Til fuldtammende mødre

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Til fuldtammende mødre

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle I majmødre, der stadig ammer fuldt.

Jeg vil gerne høre, hvor længe i påtænket at fortsætte sådan? Og hvornår og hvordan I gradvist vil gå over på anden kost?

Maya Emilie bliver 4 mdr den 6 september – altså allerede om to dage, og jeg har altid tænkt, at jeg i alt fald vil forsøge at amme de første 6 måneder fuldt… Alt går også super fint med amningen og bortset fra et par svampeangreb undervejs, hard et været sådan stort set fra starten, hvilket jo er dejligt… Men, men men… Maya Emilie er ved at få tand/tænder virker det til, og hun har den sidste halvanden måned forsøgt nærmest at kaste sig ned i vores tallerkner, når vi spiser og hun følger dybt fascineret skens/gaflen gang fra tallerken til mund også… Det er i følge min sundhedsplejerske tegn på, at hun er ved at være klar til at prøve lidt fast føde… hmm… så er der jo laaaaaaaaaaaaaang tid til at der er gået 2 mdr… 🙂

Anyways, forsøger at amme fuldt nogen tid endnu, og så får vi se, hvordan det går… Men blev nysgerrig for, hvad I andre tænker/planlægger omkring overgangen til fast føde…

Hilsen Helle

mai1970mai1970
    Medlem

Jeg ammer også stadig fuldt ud, og Kirstine bliver 4 mdr. på lørdag. Sp. har sagt at så længe hun tager fint på erdet bare at klø på, så jeg satser på at prøve til 6 mdr. , medmindre hun lige pludselig viser tegn til noget andet.

Anonym
    Gæst

Hejsa Helle,

Jeg ammer stadig Emilie fuldt og gør det indtil jeg ser tegn på at hun er interesseret i mad. P.t savler hun meget, men har endnu ikke opdaget at vi sidder og spiser og er kun interesseret i os og ikke maden. Tror helt klart at jeg ville forsøge, hvis hun var så interesseret som du beskriver Maya Emilie er.

Så et sted mellem 4 og 6 måneder regner jeg med at begynde stille og roligt på skemad. Jeg har prøvet med min ældste at jeg VILLE amme 6 mdr (det var jo for f… hvad de anbefalede i WHO), men jeg missede det tidspunkt hvor hun så var interesseret i mad og endte faktisk med at amme fuldt i 8-9 måneder i stedet. Hun trivedes nu altså fint bortset fra at mælkebaren var åben stort set hele natten, pyh ha… Nr. 2 fik skemad omkring 4½ måned (sådan 1-2 gange om ugen til at starte med) og jeg tror jeg gør det samme med Emilie.

KH Kakadu

Anonym
    Gæst

Hej !

Det er et svært spørgsmål, da det jo er individuelt. Min søn på 4½ måned fik grød for første gang i går ( 1tsk. )da han er meget interesseret i vores mad og har brug for lidt ekstra. Jeg forventer, at jeg vil give ham en portion grød om dagen den næste måned og herefter øge mængden mv..

MVH Tine

warming1warming1
    Medlem

Så længe det går fint så fortsætter jeg også fuldt ud til Carla er 6 måneder. Hun er 14 uger nu.
    Men det er svært at sige hvad der sker de næste 2 1/2 mdr.

vh
    Tine

skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Hej Helle!

Hvis hun er så interesseret, så ville jeg nok begynde at give hende lidt. Hvis du gerne vil amme, kan du jo bare give hende små smagsoplevelser og ikke deciderede måltider.

Med min store pige begyndte vi med lidt grødt omkring 5 måneder, men det var stadig amningen hun fik sulten stillet ved. Jeg tror, det er en fordel, ikke at vente for længe, da de godt kan blive lidt for bevidste og vælge grød helt fra!

Valdemar viser ikke interesse for maden, så jeg venter lidt endnu. Når amningen kører godt bliver det jo aldrig nemmere!

