til jettejacobsen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 til jettejacobsen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    nadia81nadia81
    Medlem

hvor gammel er din pige, mener at jeg kan huske at vi begge to gik over tid!!! Emilia er næsten lige blevet 3 mdr, og jeg ringede til sp og spurgte om jeg måtte give hende vælling, og det måtte jeg ikke for hun var ikke gammel nok, det er mere fordi hun er begyndt at vågne en gang om natten, hvilket hun aldrig har gjort, men hvis din lille pige er på alder med min, så vil jeg da også begynde at give Emilia vælling…. måske jeg bare skulle have fulgt min egen mavefornemmelse, og syntes faktisk også at hun virker som om hun er parat til grød da hun laver tygge bevægelser med munden når vi andre spiser…

Anonym
    Gæst

Mia blev 3 mdr i går. Sp skal forholde sig til hvad sundhedsstyrelsen siger om vælling og det er selvfølgelig baseret på den viden man har om små børn. Jeg har fået den forklaring at de indre organer skal modnes især nyrerne før man gir andet end mælk.
    Jeg tør godt at gi Mia vælling men jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig selv klogere end SP. Mine andre børn har som før skrevet også fået vælling i samme alder. Jeg fik selv banan mos og kartofler i 3 mdr alderen -og jeg lever endnu uden allergi osv.
    Hvis man er lidt betænkelig ved at gi vælling før 4mdr er der den gule allomin med rismel i. Den må man gi fra 2 mdr og skulle mætte lidt mere.
    Held og lykke med det
    Jette

nadia81nadia81
    Medlem

ihhh tusind tak det vil jeg prøve så.

Anonym
    Gæst

Tror også at jeg prøver den gule allomin for jeg kan se at hun får lidt hård mave af vælling.
    He he tænk sig at man skal ta imod gode råd fra sig selv 🙂

MariaBFMariaBF
    Medlem

Jeg har også haft fat i sundhedsplejersken vedr. vælling. Det er ikke kun pga de indre “organer”, at de ikke må starte med det før 4 måneder, men også pga fare for allergi, astma og eksem.

I kan se, at det bliver frarådet på allergistyrelsens hjemmeside…

Maria og Frigga (som må¨tage det alvorligt, da faren er multiallergiker)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.