Allergi

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej

Jeg har voldsom parfume og nikkel-allergi – men har haft det under kontrol i flere år. Har ikke parfume i nogetsomhelst og alt metal er tjekket i huset med nikkeltester. Nu er det så igen brudt ud i lys luge på mine hænder og det bliver værre og værre. Min læge var i tvivl om det havde noget med graviditeten at gøre. Men det er da pudsigt at det bryder ud nu!?????

Carina 12+0 (hurra)

Anonym
    Gæst

Hej Carina

Er ked af at høre at du også oplever en forværring! Jeg har også nikkelallergi (også gennem mad) og det kommer til udtryk som eksem over hele kroppen. Jeg er nu 9+2 og ja, det er bare blevet værre de sidste uger. Vildt irriterende. Jeg har en (måske naiv) tro på, at det bliver bedre efter de første 12 uger, hvor træthed og kvalme også gerne skulle forsvinde. Så det lille håb vil jeg holde mig til indtil videre.
    Jeg har læst et sted på nettet at kvinder med eksem i en tredjedel tilfælde oplever en forbedring, en tredjedel en forbedring -og resten at det er uforandret under graviditet.
    Kender du serien A-derma fra apoteket? De har bl.a. en lotion u. parfume (200 ml el. 400 ml) som hjælper mig meget. Her er et link, hvor du kan se det: http://www.sct.pauls.apoteket.dk/page.php?emne_id=2586
    Jeg håber, at du snart oplever en forbedring.

K.h.
    T

Anonym
    Gæst

Hej T.

Tak for dit svar. Det gør mig lidt mindre frustreret, nu hvor jeg ved hvorfor det er brudt ud igen. Jeg mener umiddelbart ikke at jeg kan gøre mere for at undgå parfume og nikkel og har godt styr på mine produkter – men jeg vil da uden tvivl kigge nærmere på A-derma, måske trænger mine stakkels hudløse hænder til nye “omgivelser”.

Carina 12+1

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.