Er ellers overhovedet ikke rørstrømsk…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Er ellers overhovedet ikke rørstrømsk…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Men måtte næsten knibe en lille tåre da min mand og jeg i går aftes, efter 14 dage med blødning, fik set ” baby” vinke til os og det lille hjerte slå. Nu glæder vi os til NF scanning d. 24 nov.

Har blødt pga moderkagen ligge forkert og det kan resultere i et kejsersnit, hvilket jeg ikke håber, men det betyder også at hvis den forbliver hvor den er, vil jeg blive scannet hvar 2-3 uge resten af graviditeten. Så der er ikke noget der er skidt uden det er godt for noget 🙂 er jo dejligt at kunne følge med.

Anonym
    Gæst

Hej Kathrine,

Jeg er en af dem der skal have styr på alt, så jeg er fræk nok til at ringe og rykke for en tid. 🙂 Nej, jeg har en forretning at passe og det er lidt vigtigt for mig at kunne planlægge. udover at jer jo er i risikogruppe pga alder, 38, og sidst fik foretaget moderkageprøve. Så det ville jeg gerne have gjort så tidligt som muligt.

Men de fortalte mig at det tidligste de foretager en NF er 11+5 og de vil allerhelst vente til 12+5. Så det er nok først deromkring du får en tid mm du ringer og rykker 🙂

Er forresten lidt nysgerrig hvilken ende af byen bor du i?

kh

Mai

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Mai.
    Vi bor i Lystrup. Hvad med jer?
    Kh Katrine

selmamorselmamor
    Medlem

Det var da dejligt! Bekymringer har man jo nok af så det er jo dejligt at finde ud af at tingene er som de skal være:-). Skal du scannes den 24. nov? Vi har termin den samme dag og skal begge føde på Skejby og jeg har endnu ikke fået en dato:-( .
    Venter spændt!!
    Kh Katrine

Anonym
    Gæst

Vi bor i Holme. DU har ikke så langt på fødegangen så 🙂 Fødte du også på Skejbjy sidst? Og har du fået lidt ro omkring blodtype og fødsel?

selmamorselmamor
    Medlem

Hej igen.
    Så vidt jeg har forstået/læst mig til, så scanner de barnets hjerne og måler trykket i en bestemt blodåre. Hvis trykket stiger betyder det at blodprocenten falder. Hvis dette sker før 32. uge laver de en blodtransfusion på barnet mens det er i livmoderen endnu en eller sandsynligvis flere gange. Hvis det sker efter 32. uge vil de enten lave blodtransfusion eller sætte mig igang/lave kejsersnit. Så jeg regner bestemt ikke med at gå tiden ud! Men det skal lige siges at der er en lille chance for at barnet har samme blodtype som mig, så nu må vi se.
    Kh Katrine

selmamorselmamor
    Medlem

Hej igen.
    Ja jeg fødte også på Skejby sidst, jeg fik akut ks. Jeg ved ikke om man kan sige at jeg har fået mere ro på det med blodtype, men jeg har i hvert fald fundet ud af lidt mere.
    Jeg er rhesus positiv, men danner antistoffer mod det der hedder K og Fya, som er en undergruppe af rhesus positiv. Jeg blev allerede immuniseret i min sidste graviditet, men det blev ikke opdaget, da man åbenbart kun tjekker for antistoffer igen i 35. uge hvis man er rhesus negativ. Lidt underligt når man også kan danne antistoffer hvis man er rhesus positiv!
    Det hele betyder at hvis barnet har K og/eller Fya i sit blod, så vil jeg danne antistoffer imod det når det får sit eget blodomløb (i andet trimester). Det betyder så igen at antallet af røde blodlegemer falder, alt afhængigt af hvor mange antistoffer jeg danner. Når antallet af røde blodlegemer falder, så falder blodprocenten. Jeg skal derfor scannes og have taget prøver ca. hver anden uge fra uge 16 og resten af graviditeten,så jeg skal også nok få så rigeligt med scanninger, men jeg kunne nu godt snart tænke mig at komme til NF:-)
    Det hele er lidt besværligt at forklare, så jeg håber at det jeg har skrevet giver mening:-)
    Kh Katrine

Anonym
    Gæst

Der skulle jo have stået dit barns, da jeg ikke går ud fra at du kender køn endnu 🙂 🙂

Anonym
    Gæst

Lad os håbe på det sidste, og en god naturlig fødsel for dig. Og nu skal jeg i gang med at gøre mig klar til arbejde. Hyggeligt at chatte med dig, snakkes ganske givet ved på et andet tidspunkt.

Hav en god dag

Kh

Mai

Anonym
    Gæst

Det giver fin mening, har jo fulgt lidt med i de første indlæg. Du var jo meget bekymret for din fødsel pga hvad der skete sidst, og nu bliver der jo taget hånd om det, så alt andet lige må risikoen jo være mindre. Det var der jeg tænkte at du måske havde fået lidt ro i sindet. Hvordan holder de øje med din datters blodprocent? Og hvad gør de hvis ikke den er som det skal være?

Men ja, for dårligt at der ikke bliver tjekket for din tilstand når det nu i yderste konsekvens kan koste dit barn livet.

chnejadrchnejadr
    Medlem

Hej Mai

Hvor ringede du hen for at få en tid? Jeg bor også i Århus (Brabrand), og har heller ikke fået tid til NF endnu. Men OK, det er heller ikke mere end en uge siden, jeg var til lægen…

Kan se at vi er en del fra Århus, måske vi kunne finde ud af at mødes engang, når vi er lidt længere henne?

Knus,
    Christina

chnejadrchnejadr
    Medlem

– har fået brev i dag m. tid til scanning 4/12 og 23/1. Spææææændende! I januar skal jeg også til lægesamtale (som jeg har bedt om pga. sidste fødsel). Glæder mig!!!

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

Hej Christina,

Jeg er med på at mødes. Er du frisk på at være den der samler op på det? Syntes også vi lige skal ud over vores NF scanninger og indi det nye år ( tiden driller på denne tid af året) og så kunne det da være hyggeligt.

kh

Mai

Anonym
    Gæst

God ide at mødes, os fra Århus. Jeg vil gerne være med. (bor i midtbyen…) Men først når vi har en mavse at vise frem 🙂

Fru Laursen

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Århus.
    Jeg er med på at mødes. Sig bare til. Men jeg er enig i at vi skal ind i det nye år først.
    Kh Katrine

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.