Tænkte på om vi ikke skulle starte en tråd med navne

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2007 Tænkte på om vi ikke skulle starte en tråd med navne

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    zenta21zenta21
    Medlem

Jeg synes det er svært det med navnet, jeg er førstegangsfødende og min kæreste og jeg har allerede snakket noget om navne..

Jeg vil gerne have at navnet er specielt og det vil christian til dels også bare det ikke lyder udenlandsk..

Men tænkte om der var nogen der havde nogle gode ideer til navne…

Maria 11+6

selmamorselmamor
    Medlem

Jeg synes også det med navne er svært. Jeg er pædagog når man er det er der godt nok mange navne ens barn ikke kan få. Desuden er min mand også pædagog, så når jeg har fundet et navn jeg synes er godt, så synes min mand det ikke:-)
    Vi har en datter på tre. Hun hedder Selma og det var faktisk det eneste pigenavn vi begge syntes var godt. Det var lidt nemmere med drengenavne, men jeg har bare en fornemmelse af at vi får en pige igen og så er vi på den.
    Nogle af vores venner fik en William for to måneder siden og det var engentlig det navn vi havde snakket om hvis vi fik en dreng engang, men det dur jo ikke nu:-(
    Lige nu er jeg mest til drengenavne som Albert, Alfred, Gustav og Oskar. Men pigenavne …….???????
    Kh Katrine

zenta21zenta21
    Medlem

Jeg synes godt om pigenavne som Celina, Mikaela, Cecillia, Edina og sådan nogle lidt anderledes specielle navne og til drenge mathias, lucas, linus, marius…

Men christian er ikke meget for nogle af pigenavnene desværre drengenavn tror jeg det bliver marius..

Anonym
    Gæst

Kender det der med at arbejde med børn og de navnebegrænsninger det giver… Vi har også snakket om navne allerede, det gjorde vi også lidt for sjov inden jeg blev gravid
    Det er sjovt at se hvordan de gamle navne kommer igen…
    Pige: Johanne, Margrete, Agnete
    Drenge: Peter, Johannes
    Der findes mange gode sider med navne bl.a. kirkeministeriet.dk

KH ANNE 11+4

stausholmstausholm
    Medlem

Ja jeg er også pædagog og jeg ved i hvert fald godt hvad mit barn IKKE skal hedde..
    Vi har i forvejen Rasmus så det skal jo passe lidt til det.
    Af pigenavne har vi (mest mig) Lærke, Katrine, Ingrid, Ida.
    Jeg synes drengenavne er sværere men vi snakker om Jacob, Joacim, Mads, men jeg er nu ikke helt vild med nogle af dem, så drengenavneforslag er meget velkomne. Og gerne gode danske navne:)

Maja 9+4

stausholmstausholm
    Medlem

Jeg kan huske at jeg i min første graviditet kiggede på en masse navnesider men nu kan jeg ikke huske en eneste. Er der nogen der kender nogle?

cd2450cd2450
    Medlem

Min kæreste og jeg venter også første barn og er blevet enige om at det skal være et almindeligt dansk navn. Vi er mest enige på drengesiden: Søren har topprioritet (Søren Emil, hvis jeg skulle bestemme!), men ellers også Peter, Martin og Thomas.
    Ved pigenavn er vi mere i tvivl. Der har vi Ida, Kamilla og Signe, men der er ikke et af dem der bare siger top. (jeg må indrømme at jeg gerne vil kalde en evt. pige for Silje, men det er ikke specielt dansk og min kæreste er ikke begejstret!)
    Christina 11+6

Hejsa

Ja det er svært med de navne.
    Vi har i forvejen 2 drenge, en Marcus og en Alexander, så hvis det bliver en pige denne gang skal hun hedde Naja, og hvis vi får en dreng mere skal han hedde Nicklas eller Andreas.

