Nu er beslutnignen taget…….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Nu er beslutnignen taget…….

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Vi bliver en fjernsynsløs familie…… Det lyder så helligt, men jeg synes efterhånden at kvaliteten af udsendelserne er dalende og det er det samme de sender sæson efter sæson…….. Vi går næsten altid i seng inden de gode udsendelser kommer f.eks deadline på DR2…., og så er der kun bingoprogrammerne og husprogrammerne at se på…. æv…. og man har jo ligesom set vild med dans 3 eller er det 4 gange før……

Og når der så er en udsendelse som jeg gerne vil se f.eks. klokken 20, ja så bliver jeg bare hængende på kanalrundfart indtil jeg skal i seng……

og tro vi kan styre kun at tænde når der er noget vi gerne vil se er ikke realistisk…. vi er jo så bombet om aftenen at det nemmeste er at tænde for den passive underholdning indtil vi skal i seng….. men fra børnene går i seng til vi selv gør det går der ca. 2 timer og det er den eneste tid vi har til os selv i løbet af hele dagen, og den kan altså bruges bedre end at se tv…. og tit kommer vi senere i seng end planlagt fordi man jo bare lige bliver hængende ved det næste program…. eller lige skal nå nyhederne klokken 22…..

Og når jeg tænker over det…. hold op hvor har jeg brugt mange timer på at se et stupid indretnningsprogram………

Derudover synes jeg også Laura ser for meget postmand per og teletubbies og det er en kamp hver gang når vi siger nej til hende……..

Det svære bliver selvfølgelig at skulle undvære forbrydelsen om søndagen og house wifes om onsdagen, men det er jo også bare en vane at skulle se dem…… og så nyhederne, men dem kan vi jo sagtens blive dækket af via aviser og magasiner…… vi holder allerede en daglig avis, weekendavisen og så The economist….. de to sidste får jeg næsten aldrig læst……
    Det ændrer sig forhåbentligt…….

Så nu ryger det ski…….. beslutningen er taget……

Helle

Anonym
    Gæst

Hej igen,

Nej, det med radiokanalerne kan jeg godt følge dig i!!! Vil også bestemt savne at høre radio – kunne en DAB-radio være et alternativ til normal radio? Den bruger vi også meget fordi der er Oline radio for pigerne – de sidder ind i mellem og hører historer på Oline radio. Men jeg ved ikke om modtagelsesforholdene er bedre for DAB?

Vi har ikke fortrudt kun at have de tre tv-kanaler – Nu, hvor jeg er på barsel for 3. gang ser jeg meget mindre fjernsyn end de foregående to gange, hvor jeg kunne se alle mulige soap-serier hele dagen, hvis jeg sad fast i sofaen – og det gjorde man jo hurtigt efter en gang amning 😉

God fornøjelse 🙂

KH kakadu

Tak for opbakningen….. det er faktisk en ret stor beslutning at tage….. tv kiggeriet er så stor en del af vores livsvane….. har i øvrigt lige tjekket det med den digitale boks og det er et super alternativ……. tror dog lige vi skal på afvænning først……. desværre kan jeg ikke undvære radiokanalerne og jeg synes ikke at modtagelsen uden kabeltv er særlig godt, så indtil videre har jeg bibeholdt den lille kanalpakke……

Helle

Anonym
    Gæst

Hejsa Helle,

Super godt gået – vi har selv gjort det med mellemrum (3-5 måneders perioder), og det har bare været en positiv oplevelse hver gang. Vi får hygget meget mere og snakket sammen og virkelig nået noget i stedet for at tænde fjernsynet pr. automatik.

Når vi så tager det frem igen er vi stadig meget opmærksomme på ikke bare tænde det. Vi har pt. kun tre kanaler (via sådan en digital modtager), så vi kan kun vælge mellem DR1, DR2 og TV2 – det gør også at fjernsynet sjældent er tændt.

Vi brugte ind mellem computeren til pigerne – når de var syge eller lignende, for der kunne vi så vise en DVD tegnefilm for dem.

Men stor respekt fra mig – og jeg synes ikke det er spor helligt, tværtimod – det er kun en fordel for familien 😀

KH kakadu

det havde jeg slet ikke tænkt på som alternativ……
    den vil jeg lige præsentere for min mand….. mon ikke han kan overtales til det, selvom det, det næste ½ års tid bliver lidt småt med pengene, pga. barsel……. Vi bor i ejerlejlighed i KBH og huslejen er dræbende høj……. 🙁

Helle

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Tja, hvis I udskifter jeres kabel med en DAB radio vil det hurtigt betale sig ind – faktisk er vores DAB radio fra Netto… tror den kostede 300 🙂 Den er måske ikke den mest hypermoderne, men den virker perfekt! Den digitale tuner til TV kostede 500,- og derfra er vi så kørende på radio og tv og uden månedlige omkostninger. Det er hurtigt tjent ind når den lille pakke koster… var det 170 om måneden??? Da vi boede i lejlighed i byen havde vores andelsforening en aftale med TDC, så pakken kostede kun 40/måned. Det er selvfølgelig nogle helt andet. Nå, men husk at der er vist er 3 måneder opsigelse på kabel-tv, hvis det er 🙂

KH Kakadu

skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Hej Helle!

Tillykke det vil du sikkert blive glad for!
    Jeg har aldrig haft fjernsyn siden jeg flyttede hjemmefra. Det har vi nydt i fulde drag!
    De sidste 5 måneder har vi dog haft et vi tager frem og tilbage som det passer os. Det er mest børnetv i weekenden.

Iøvrigt kan du jo se forbrydelsen på nettet -det gjorde jeg sidst.

Kh Anne Mette

BeduttiBedutti
    Medlem

hold da op en beslutning og tage :O)
    Den var simpelhen ikke gået her hjemme da jeg elsker mit fjernsyn lige som meget som ungerne gør :O)
    Så vi beholde vores elskede fjernsyn fremme :O)

Betina og Clara 6 måneder om 2 dage

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.