Amning og mad i 7. månedersalderen og marathon løb

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Amning og mad i 7. månedersalderen og marathon løb

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    niller777niller777
    Medlem

Hej med jer
    Jeg vil så gerne løbe marathon i KBH til maj og på det tidspunkt er Silas godt 7 måneder….jeg aner ikke om det kan lade sig gøre med amninger mm men måske kunne I give mig en fornemmelse af hvordan jeres rytme med mad ser ud????????????
    Hvad og hvornår spiser jeres bebser????
    Ville I kunne være væk ca. 5-6 timer en dag?????
    Hej fra Niller fra oktober tråden med Silas på 10 uger

Anonym
    Gæst

Hej!
    Du kan sagtens – det kan jeg i hvert fald – være væk fra din guldklump 5-6 timer, bare han er sammen med en han er tryg ved så er det intet problem.
    Menuen svinger meget men i dag har Kristian på knap 7 mdr fået fgl:

7.30 havregrød
    11.30 200 ml mme
    14.00 200 ml vælling
    sidst i eftermiddag: kartoffelmos med gulerødder
    inden sengetid: mme og/eller vælling

God fornøjelse med det hele, misunder dig at du skal/kan løbe en marathon! :o)

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Jeg ammer slet ikke mere og har ikke gjort det siden valgaftenen. Lasse valgte mig fra, så det var så nemt.
    Jeg er gammel løber og syntes, det var svært, at komme rigtigt i gang med at løbe med “ammebryster”. Nu er jeg så gravid igen; 7+2, så det bliver ikke i år, jeg skal være klar.
    Mit råd er, at du skal mærke meget efter mht. bryster, “understel” og led, når du for alvor går igang med træningen.
    Der er nogen, der siger, at mælken forsvinder lidt, når man træner fysisk hårdt, men det tror jeg er meget meget forskelligt fra person til person.
    Mærk efter og læg mærke til om Silas reagere på din træning.
    Men ellers rigtig rigtig god tur. Jeg kommer ikke selv til at løbe meget langt nogensinde pga to opererede løberknæ, så jeg løber hurtigt i stedet for… for dælen jeg savner det!
    TINE

wsusannewsusanne
    Medlem

Hej
    Vil bare lige give de andre ret i, at du sagtens kan være væk fra stumpen i 5-6 timer. Når Silas er 7 mdr. er det jo ikke din mælk, han skal spise sig mæt i mere. Og skulle han blive tørstig mens du er væk, er et glas vand super fint.
    Jeg ville i hvert fald ikke være bekymret, hvis jeg var dig….

Hilsen Susanne

MariaBFMariaBF
    Medlem

Her vil det også sagtens kunne lade sig gøre (hvis altså jeg kunne løbe 😉 ). Frigga får skemad 3 gange dagligt, som hendes far sagtens kan klare. Efter hvert måltid får hun bryst, men der sker så absoult ikke noget ved at hun ikke får det. Hun får vand til at slukke tørsten med, og brystet er mere til afslapning og hygge efterhånden – ihvertfald efter et måltid.

Held og lykke med træningen og løbet…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.