sidder med en tom fornemmelse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 sidder med en tom fornemmelse

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    genie1981genie1981
    Medlem

Og undre mig.. har som sagt lige været til lægen.. det første jeg hører er at de har problemer med deres blodprøver så dem kan jeg ikke få taget.. tisser pænt i en kop og hører hende sige ja men den ser pæn ud(skal de ikke undesøge den) så blir jeg vejet og sådan og blir så sendt ind til min rigtige læge.. vi snakker lidt og hun laver en vandrejournal som hun ikke kan sende afsted før jeg på mandag får taget blodprøver på frb hospital som de så først skal sende til hende før der sker noget… hmmmm.. nå tænkte jeg så skal jeg vel på briksen og se om hun kan finde bebsen.. men næææ skal ikke have nogen gynækologisk undersøgelse før engang jeg skal føde eller til jordemoder(forstod det ikke helt) .. skulle selv lige huske hende på at jeg gerne ville vide om jeg skulle tage nogen specielle vitaminer eller hva.. og sku også selv bestille tid til nakkefoldsscanning..er det ikke lidt underligt hun ikke undersøgte mig eller er jeg helt gal på den.. det blev vist lidt langt.. men skulle lige ud med det..
    knus jeanie 9+2

selmamorselmamor
    Medlem

Hej.
    Jeg fik heller ikke foretaget GU hos min læge. Han sagde at det brugte de ikke mere, de vidste jo godt at jeg var gravid. Han mærkede dog på maven for at se om livmoderen havde den rigtige størrelse.
    Kh Katrine

Stampe2Stampe2
    Medlem

Hej,

Er lige på besøg fra maj gruppen. Jeg fik heller ikke lavet en GU ved lægen, med den begrundelse, man ikke kunne bruge den til noget særligt. Man kan selvfølgelig se på livmoderen, at man er gravid i og med at den ændre størrelse og farve, men ikke meget andet. Derfor var jeg utrolig lettet over, at slippe for en ubehagelig undersøgelse, som alligevel kun kan fastslå at jeg er gravid, hvilket jeg IKKE er i tvivl om. Jeg tror det så småt er ved at glide ud, at lægen laver GU, ligesom man heller ikke længere foretager denne undersøgelse ved piger der bruger p-piller. Håber det hjalp på frustrationerne…

MVH Stampe

Anonym
    Gæst

hejsa..
    ja jeg ville også sidde med en tom fornemmelse..
    virker lidt som en rodebutik hos den læge..!!!!

kan ikke forstå, at der ikke skulle laves nogen GU, her hvor jeg bor har det aldrig været JM der foretager de undersøgelser.
    syntes da også det var mærkeligt, at lægen ikk engang ville trykke dig på maven, for at se hvor livmoderen går til.. ???
    men det med NF-scanningen, er der flere som har skrevet om, at de selv skulle bestille…

KH. jeanet 38+6

chnejadrchnejadr
    Medlem

Hej Jeanie

Ja det lyder da lidt som en rodet affære. Min læge laver stadig GU, som hun sagde “jeg skal bare lige mærke at graviditeten sidder inden i livmoderen”. Så det var overstået på et øjeblik.

Jeg var meget tilfreds med mit lægebesøg – tror vi var inde i 40 minutter (en del af tiden dog fordi jeg er mega-svær at stikke, så det tog LANG tid at tage blodprøverne…).

Sidst jeg var gravid var de øvrige lægebesøg også meget korte og stressede, dog fik vi lov at høre hjertelyd, skønt. Synes nogen gange at lægerne i min praksis er lige vel stressede. Men denne gang var der ingen ventetid og god tid til konsultationen – dejligt.

Jeg håber dine fremtidige besøg + JM kons bliver bedre 🙂

Knus,
    Christina

genie1981genie1981
    Medlem

ja det gør jeg da også men skal kun besøge hende to gange mere under hele min graviditet men det måske også normalt.. men hun ikke engang mærkede på min mave.. synes bare det var underligt..

chnejadrchnejadr
    Medlem

Jeg skal til lægen igen i uge 24 og 34, det var ca det samme sidst. Så det tror jeg er helt normalt.

Knus
    Christina

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.