Øv-sen scanning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Øv-sen scanning

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    selmamorselmamor
    Medlem

Jeg glemte lige at min 19.-uges scanning først ligger 22.-1. og der er jeg midt i 21. uge!!
    Kh Katrine

selmamorselmamor
    Medlem

Jeg har lige fået brev fra Skejby om scanning i 12. og 19. uge.
    Jeg skal til NF-scanning d. 30. nov. og det er dagen inden jeg går ind i 14. uge. det synes jeg er lidt sent:-(
    Er det lige så sent for jer andre?
    Kh Katrine

simik2simik2
    Medlem

Jeg har ikke fået min til fra Skejby endnu, men jeg forstod på min læge, at det netop kommer til at ligge i uge 13, når man er 12+, så der er nok desværre ikke så meget at gøre, hvis det er der, hvor det mest sikre resultat kan måles.

Jeg er spændt på, om jeg snart får min tid, ellers må jeg have ringet, så jeg aflyse eventuelle møder.

simik 10+4

tigerbarntigerbarn
    Medlem

Hej Katrine,

Min nakkefoldsscanning ligger fulstændig på samme tid som din; nemlig dagen før jeg går ind i 14. uge. (Min scanning er 27/11). Jeg synes også det er sent, men åbenbart ikke unormalt… ØV.
    Mvh Line

malinkamalinka
    Medlem

Har også tid til NF i uge 13+6, altså samme dag. Spurgte hvorfor og svaret var:
    Det er der de kan få det bedste resultat. Gør de det tidligere er det er meget usikkert resultat de får.
    Og det er da fint for mig. Hvad skal jeg med en test der alligevel ikke er god.
    Så det er måske derfor.
    KH

zenta21zenta21
    Medlem

Jeg skal også scannes her d. 27/11 der er jeg 13+3 så det er nok meget normalt at det ligger i 13. uge, men i de papire jeg har fået fra hospitalet står der at det senest må være 13+6

genie1981genie1981
    Medlem

jeg har lige bestilt min og de muligheder den viser på nettet er alle sene.. jeg fik 3 dage at vælge imellem.. har taget den 14/12 der er jeg 13+3 så ja sent er nok meget normalt
    knus jeanie9+2

chnejadrchnejadr
    Medlem

Hej Simik

Hvor længe er det siden du har været til lægen? Jeg var afsted onsdag i sidste uge og fik brev med scanningstidspunkter i går – dvs. en uge efter. Hvis der er gået meget længere skal du måske lige ringe derud for at tjekke, at du ikke er blevet “glemt”.

Tlf. nr. til ultralydafsnittet er 89 49 64 53 eller 89 49 64 54, mellem 11 og 12 og mellem 13 og 14. Det er de nr de skriver man skal ringe på, hvis man skal have ændret sin tid.

Knus,
    Christina

chnejadrchnejadr
    Medlem

I den pjece jeg fik fra Skejby skriver de, at scanningen kan foretages mellem fulde 12 uger (12+0) og 14. uge (dvs. senest 13+6). Som jeg læser dit indlæg er det vel 12+6 du skal scannes? Så det burde være OK.

Jeg skal så vidt jeg kan regne ud scannes 12+3 (er lidt forvirret mht. tallene fordi min læge lige rykkede min termin et par dage *S*).

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

Hej Kathrine,

Jeg skal også først til 19 ugers scanning d. 18. jan. Min sidste scanning satte mig et par dage frem til til 5.juni men de siger man får den mest nøjagtige dato fra NF scanning. Og jeg har fået tid til jordemoder 15. marts…. der er længe til, men det er jeg nu lige glad med, er mere interesseret i scanning 🙂

Kan blive huggeligt at mødes i det nue år.

kh

Mai

simik2simik2
    Medlem

Hej Christina,
    Jeg var til læge sidste fredag, så måske er jeg heldig, at der er brev i postkassen, når jeg kommer hjem. Ellers vil jeg bestemt ringe der ud i næste uge.

Tak for oplysningerne.

Kh. Signe

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.