Putteritualer…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Putteritualer…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa

Tænkte om, I alle vil dele jeres aftenputteritualer med mig… Hvem putter, hvornår og hvordan foregår det hos jer?

Hilsen Helle

blopblopblopblop
    Medlem

Jeg vil ikke påstå at vi har ritualer som sådan men hos hos får begge børn nattøj på mellem 19 og 19:30, så får den store lov til at lege lidt mere imens jeg fodrer den bette. Når han har spist kommer han ned i sin seng og ligge (og kigge). Så putter jeg tøsen og siger godnat til hende. Normalt får lillemand bare lov til at ligge i hans seng indtil han falder i søvn, medmindre han græder men det gør han sjældent.
    Der er ikke så meget ritual over det, men det hænger sammen med at der som regel er fred til at jeg kan putte den store.
    Da hun var var lille lavede vi først decideret putteritualer da hun stoppede med at få bryst for så kunne far bedre føres med ind i aftenputningen.

Anonym
    Gæst

Sovebamse, godnatsang, gardiner trækkes for, gentagen af “schh-schh, nat, nat, skat, sov godt”, når øjnene begynder at falde i – jeg synes at det hele virker.

mosquitomosquito
    Medlem

Milas bliver puttet kl. 22-22.30.

Så har han lige spist, bøvset og fået en tør ble.

Så kommer han ind i sengen og bliver puttet godt med sin sut, sin putteklud og sin hund (tøjdyr) op på hver side af hovedet….

Så nynner vi en lille sang eller tænder hans elskede uro med stille puttemusik, kysser godnat og det er det….

Han sover som regel efter ca 5 min.

Knus Tina og Milas 3 mdr

MariaBFMariaBF
    Medlem

Her røg hun altid ind, når hun var faldet i søvn ved brystet omkring kl. 23-23.30-tiden. Så læste jeg godnat og sov godt bogen, og fik total paranoia, for hvad nu, når hun ikke skulle have bryst mere, og alle de ting, som man ikke måtte – dem gjorde jeg. Så jeg startede et nyt putteritual ud fra principperne (tog dem, som jeg havde lyst til).

Når hun er færdig med at spise den sidste gang (kan altid mærkes på hende, hvornår hun er klar til nat – det er ikke noget bestemt tidspunkt), siger vi godnat til far. Herefter ligger jeg hende ind i seng – Vågen – giver hende sutten, sutteklud i den ene hånd, ble i den anden hånd, kysser hende godnat og siger: Godnat, sov godt, så ses vi imorgen – slukker lyset og går. Som regel falder hun altid i søvn med det samme. Et par gange har jeg måtte gå ind og give hende sutten igen – eller prøve at bøvse hende igen. Når det er sket får hun et nyt godnat kys, og så remsen igen.

Igår indførte jeg så en ny ting med, at når hun er færdig med at spise, tager jeg hende på skødet, og så synger jeg en enklet sang for hende. Ifølge bogen, må man nemlig ikke dette i værelset…

Når far så en enkelt gang går ind til hende, så går det helt i kuks, og han ender med at være derinde alt for længe 😉 Jeg tror, at han er for blødsøden til den hårde stil mor her ligger for dagen – men den virker bare!!!

Maria og Frigga

Anonym
    Gæst

alle sammen…

tror, vores problem her først og fremmest er, at Maya Emilie ikke bruger sut. Vi kan simpelthen ikke få hende til at tage den uanset, hvad, hvornår og hvordan vi gør… Derfor mangler hun en overgang fra amning/morhygge til alene i sin seng og sove… Anyways – har snakket med vores sundhedsplejerske, som bare mener, hun ikke er klar endnu, og at vi gør det rigtige, når vi putter hende, så vi skal lige tage en pause fra putteritual og hendes egen seng, og så bare lade hende falde i søvn i vores 1 uge eller 2 frem, hvor vi så bærer hende over i sin egen seng, når hun sover, og så begynde igen med at putte hende i hendes egen seng… Så det prøver vi 🙂

Har også købt bogen godnat og sov godt, men synes, den virker meget hård, og mest sigter til decideret problemer, der har kørt længe og er gået helt i hårdknude, men nu får vi, om det bliver nødvendigt at bruge den her hos os senere… dejligt for dem, hvor det virker – har også en veninde, der har haft megen gavn af den 🙂

Hilsen Helle

Hilsen Helle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.