Voksipose??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    stausholmstausholm
    Medlem

Hejsa

Til vores første barn havde vi ikke en voksipose, men brugte liften. Og vi havde et liftnet i bilen og det fungerede rigtig godt. Men nu har jeg købt en voksipose, og så er det bare lige jeg vil spørge dem der tidligere har brugt sådan en, hvordan det lige er den fungerer… Kan man køre med den i bilen i stedet for liftog hvordan skal den så spændes fast??

mosquitomosquito
    Medlem

du kan ikke bruge den i bilen istedet for lift….

Den er god i barnevognen istedet for dyne osv også når de bliver lidt ældre.

Knus Tina

MetteRoseMetteRose
    Medlem

som tina skrev så nej det må du ikke. Man kan brække deres ryg når man bremser op.

Jeg har selv en som vi bruger til Christoffer. Nu bruger vi den kun i hans barnevogn og klapvogn. Men sidste år brugte jeg den rigtig meget som “lift”.(min kan man lægge en bund i) da han blev for stor til at lægge i liften. Havde den med når vi var i byen osv.
    Min har været alle pengene vær.

chnejadrchnejadr
    Medlem

Nix, du kan ikke bruge den i bilen – men til alt mulig andet – vi har været rigtig glade for vores (som er en kopi m. dun i).

I øvrigt fraråder Rådet for større færdselssikkerhed nu brug af liftnet, de er simpelthen ikke sikre nok. Uh, bare tanken om hvordan en baby kan rasle rundt i sådan en lift 🙁 Så hvis jeg var dig ville jeg klart vælge en babyautostol.

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

Hej
    Du skal så bare tænke på at hvis man skal kører lidt længere end 30 minutter skader det deres ryg. Der er ikke rigtig noget der kun er godt desværre 🙁
    Christina

chnejadrchnejadr
    Medlem

Den med de 30 minutter gælder ikke længere helt så håndfast. Altså, man skal selvfølgelig ikke køre med dem i mange timer hver dag, men man kan godt lade dem sidde længere end de 20-30 minutter man anbefalede for 3 år siden. Og hvis man skal en længere tur en dag holder man nogen pauser undervejs, og så går det alligevel.

Rådet for færdselssikkerhed har udsendt nye retningslinjer for nylig, og de anbefaler ALTID autostol, med mindre barnet er præmaturt eller sygt og derfor ikke kan sidde.

Deres hjemmeside er nede lige nu, men jeg finder lige et link senere 🙂

Knus,
    Christina

chnejadrchnejadr
    Medlem

http://www.sikkertrafik.dk/11723e80/GSID/5238972

Og det var selvfølgelig Rådet for større færdselssikkerhed, jeg mente.

Knus,
    Christina

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.