fuld amning 4 eller 6 måneder?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 fuld amning 4 eller 6 måneder?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    BO2HKRBO2HKR
    Medlem

Hejsa,

Er så småt begyndt at give Valdemar en aftenflaske. Han virker tilpas med det og tager næsten 200 ml… De sidste par dage har jeg tilbudt lidt grød, dog helt uden succes.
    Min sundhedsplejerske siger at 4 måneders fuld amning er det ‘man’ anbefaler, alligevel tænker jeg på om jeg skulle have kæmpet og insisteret på fuld amning indtil 6 måneder.
    Jeg kan ikke finde rundt i alle de anbefalinger!?

Kh Helene og Valdemar 3. maj

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg fik afvide af min SP at hvis ellers barnet trives på MM/MME så er der ingen grund til at starte op på grød/vælling før de er 6 måneder men ikke længere end det.
    Vi startede op på grød da Clara var 5 måneder men det var fordi hun ikke rigtig tog på i vægt.
    Så hvis ellers Valdemar trives på MM og en enkelt flaske om aftenen så skal du da bare fortsætte med det

Betina og Clara 6 måneder på lørdag

CharliemumCharliemum
    Medlem

Jeg var til lægen med Laura igår til 4 måneders tjek, og da sagde hun at jeg skulle fortsætte amningen til hun var 6 måneder, og jeg kunne evt give hende lidt ekstra MME hvis der var brug for det, men pga hendes flotte vægtforøgelse var der ingen grund til at starte vælling/grød før hun fylder 6 måneder, men at man godt kan gøre det fra 4 måned hvis det er nødvendigt

jeg tror det vigtigste er, at du gør det du har det bedst med. Jeg synes absolut ikke der er nogen grund til at kæmpe dig igennem en fuld amning til 6 måned, hvis MME eller vælling fungerer godt for dig og Valdemar. Her giver vi også en aftenflaske indimellem hvis Laura er mere sulten.. Bare I trives med løsningen, er den god…

Kh
    Charlotte og Laura Justine 10 maj

skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Hej Helene!

Min Valdemar er fra 5 maj og får kun bryst. Det er egentlig mest pga min dovenskab. Jeg har ikke haft nogle problemer med amningen og synes at dette er langt den nemmeste måde at give mad på. Jeg husker al bøvlet da storesøster skulle igang med grød mv..
    Så jeg fortsætter indtil 5-6 måneder alt efter om han stadig virker mæt og tilfreds eller om han begynder at interessere sig for andet mad.

Som jeg husker det har det været lidt en kamp at amme hos jer..? Og så er det da bare fint at begynde på andre ting nu.

Kh Anne Mette

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.