KH Anne Mette

nusermornusermor
    Medlem

Her er det planen at jeg udelukkende vil amme til han er 6 mdr. Jeg har svær allergi, eksem og astma så han er disponeret for at arve det. Han har et par gange til natten fået en flaske med nutramigen (allergi mme) for at se om han trak den noget længere med at melde sig, men nej.. Men skal nu ikke klage – han vågner en enkelt gang for at få mad.
    Men som med den store som snart er 3 år, venter jeg med at introducerer ham for vælling mm (medmindre han selvfølgelig pludselig får så stort et appetit spring at min mælkeproduktion ikke kan følge med).
    Men jeg har hørt om flere små som er startet med lidt ekstra ved 4 mdrs alderen – et tydeligt tegn på de er ved at være klar til andet mad, er når de begynder at lave tyggebevægelser når de ser forældre mm spiser..
    Pøj pøj er spændt på at høre hvad i beslutter jer for.
    Knus
    Jette (med Jonatan fra 16.5)

Anonym
    Gæst

Jeg ammer også fuldt og har tænkt mig at blive ved med det indtil hun viser tegn på mere sult som f.eks. kortere søvn interval mv.
    Silje sover stadig fra 8 aften til 6-7 morgen, så der er pt ingen tegn på at hun skulle være sulten.
    Godt nok har hun de sidste par nætter vågnet og fået mad, men hun virker heller ikke på toppen, lidt snottet, så det er fair nok. Men for pokker det kan mærkes sagen efter at jeg har været oppe om natten. Det var jeg jo sidst hun var knap en måned.
    Så det bliver lige til en middaslur hvis jeg skal kunne hænge sammen 🙂

Silje virker ikke synderligt interesseret i det vi spiser. Hun sidder med til bords når vi spiser aftensmad og studerer os nøje, men jeg føler det er alt for tidligt til at begynde på grød.
    Dicte var 6 mdr før hun blev introduceret for grød og det regner jeg også silje når at blive.
    Dog vil jeg ikke stoppe med at amme før vi begge selv ikke synes det er rart mere, som vel er omkring 1års alderen eller lidt ældre måske.
    Synes det er fantastisk dejligt at amme og jeg kunne næsten ønske mig at have små børn alene for at amme. Uh det er så hyggeligt 🙂

Hilsen Lotte

mosquitomosquito
    Medlem

Jeg bliver ved med at amme fuldt til de 6 mdr, hvis Milas ikke kræver andet og det er der heldigvis ingen tegn på endnu 🙂

Jeg har også RIGELIGT mælk og det er tykt som fløde, så håber at kunne mætte ham med det til han er 6 mdr 🙂

Knus Tina og Milas 3 mdr

Er lige på besøg fra April-terminen. Min datter Mathilde blev 4 måneder d. 4/9 og her kører vi amning for fuldt. Jeg håber at kunne blive ved med at amme fuldt indtil hun er 6 måneder pga. meget allergi i familien.
    Indtil videre trives hun fint, så jeg krydser fingre for at det kan lade sig gøre.

God weekend.
    Linn

Anonym
    Gæst

Hej alle

1000 tak for jeres indput. Maya Emilie sover fint igennem om natten og har stort set altid gjort det, så det er ren luksus, og hun virker mæt og tilfreds med fuld amning, men altså MEGET interesseret i vores mad og laver tyggebevægelser i fin stil, når vi tygger og forsøger at trække mad/kopper op til sin mund, eller kaste sig selv ned i vores tallerkner… 🙂 Desværre er der også utrolig megen ret svær allergi i min mands familie, så også derfor ville jeg gerne amme noget længere…

Anyways – jeg tror nok, vi starter med nogle smagsoplevelser, som en af jer har anbefalet (og som du forelog irl Tina), og så ellers venter nogen tid endnu med at give deciderede måltider… Nu er hun jo også snart 4,5 måned…

Pøj pøj til alle I andre herfra…
    Kh Helle

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.