Hvordan er det at flyve med baby…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Hvordan er det at flyve med baby…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    hestemorhestemor
    Medlem

Vi flyver den 21. september – fra Billund.
    Maja er til den tid godt 3 måneder.

Jeg har ringet til rejsebureauet for at bestille et sæde oppe foran, så hun kan ligge i liften… men de kan ikke love noget.

Hvad med klapvogn… kan man tage den med helt ud i gaten?
    Er det mon bedst at tage klapvogn eller barnevogn med på ferien?

Skal man travel light eller er det en god idé at tage alt pusle-grej og lidt legetøj med hjemmefra…

Ja, sommerfuglene i maven har allerede meldt sig.
    Har du gode råd eller kan du fortælle om din tur så lytter jeg gerne – med ører så store som te-kopper 🙂

KH
    Liv og Maja

aweinlickaweinlick
    Medlem

Vi har lige været ude at flyve med min lille datter på 3 måneder. Vi havde en voksipose med bund med, så den sov hun i til gaten, og under turen. En bæresele vil sikkert også være fint. Vi kunne ikke medbringe vores Emmaljunga til gaten. Vores datter har indtil nu brugt barnevognen som seng, derfor havde vi vores med, da dem vi besøgte ikke havde en lille seng, det fungerede fint. Jeg ved ikke hvor I skal hen, men skal man ud og gå meget vil jeg foretrække barnevognen frem for klapvogn.
    Rigtig god tur,
    Aweinlick

Anonym
    Gæst

nå ja så skal du amme/gi flaske når i letter og lander, så får barnet ikke propper i ørerne

Anonym
    Gæst

tag ud i lufthavnen i god tid så i ka få pladsen foran. det gjorde vi.men hvis der er meget turbulens skal i sidde med barnet spændt fast. tag evt et tæppe med soom barnet kan putte med.

irenejorgirenejorg
    Medlem

vi var ude og flyve da Eva var 2 mdr., og det gik super. På udturen fik vi lov til at få klapvognen (med en lille lift i) ud til gaten. På hjemturen skulle den tjekkes ind med bagagen. Der var slet ingen problemer, og vi sad midt i flyet begge veje. Vi havde blot lidt ekstra tøj med, og hendes varme tæppe, som hun blev pakket ind i pga. aircondition. Lige inden vi lettede blev hun lagt til brystet (for at udligne trykket i ørene), og så gnaskede hun løs og faldt i søvn med det samme. Vi skiftede hende i liften, lige inden vi kom op i flyet (mest af hensyn til medpassagererne!). Liften stod sammen med håndbagagen ovenover. Tror det vigtigste er, at mor ikke er nervøs. Det kan de jo mærke med det samme!! God tur

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.