Farligt at se tv?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Farligt at se tv?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Kære alle

Min lille Viktor på snart 4 mdr elsker at se fjernsyn. Når han ligger på aktivitetstæppet, så vender hovedet ofte den vej hvor fjernsynet står (hvilket er godt, da han ellers favoriserer sin venstre side!)

I dag sagde en dame så pludselig til mig, at hun havde hørt at det ikke var godt for dem at se fjernsyn? Ikke på grund af strålerne, men noget andet, som hun ikke vidste hvad var!

Derfor ville jeg høre om nogen er eksperter på dette område……. Er det farligt for dem på nogen måder?

Hilsen Nille

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg syntes engang at have læst et sted at babyer der ser meget fjernsyn bliver mindre kloge end dem der ikke ser fjernsyn men min den store så meget fjernsyn da han var baby og han elskede det mens lillebror aldrig har gidet det og i dag er de vist meget almindelig :O)
    Clara på snart 6 måneder gider heller ikke at se så meget fjernsyn så måske hun bliver en klog lille en :O)))
    Nej jeg ville tage det rolig og lade ham se fjernsyn med måde selvfølgelig men fordi de ligger lidt og ser fjernsyn mens de leget tror jeg bestemt ikke der sker noget med

Betina og Clara 6 måneder på lørdag

pippitpippit
    Medlem

Da vores den store pige var lille (nu 3 år), spurgte jeg sp om fjernsynskigning. Hun frårådede det pga de ofte skiftende billeder og farver, der kan give børnene svært ved at koncentrere sig senere i livet.

Nu ser den store tit tv, men jeg holder lillesøster fra det, selvom hun synes det er spændende. Jeg er heller ikke sikker på, hvad hun får ud af det – altså hvad hun egentlig SER, om hun ser billederne eller om det bare er en gang misk-mask.

Pippit

CharliemumCharliemum
    Medlem

Gulp – det var jeg ikke klar over

Laura æder fjernsynet rådt!

MariaBFMariaBF
    Medlem

Vores sundhedsplejerske sagde den anden dag, at det skyldtes, at fjernsynet er lavet af “prikker”, og det kan deres hjerne ikke med.

Her er tv også et hit – men det bliver altså ikke brugt ret meget. Det kan dog være en hjælp, hvis hun er godt oppe og køre, så får hun lige skiftet humør, når hun ser lyset i det…

Anonym
    Gæst

Jeg har læst flere undersøgelser, der siger at børn der ser meget fjernsyn bliver mindre intelligente…

Men grunden til at de ikke har godt af det er vist pga. de mange skiftende billeder. Jeg prøver at holde min datter fra tv’et selvom hun er MEGET interesseret. Men det kan jo skyldes lyset der kommer fra skærmen.

Det er bedre at sætte noget musik på de kan ligge og lytte til. Så vender min datter sig også om efter lyden og pludre med!

Anne

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.