Store sorte rande under øjnene :(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Store sorte rande under øjnene :(

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa…

Nu er Karla så begyndt ikke at ville sove om natten, eller det vil sige hun sover, men vågen 5-6 gange og spiser (ammer), troede først det var et “tigerspring”, men det har stået på i over en måned nu, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind…
    Frygter helt nætterne fordi jeg ikke får noget sammenhængende søvn, og vågner helt smadret om morgenen.
    er begyndt så småt med grød, selvom hun egentlig er for lille
    (3 1/2 måned) men overvejer nu at give væling til natten…
    hvad gør jeg, trænger alvorligt til sammenhængende søvn.HJÆLP.

Hilsen jannie

Anonym
    Gæst

Hej jannie
    Sidder også her med sorte rande under øjnene. Mia vågner 4 gange hver nat og vil spise. Hun får flaske så det er ikke fordi at hun er ved at øge mælke produktionen.
    Jeg hænger bare ikke sammen og kan ikke være noget for nogen. Totalt zombie.
    I aften starter jeg med at gi vælling til aften og så får vi at se om det hjælper. Her virker det som om at Mia ikke helt kan rumme de mængder mælk der skal til for at hun blir mæt. Hun er godt nok kun 3mdr men mine andre børn har også fået vælling da de var ca samme alder og jeg føler at det er det eneste rigtige både for hende og mig.
    Føl dig frem -det er dig der ved hvad hun har brug for. Selvfølgelig med respekt for den viden man har i dag.
    Jette

Anonym
    Gæst

Jeg har ikke rigtig nogle gode råd, andet end at du må sove, når din barn sover, og lad manden tage over. Men det ser ud til, at det er noget der sker ved mange børn i denne alder.

Min Pelle på 3½ måneder har i nogen tid vågnet 5-6 gange hver nat, men nu i nat var det 9-10 gange, så her er der også tale om sorte rande.

Vi må håbe det snart får ende.
    Trine

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Jeg gav vælling i går og det hjalp. Mia spiste 200ml vælling kl 19 og ville ha mælk allerede kl 21. Men så sov hun også til kl 3 hvor hun skulle ha mælk igen. Så her var det sult der var grunden til de mange opvågninger -tror jeg da 🙂
    Jeg er i gang med at læse ‘sov igennem uden gråd’ og den kan helt klart anbefales.
    Jette

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Tror Jette har meget ret i at føle sig frem til hvorvidt de små er sultne om natten eller “bare” er nogen små hyggetrolde der søger brystet for hyggens skyld. Hvis I har overskud til det kunne en mulighed være at lægge de små i barnevognen om natten og prøve at (få far til at) lulle dem i søvn igen på den måde – og sætte en nedre grænse for hvor ofte de må få mad (hver 3/4/5. time?). Mest for at bryde at de er ved at etablere en vane med at få lidt bryst for at sove videre. Det er jo ikke sikkert at de vågner pga sult, men måske pga en drøm eller lignende.

Min ældste vågnede også meget ofte – tror jeg fik 45 min. sammenhængende til sidst om natten og det var forfærdeligt. Startede op på grød, men det ville hun død og pine ikke indtage. Hun kørte en ond cirkel, hvor hun jo faktisk spiste hele natten og derfor ikke havde brug for at spise om dagen! Mit overskud var selvsagt ikke kæmpe, så jeg fortsatte på den måde indtil hun var omkring 6-7 måneder og lukkede så for mælkebaren om natten… Der tog far over mens jeg lå på sofaen med ørepropper…

Held og lykke,
    Kakadu

CKbobsenCKbobsen
    Medlem

Hej med dig.
    JEg er på besøg fra April gruppen.
    Jeg har været i gennem præcis det samme som I beskriver, med meget urolig nattesøvn og MANGE opvågninger, for at (måske) spise. Jeg startede også med at give vælling da Anna var 3 mdr og 3 uger, for jeg tænkte at det da måtte være sult – hun spiste jo hele tiden om natten! Det hjalp også i en uges tid – men derefter havde det bare ingen effekt.
    Nu cirka 1,5 måned senere er det blevet meget meget bedre – og Anna har igen fået sin gamle rolige nattesøvn tilbage – og hun får ikke længere vælling – men bare en almindelig natflaske mme.
    Jeg ved godt at det efterhånden er en noget slidt floskel – men lige omkring 4 månders alderen sker der bare så meget i de små væseners hovede – og jeg er ret overbevist om at det spiller en meget stor rolle for nattesøvnen!
    Jeg er dog stor fortaler for at man forsøger med vælling, for nogle fungerer det jo perfekt! – hvis man da ikke føler at det spolerer en velfungerende amning.
    Vil egentlig bare sige – hold ud hold ud, det ER en fase – men jeg er om nogen helt klar over hvor hårdt det er mens det står på!
    Christina og Anna 5 mdr og 10 dage

Anonym
    Gæst

Jeg er også gået i gang med “sov igennem uden gråd” og vil i dag og i nat lave skemaer over søvnen.

Jeg er nok lidt for hurtig til at hive brystet frem, når han begynder at ligge uroligt. Måske skal jeg være lidt mere ihærdig med at give sutten.

Mine to andre børn har heller ikke været så gode til at sove uden mange opvågninger, og der har vælling og mad ikke været det, som har haft effekt. Det har, som Christina skriver, været tiden/alderen, der har gjort, at de langsomt er begyndt at sove bedre.

Jeg vil ikke på nogen måde begynde at give vælling eller andet før 4 mdr. Det handler jo ikke kun om at få nattesøvn, men også om at forebygge sygdomme, overvægt, allergi i det lange løb, og det gøres bedst ved ikke at give andet end mm eller mme før efter min. 4 mdr. Ja, det er bare sådan jeg har tænkt mig at gribe det an.

Trine

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.