Lusebekæmpelse med teatræolie?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Lusebekæmpelse med teatræolie?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    ValbybabyValbybaby
    Medlem

Hej.
    Mon der er nogle der kan hjælpe mig herinde. Jeg har engang læst, at man kan bruge teatræolie til bekæmpelse af lus – men hvordan? Jeg har købt noget, men der står det skal fortyndes. Regner med at putte det i noget shampoo, men skal det sidde i håret og hvor længe?? Håber der er nogle med erfaring herinde.
    (Behandlingen er til mig, kan jeg det, når jeg ammer? Jeg bruger Hedrin til min datter, men det bliver hurtigt en dyr affære, hvis jeg også skal behandles med det.)
    Hilsen Anne

boble1975boble1975
    Medlem

Hej

Du kan godt bruge teatræolie til luse bekæmpelse. Bland ca. en tsk med en god håndfuld balsam, massér det godt ind i vådt hår og lad det sidde et par timer. Bagefter kæmmer du håret med en lusekam. Du skal gentage proceduren dagen efter. Tror godt du kan bruge teatræolie når du ammer, det er jo en lokal behandlig, som ikke går i blodet. Jeg har prøvet denne metode og jeg kom af med mine “husdyr” efter et par behandlinger. Held og lykke.
    Pia

nannabannanannabanna
    Medlem

Hej Anne
    Brugte tea trees olie i shampooen til mine piger og det holder lusene rimlig godt fra døren men det kommer dog en gang imellem. Kom bare en masse dråber i, rystede godt. Har selv brugt hedrin da jeg havde lus som gravid, og det er altså effektivt og bedre hvis du har fået lus.
    Susanne

Anonym
    Gæst

Det er en dyr affære med hedrin, men som frisør vil jeg klart anbefale det, også fordi det er sikkert at bruge som ammende. Det er meget forskelligt hvilke resultater folk har med teatree olie.

mvh

Mai

Vi har netop fra vores SFO-leder fået dette gode råd som super-virker hjemme hos dem og som han har givet videre til alle børn i ordningen, rådet er givet af en ældre dame:

Bland:
    1 del sprit
    2 del eddike,
    1). Blandingen skal masseres ind håret.
    2). Herefter skal der en plasticpose omkring håret, så det slutter tæt og et håndklæde sætte omkring som turban til at fastgøre det hele.
    3). Det skal sidde i 4 timer! Det kan godt svie lidt i hårbunden de første 20 minutter, men det er intet at regne med i forhold flere timers ulidelig kæmning.
    4). Efter 4 timer tages håndklæde og plasticpose af og vupti ALLE lus og ALLE æg er døde!
    5). Vask håret et par gange for at tage lugten.
    6). Og bagefter er luseæggene som pap og lige til at nappe af. De klistrer ikke til håret mere!

vh
    Jette

Anonym
    Gæst

Vi har brugt det med stor effekt de sidste 2 år.

Rebecca fik lus forrige vinter 2 gange lige oven i hinanden, så gik jeg i Matas og købte deres intensive teatreeoil shampoo og vasket hendes hår i det hver gang, hun har været i bad. Siden dengang har vi ikke været ramt af lus 🙂

De går simpelthen uden om hende! I øjeblikket har de teatreeoil shampoo og balsam på tilbud til Netto til 25,-

Kh
    Pernille

mammismammis
    Medlem

Her kommer resten:))

Efter at have prøvet samtlige lusemidler, er jeg kommet frem til, at Prioderm sprit er det absolut bedste. Den er dyr og STÆRK, men effektiv. Det eneste som virker her i huset. Prøv det:)

Efter ca 3 dage giver jeg hele håret en omgang til med sprit. Gider ikke vente i en uge. Synes det er for længe. Men det virker. Kan ikke finde en eneste lus, efter sådan en omgang puha…kh mammis (der er rædselslagen for lus)

mammismammis
    Medlem
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.