Til jer der ikke bruger barnevogn, men kun klapvogn…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Til jer der ikke bruger barnevogn, men kun klapvogn…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

nu er vi jo forskellige, men jeg ville købe en barnevogn. Det er for koldt for de små at stå og sove i en klapvogn om vinteren…

sassie76sassie76
    Medlem

Hej

Nu er Mai ved at vokse ud af liften. Hun ligger i liften, som vi ligger i klapvognen, den kan slås helt ned i liggestilling.Nu nærmer vi os jo vinter, og har tænkt at købe en voksi (sleebee fra Bilka)
    Da man ikke kan købe sele til en klapvogn, skal vi bruge den eksisterende sele i klapvognen. Dvs at man bare snitter hul i Sleebee og putter selen igennem? Uden problmer?

Hvad gør I andre?

Kh Sassie og Mai

sassie76sassie76
    Medlem

Køber også en gammel brugt barnevogn til hendes middagslur… Men tænkte mere på når man er ude at shoppe, gå lange ture osv….. Vil så nødig hun får træk. En klapvogn er jo ikke så tæt som barnevogn. Det er ellers en rigtig fin klapvogn (Emmaljung cerox)

Kh Sassie og Mai

Vi brugte voksi og så klapvogn til ture, fra Laura var ca. 6½ mdr. gammel (hvilket hun var i midt september) og jeg synes ikke det var noget problem at holde hende varm i voksien og så klapvogn om vinteren, når vi tog på gåture…

Helle

Anonym
    Gæst

Min combipose har syninger, så man kan klippe hul til klapvognssele, dog måtte jeg klippe hul i madrassen også (har en combivogn).

chnejadrchnejadr
    Medlem

Er der ikke ringe til en barnevognssele i Cerox’en? Det burde der da være… Der er i begge vores klapvogne (Teutonia mistral og en Carena et-eller-andet). De sidder allerinderst på klapvognsselen, man skal lige hive dem op gennem bunden.

Der skal være seleringe i, for at klapvogne ikke dumper i test. Så de fleste har det, måske bortset fra de små paraplyklapvogne.

Vi har brugt alm. barnevognssele i vores klapvogn, som vi altid havde med på tur, da Mathilde var lille. Hun sov kun i barnevogn hjemme, ellers var det altid klapvogn. Vi skar et liggeunderlag ud, så det passede, og så var den fint varm til Mathilde også om vinteren. Hun har da sovet ude i snevejr i den 😉 Vi har en drømmepose (voksikopi), og der er knaphuller man lige skal skære op, så kan selen gå igennem.

Knus,
    Christina

PS – da hun var knap et år havde hun en periode, hvor hun hele tiden satte sig op når hun skulle sove, så da havde hun klapvognsselen på i stedet, ellers faldt hun aldrig i søvn. Men det var om sommeren, så da brugte vi ikke posen, bare en dyne…

Anonym
    Gæst

Til vores store dreng brugte vi også kun klapvognen og lavede bare hullerne i voksiposen, så selen fra klapvognen kunne komme igennem og det virkede fint. Jeg kan ikke se noget problem i at bruge klapvogn frem for barnevogn og synes det er lidt noget pjat det med at barnevognen er tættere. Hvis de ligger i en voksipose er den jo rigeligt varmt og hvis man har en stofble eller lign. ned foran kan det jo ikke blæse ind, så…

Anonym
    Gæst

Vi bruger også meget klapvognen (pga. storebror stadig sover i emmaen og silvercrossen ikke kan komme i bilen), og har samme spekulation ang. at jeg synes den er for kold allerede nu.

Vi har også en Cerox, og jeg sætter bare en alm. barnevogns sele ned i ringede under sædet (det er beregnet til det), og trækker den eksisterende sele tilbage bag betrækket.

God voksi-vinter (-:

Line

tussemussetussemusse
    Medlem

jeg ville helt sikkert også købe én altan barnevogn, altså bare en gammel billig en som hun kunne sove i. jeg er altså overbevist om at det er alt for koldt at stå udenfor i klapvognen og sove i flere timer… prøv evt at spørge din sp. jeg mener nogle anbefaler endda at man forer barnevognens bund med aviser eller flamingo netop for at tage den værste kulde.
    mvh tina

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.