Ny skøn sove-vane? Og update på zoneterapi

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Ny skøn sove-vane? Og update på zoneterapi

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Victoria81Victoria81
    Medlem

Ja håbet er lysegrønt 😉 Men i nat sov prinsen 5 timer i træk, i forgårs nat 6 og natten før 5. Det begynder da at ligne et mønster, så jeg krydser fingre.
    Tænker om det måske kan være en virkning i forbindelse med zoneterapien som han har fået 2 gange nu. Noget sker der jo med ham, selv om han stadig har ondt i maven.. Hans afføring og prutter lugter værre, som hun sagde de ville, når kroppen skiller sig af med affaldstofferne og tarmen arbejder mere effektivt. Hun kunne stadig mærke at der var ubalance ved tyktarmen, værst var det på venstre fod -det var også tydelig at se på Ewan, medens hun trykkede ham.
    Vi gir det en eller to gange til, og sker der så ingen videre udvikling med mavepinen stopper vi nok. Men vi overvejer at supplere med en tur til kiropraktor.

Mira og Ewan -som får sig en dejlig middagslur.

Anonym
    Gæst

hej

Jeg sidder også med en lille bebs der har problemer med maven og en ven foreslog mig også kirtopraktor, men har fået en tid hos en zoneterapeut imorgen.

Hvad er det en kiropraktor kan hjælpe med når det er tarmene? :o) bare mig der er nysgerrig da jeg jo gerne vil hjælpe lillepigen så godt jeg kan med hendes mave

malene

Anonym
    Gæst

Du må huske at med zoneterapi gælder det at det er kroppen selv der skal løse problemet -derfor tar det lidt tid og det blir som regel værre før det blir bedre.
    Hvis man kan få sig til at få stukket nåle i baby (de har specielle baby nåle) er akupunktur også virkeligt godt mod mave problemer.
    Jette

TinamisTinamis
    Medlem
    Victoria81Victoria81
    Medlem

Der er en hvirvel i nakken der kan gå ind og give mave-bøvl, tro det eller ej. Det er så bl.a. den en kiropraktor kan rette på.

TinamisTinamis
    Medlem

hov var lige lidt hurtig…

Min sp har anbefalet at jeg tog min lille Filippa med op til en zoneterapeut fordi hun er meget urolig og græder meget. Umiddelbart er der ikke noget galt med hendes mave, det virker i hvert fald ikke som om hun græder pga maven, hun græder bare. Nogle dage er det hele dagen og andre kun om aftenen (hvor hun så skriger i en time eller to og går så ud som et lys)…

Men hvad kan det hjælpe at gå til en zoneterapeut?? Jeg ved ikke rigtigt hvad de gør ????
    Altså jeg vil prøve fordi det kan vel ikke skade og jeg er snart helt bange for at tage ud med hende fordi når vi er ude er hun helt umulig, græder og vilhverken spise eller falde til ro før vi er hjemme ellers græder hun sig selv i søvn, det er frygteligt!!!!!)
    Er dog glad for at kunne læse her at sådan noget virker, så er dey jo bare at hoppe ud i det…

KH Tina og Filippa 11 uger

Victoria81Victoria81
    Medlem

Der er jo ingen garanti ved zoneterapi og det er meget forskelligt om SP og andet plejepersonel “tror på det” eller ej. Det det går ind og gør er vist at øge blodgennemstrømingen på de problematiske områder, så der ligesom bliver renset ud -i vores tilfælde i tyktarmen. De kan mærke under foden hvor i kroppen der er ubalance og foden vil typisk være øm på de punkter. “Min” Z.T. virker meget oprigtig omkring at stoppe behandling hvis det ikke hjælper, vi tar 4. og sidste behandling på torsdag, hvor jeg håber hun kan få bugt med det sidste.
    Hun kommer ud til os, behandlingen tar ca 20 min og det koster 200kr pr gang. Bare lige til en sammenligning…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.