kommer jeres babyer i bad hver dag??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 kommer jeres babyer i bad hver dag??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    maria1540maria1540
    Medlem

Nej – Silje kommer kun i bad 1 gang om ugen, max 2. Og bruger ikke andet end VAND.

Jeg synes ikke der er grund til at påføre hende altmulig unaturligt.

Jeg vasker hende under hagen og fingre flere gange om dagen – også kun med vand.

MkroghJMkroghJ
    Medlem

Amalie kommer også kun i bad to gange om ugen med vand og intet andet. Hun får så ellers en daglig vask med klud. Det fungere indtil nu, fint for os.. Kærligst Monica

Anonym
    Gæst

Jeg bader lillebror hver dag. Det har jeg altid gjort med alle mine børn. Synes ellers de bliver så nussede. Kan ikke fordrage små børn med beskidte negle!

For det meste er det olie bad. Nogen gange kun vand og nogen gange lidt sæbe fra Apoteket. kh mammis og lillebror 3 mdr

Anonym
    Gæst

Med mine andre børn har jeg været meget forsigtig med ikke at bade dem hver dag for at skåne deres hud. Men Mia bader jeg helst hver dag for ellers synes jeg at hun lugter sur og ad.
    Hvor meget bader i ?? Og hvad bader i dem i -olie eller bruger i også lidt sæbe??
    Jette

mormulle20mormulle20
    Medlem

julie kommer i bad ca. hver anden dag. hun er heldigvis holdt op med at gylpe ned af sig for hvert måltid.

men når vi fylder hendes lille kar, kommer jeg en smule olie i, også bliver hun ellers vasket med “alt i en” vask uden parfume fra matas.

hun nyder det til fulde drag og hun dufter dejligt efter..

MetteRoseMetteRose
    Medlem

Liv kommer i bad ca mandag, onsdag og Fredag hvor hun går til badysvømning.
    Hun for en lille smule olie i vandet.
    De dage hvor hun ikke er i bad bliver hun vasket med med klud med vand.
    Vi kunne godt droppe den ene tur i badekaret, men hun elsker virkelig at komme i bad.

Mette + Liv 3 mdr + 1dag.

Anonym
    Gæst

Jep bad så godt som hverdag, med mild sæbe, og hårvask hver anden. Bruger/brugte kun olie lige efter fødslen da hans hud var meget tør efter at være overbåren.

Men Jette, meget mere interessant, hvordan går det på hjemmefronten? Har du fået talt med manden ?

kh

Mai

Anonym
    Gæst

Her kommer Iben i bad max. hver anden dag og kun med lidt olie i vandet, da hun kan have lidt tør hud. Med de store er jeg først begyndt at komme dem i bad hver dag når de er begyndt på andet mad end bryst og når de selv begynder at komme lidt omkring og bliver lidt mere “beskidte”.

Maybritt

chnejadrchnejadr
    Medlem

Næh. Sådan ca 2 gange om ugen her – men nu har vi også et ikke-gylpe-barn 😉 Hænder og ansigt bli’r vasket efter behov.

Vi bader uden olie eller sæbe, for det er ikke nødvendigt til Storm. Han bli’r fint ren uden, og hans hud er lækker uden smørelse.

Vi bruger heller ikke sæbe/shampoo til den store på 3, med mindre hun selv be’r om at få skumbad. OK, lige nu er hun selvfølgelig næsten hårløs, men før hun tabte det pga. kemoen brugte vi nu heller ikke shampoo til håret med mindre hun ligefrem havde smurt det med makrelsalat… Vi vasker selvfølgelig hænder m. sæbe.

Så længe jeg kan undgå sæbe, shampoo og cremer gør jeg det. Jo mindre kemi jo bedre er princippet her i huset. Men når ungerne bli’r beskidte/lugter/har meget tør hud er det selvfølgelig nødvendigt.

Knus,
    Christina

e7suagcfe7suagcf
    Medlem

Mathias kommer i bad to gange om ugen. Den ene gang er til babysvømning, hvor han brusebader sammen med mig (og selvfølgelig er i bassinet som virkelig kan rense negle uden indsats fra os, he, he). Der udover bader vi ham en gang herhjemme i balje. Vi bader kun i vand og det virker indtil videre. Men hold da op en vandhund vi har, han er virkelig glad for der.
    Søsc”,) & Mathias 11 uger

RandiMuffRandiMuff
    Medlem

Alexander kommer i bad med lidt olie max. 1 gang i ugen, sommetider går der længere imellem. Vi bruger en fed creme flere gange i ugen. Han er ekstrem tør og har tendens til eksem – desværre. MVH Randi

Anonym
    Gæst

Hej
    Hannah kommer i bad hver anden dag, med lidt babyolie i vandet. Hun er desværre ikke så begejstret for at komme i bad endnu…
    De resterende dage bliver hun vasket med en klud – bare med vand. Vores sundhedspl. har sagt, at man bør vaske numse + hænder 1 gang dagligt med mid sæbe, så det bliver også gjort.
    Hagerne bliver vasket nogle gange dagligt med vand alt efter behov, synes det holder lugteriet fra gylpen fint nede 🙂

kh mammato

irenejorgirenejorg
    Medlem

Eva kommer i bad hver dag med lidt skånsom sæbe.- Derefter får hun hele kroppen smurt ind i welledas skånsomme olie. På den måde får hun en lille massage hver dag, hvilket hun nyder!! Hun har den lækreste bløde babyhud.

zenta21zenta21
    Medlem

Felix kommer i bad hver dag. mest fordi han elsker det og hygger og plasker når han bader og så går vi jo til svømning hver lørdag…

Vi kommer lidt olie i vandet..

Maria

mosquitomosquito
    Medlem

Milas kommer i bad MAX en gang pr. uge…. Han har tør hud, så det er jo ikke godt med bad for tit.

Jeg vasker ham hver dag i folder, hænder, ansigt osv. Og selvfølgelig i bleområdet efter bleskift 🙂

Min datter på 3½ år kom heller ikke i bad mere end 1 gang pr uge indtil hun var 1-1½ år… Ingen af dem har været gylpebørn, så de lugter ikke af andet end lækker baby 🙂

Knus Tina og Milas 14 uger

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.