Knus Anja 7+1

MkroghJMkroghJ
    Medlem

Tjaa.. vi har umiddelbart lidt svært ved at finde nogle drengenavne vi kan blive enige om hvor imod pigenavnene falder lidt nemmere, der tænker vi navne som Sarah, Anne eller Celine. Drengenavnene bliver nok lidt i samme stil som fx. Mads, Nikolaj eller Jacob og nåhh ja så er jeg ret vild med navnet William, men det er kæresten vist ikke:-( Men ork der er jo lang tid endnu, så vi kan jo nok nå at ændre mening nogle gange og i sidste ende tror jeg også vi først bestemmer os den dag vi har den bette i vores arme… Vi skal jo lige se hvilket navn der passer til ham/hende:-) Ihh hvor jeg glææææder mig til den dag:-) God week end til jer alle og jeres maver:-)! Kærligst Monica

TinamisTinamis
    Medlem

Herhjemme er vi noget uenige…

Min mand kan bedst lide Luna hvis det bliver en pige og Louis hvis det bliver en dreng..
    Jeg derimod er vild med navne som: Sofie, Josefine og Naja – som han slet ikke kan lide:-(
    Af drengenavne kan jeg rigtigt godt lide Alexander og Nicolai, men hans foreslag om Louis ville jeg vist også kunne blive glad for….

Godt vi har noget tid at tænke over det i:-)

Tina 9+3

Bette98Bette98
    Medlem

Vi har allerede en Lærke, så det skal jo passe lidt sammen. Faktisk har vi et par regler. For det første må navnene ikke ligge i top 5 – vi hedder selv Betina og René og kan jo ikke træde ind i et rum med jævnalderene uden at finde en navnefælle – det har vi syntes var ret træls.

Og så skal det være almindelig – altså folk skal kunne udtale det og stave det + ikke give for mange anledninger til drillerier.

Syntes bestemt at pigenavnene er de letteste – håber at kunne overbevise min kære mand om Astrid er det helt rigtige navn til en pige. Men vi har snakket om flere forskellige pigenavne.

Derimod driller drengenavnene. René vil gerne have en Christian, men jeg er mere til Rasmus, Asbjørn eller Laust.

Men jo tættere man kommer på, jo flere af de mere “fjollede” navne opgiver man jo. Sidst var vi fuldstændigt enige om, at var Lærke en pige, så skulle hun hedde Lærke – men men de drengenavne…

Knus Betina 12+0

Anonym
    Gæst

Kan da også lige give min mening til kende. HAr i forvejen 3 piger, Josephine, Amanda og Madeleine. Skulle vi få en pige mere bliver det en Megan og skulle vi få en dreng bliver det nok en Markus. Er godt nok lidt vild med Joachim, men det er jeg den eneste i familien der er 🙁 Håber jo lidt på en dreng, kunne være lidt sjovt at fåprøvet det også. For nu er det sidste gang…

kh

Mai 11+2

AMette77AMette77
    Medlem

Synes det er svært med pigenavne, for vi er helt enige om drengenavnet: Mads, jeg var også vild med Anders og Jeppe.

Af pigenavne vælger vi imellem: Louise, Christine og Rikke

Men der er 30 uger til bebs vil ud og så kan vi se hvad han/hun ligner… ;o)

Mette 10+3

Anonym
    Gæst

Det er så sjovt med navne, da jeg ventede vores første var jeg helt fjollet med Sarah, men da så vores datter blev født passede det ligesom bare slet ikke til hende og hun kom til at hedde Gitte Marie, men bliver bare kaldt Gitte. Da jeg ventede nr to var min mand overbevidst om at det blev en dreng og vi havde sådan set ikke noget navn klar, bortset fra at jeg stadigvæk syntes vildt godt om Sarah, men da han så blev født sagde Frank, min mand; ” så kom han den lille Benjamin” og det kom han så til at hedde. Vores 3. barn blev født i uge 28, så vi måtte i al hast finde på et navn så hun kunne blive nøddøbt, og hun kom til at hedde Clara Irene, det passede bare til hende vores lille stjerne.

Til den næste har vi snakket om Iben hvis det er en pige og Jonathan hvis det bliver en dreng, men vi har ikke lagt os fast på noget. Men vi går efter korte pigenavne og lidt længere drengenavne.

May-Britt 12+2

MetteRoseMetteRose
    Medlem

Vi er ikke begyndt at snakke om navne i nu. Men har selv gået og tænkt lidt på nogle navne.
    Hvis det blive en pige har jeg tænkt lidt på Nya eller Nanna. (Nya snakket om allerede om ved vores første graviditet hvis det blev en pige) Vi fik en dreng som hedder Christoffer. Han er 18 mdr.
    Jeg ved ikke med drenge navne i nu.
    Vi skal vel også vælge nogle navne der passer til Christoffer. Men vi har jo heldigvis god tid til at snakke om det i nu.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.