Hjælp – min søn er overtræt!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Hjælp – min søn er overtræt!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Efter en uges skrigero ved sengetid, vil jeg lige høre, om der er andre, der står i samme situation. William (3½ måned) har indtil for nylig været nem at putte til nat, men så pludselig bliver han helt umulig om aftenen. Han skriger og er tydelig overtræt. Det varer ved et par timer… Vi har prøvet alt, synes jeg. Han får mad lige før, vi har prøvet bad, at geare ned tiden op til osv. Han sover for det meste godt i løbet af dagen i sin barnevogn udenfor. Han er også den gladeste dreng lige indtil vi når aften. Det er frustrerende, for når han når sin overtræthed, er der intet, der hjælper. Han vil gerne give sig hen, men ved nok ikke hvordan.. Erfaringer eller råd søges:)
    Hilsen Vivian

Anonym
    Gæst

Og selvfølgelig skrigeri (ikke ro:))

Hej Vivian

Prøv at give ham en lille lur mellem 17 og 19. Det gjorde vi med Laura og det gav pote og vi gør det også med Gustav og det virker også fint med ham. Gustav sover derfor nu (de fleste dage….. 🙂

Vågner mellem 6 og 7
    1 – 2 timer formiddag (tidspunktet afhænger af hvornår han er vågnet.)
    1 – 2 timer først på eftermiddagen
    ½ – 1 time sidst på dagen

og så ellers i seng mellem 19 og 20. Nogle gange går der faktisk kun en lille time fra han vågner fra sin “forlur” til han kommer i seng…. og hvis han bliver overtræt, så har jeg samme tur som du beskriver…….

så en lille forlur og så måske tidligere i seng…

blot et forslag som virker meget godt hos os…

Helle

Anonym
    Gæst

Sådan sovr Jonatan præcis også, og jeg har også samme hyr hvis han bliver overtræt. Jeg trodede at de skulle sove MEGET mere, så derfor kæmper jeg meget med ham og søvnen, men måske han er ved at være så stor at han ikke vil/kan sove mere.

Sille

det var den SP jeg havde til Laura som gav mig planen og anbefalede at jeg fik noget struktur ind i hverdagen og efter at Gustav er fyldte 3 mdr. er det lykkes mig at få planen til at lykkes nogenlunde, selvfølgelig med dage hvor der er afvigelser…… 🙂 og eftersom han sover ca. 10 – 11 timer om natten, ja så bliver det jo til 15 – 16 timers søvn i døgnet, hvilket jeg mener er tilstrækkeligt for deres alder….. se eventuelt dette link for yderligere information http://premium.netdoktor.com/dk/babyklub/learning/healthiness/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.learning.healthiness.dk_babyklub_xmlarticle_000424

hilsen

Helle

Anonym
    Gæst

Hej igen
    Vi har forsøgt alle råd, synes jeg,uden virkning! Men så i forgårs lykkedes det os at spise ham i søvn (efter samtale med sp, som mener jeg bare skal glemme alt om “dårlige vaner” og trøste ham). I går lå han stille og roligt og brokkede kun lidt, til han faldt om:) Så måske har det hele været et af de famøse udviklingsspring…? Der er i hvert fald lys forude:)
    KH Vivian

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.