt.. – – men glæd dig over at hvis der virkelig er noget galt – så er det jo GODT at det bliver opdaget så tidligt…
    Jeg tænker på dig..
    og skriv når du ved mere..
    Maria

Anonym
    Gæst

Tusind tak for alle de søde hilsener – I er bare guld værd!

Lægen var ikke helt så alarmeret som sundhedspelejrsken og synes ikek han skulle udsættes for øjenlæge elelr noget på nuværende tidspunkt, så meldingen er at se tiden an og håbe han komemr efter det af sigs elv og det bare er en lidt forsinket udvikling lige på de punkter (han har nok brugt energien på at gøre nakkemusklerne stærke og få en fin holdning 🙂

Nå bagerne til Jacobs fødselsdag er vist snart færdige med at hæve så jeg må vist hellere komme videre i programmet (har lige bagt “togkage” og tegnet jernbanespor på papirdugen – så jo der gøres noget ud af det 🙂
    Knus til alle og tak igen
    Sus

Anonym
    Gæst

øøøøh jeg er vist ved at være træt – Når jeg skriver at “bagerne er ved at være færdige med at hæve”, mente jeg naturligvis “bollerne”…

Nuvel

Anonym
    Gæst

Hej Sus,

Godt du har fået lidt ro i sindet, og at lægen ikke er alarmeret. De kære SP er kan virkelig gøre os forskrækket til tider, men det er jo deresjob, og som altid, hellere en gang for meget end en for lidt.

Ses Mandag.

kh

Mai

De der SP’er.. nå, det var godt lægen ikke var bekymret.. ..
    Så kan man slappe af igen.. Dejligt

nicomornicomor
    Medlem

Hej Sus,

Har ikke været på siden onsdag, så derfor den sene respons.

Sikke da en træls besked at få, men godt at lægen ikke syntes der var grund til bekymring.

Ved fra mit arbejde hvor stor variation der er i på hvilke områder og med hvilken fart børns udvikling forløber, men så længe de bare udvikler sig,og ikke er alt for langt bagefter, og det kan man altså næsten ikke være når man kun er knap 3 mdr., så skal det nok komme.

Håber du med tiden kan lægge det lidt bag dig, og bare nyde din skønne Valdemar.

Glæder mig til imorgen.

Knus Lone.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.