De små maver.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 De små maver.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der nogen der har erfaring med at give de små lidt sukkervand i forbindelse med manglende aff.?? Jeg snakkede med min SP i dag da vores lille datter ikke har skidt i bleen siden sidste fredag altså en uge, (ved godt der kan gå op til 10 dage når de kun bliver ammet).
    Det undelige er bare at Caysa ALDRIG rigtig har brokket sig før (ud over når maden ikke lige kom hurtigt nok), men i fredags hvor hun ikke havde aff. startede hun med at skrige i 3 kvarter hvor intet hjalp. Siden har hun haft lidt uro om aftenen og lidt skrige ture, ved ikke om det er et tilfælde:-(
    Nogen der har oplevet det samme??

Hilsen Ditte og Caysa 9+6

Anonym
    Gæst

Hvis jeg var dig ville jeg gi en lille smule laktulose. Det hjælper efter et par timer på vores pige. Jeg gir det kun når det er nødvendigt. Jeg tror godt at uroen og skrige turene kan være pga manglende afføring.
    Da Mia blev ammet (er nu gået over til flaske) havde hun også dage hvor hun var irriteret og det var altid når hun ikke havde haft aff dagen forinden. Nogle dage hjalp det med sukkervand.
    Held og lykke med det -det er så synd når de har ondt i maven.
    Jette

zenta21zenta21
    Medlem

Her hos os virker et dejligt varmt bad som får ham til at slappe af og så en gang mavemassage og cykeltur med benene…

tmercitmerci
    Medlem

ved ikke om sukkervand hjælper på manglende aff. men vi har givet det i forb. med smerter i maven… og det får lille maya musen til at slappe af for en kort stund. Hun har tilgengæld ikke rigtig problemer med manglende fyldte bleer, ikke desto mindre får hun alt for lidt søvn (føler mig magtesløs,har prøvet ALT! og alligevel kommer hun ikke over den halve time) og det resultere i nogle helt sindsyge skrigeture om aftenen hvor intet i verden hjælper… Ikke engang mor.. :O((((

Anonym
    Gæst

Hejsa tak for svar:-)
    Var ved lægen i dag da hun har fået nogle knopper over det meste af kroppen blev podet ikke noget at se så hun mente det var noget virus hun havde i kroppen. Hun anbefalede også at vi prøvede med lidt laktulose især da vi står og skal på ferie søndag så som hun sagde var det meget rart at få gang i maven inden.
    Det gjorde vi så hun fik det vel klokken fire og klokken otte skal jeg lige love for den lille mave blev tømt:-) Det var rart at det endelig kom. (puh hvor hendes prutter også var begyndt at lugte fælt…) Så nu skulle den lille prinsesse have fin mave igen:-)

Hilsen Ditte og Caysa 10 uger

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.