Til fhv. kolikbarnsmødre: Hvordan hjælper jeg min veninde???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Til fhv. kolikbarnsmødre: Hvordan hjælper jeg min veninde???

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    snus28snus28
    Medlem

Hej, jeg hører til i Juni gruppen, med Theodor på 12 uger, men tænker I har lidt mere erfaring, nu de fleste er kommet ud over de tre måneder.

Min veninde fødte en lille dreng for en måned siden, og han har kolik, græder hele tiden og sover kun en time af gangen. Moderen er gået helt i spåner af ikke at få sovet og føler sig så utilstrækkelig.

Jeg vil så gerne hjælpe, kan desværre ikke tilbyde at gå med barnevognen så hun kan få sovet, for jeg har jo selv en baby, men er der noget man kan gøre for at hjælpe? Håber nogle af Jer der har været igennem det samme, kan give mig gode råd. Hendes kæreste er sød til at klare alt det huslige, så jeg tænker bare på, om der er noget I satte stor pris på mens det stod på, som jeg kunne gøre?

Tak for hjælpen

Hej!

Jeg vil sige at det vi var rigtig glade for var en nabo som lavede mad til os, som bare skulle spises. Hun kom bare og afleverede og gik igen. Neeeej hvor var det rart med et måltid serveret. Min bror kom også forbi med take away mad, det var altså rart. Især suhsi var et hit for det blev ikke koldt…. Da det heller ikke er særlig nemt at få spist, med sådan en lille en som som skriger….

Jeg var så heldig at have noget familie som kom og tog barnevognen og gik tur i flere timer. Hun sagde at nu går jeg og er tilbage om 2 timer. Det at jeg vidste, hvornår hun kom tilbage, var rart. Det har simpelthen reddet os. 🙂

Der er vel ikke så meget mere at gøre desværre. Det er fuldstændigt uoverskueligt, mens det står på, især som førstegange mor, men aner jo ikke hvad der er “rigtigt” og “forkert”. Hos os stod det på i 2 måneder, så man kan være heldig at det ikke er 3 hele måneder. Din veninde skal være forberedt på at selv om skrigeriet stopper, varer det længe før at man selv er oven på igen. Det sidder simpelthen så dybt i en. Og det er først når det stopper at man kan begynde at nyde at være mor. Jeg føler helt klart at de 3 første måneder er stjålet fra os… Vi er gået glip at så meget og det er først nu vi skal finde os selv.
    Men nu går det så også rigtig godt og vores søn er bare den dejligste. Så der er lys forude for din veninde.

mvh Tina og Asger 5 måneder 🙂

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Synes du lyder super sød at du er så engageret i at hjælpe hende, så du gør sikkert allerede det, som er så vigtigt, nemlig giver hende moralsk opbakning. Det er så svært at lære den lille at kende når han græder hele tiden og som mor stiller man spørgsmålstegn ved om det mon er mig, der er noget galt med. Gør jeg noget forkert. Der var det vigtigt for mig at få bekræftet fra andre at jeg gjorde det rigtige så jeg turde tro på mig selv. Et grædende barn, der bare ikke kan trøstes er ren tortur for et moderhjerte 🙁

KH Kakadu

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.