Mad mange gange om natten

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 Mad mange gange om natten

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    SumobumoSumobumo
    Medlem

Jeg synes ikke, at jeg læser andet end at babyerne sover igennem hele natten. Hvor er I dog heldige!
    Min Selma på 3 mdr og 1 uge vågner ihvertfald tre gange om natten og skal have mad. Det er helt tosset. Hun nægter at have sin sut, som hun ellers er meget glad for om dagen. Hun vil kun have mors bryst. Hun sover videre igen, når hun har fået mad, men to-tre timer efter, er det det samme igen. Om dagen kan der godt gå fire-fem timer imellem mad.
    Har I råd til, hvordan man kan få hende til at sove lidt længere?

Anonym
    Gæst

Hej Selma,

Emilie sover skam heller ikke igennem. Hun sover som regel fra 22 til kl. 8 og spiser nok tre gange i løbet af natten… jeg har ikke altid styr på hvad tid hun spiser, men ca 3 timer imellem. Jeg regner selv med at lade det fortsætte lidt endnu, starte stille og roligt op på grød og mos når hun bliver 4-5 måneder og så lukker jeg mælkebaren om natten omkring de 6-7 måneder.

Hun spiser hver 3. time døgnet rundt, men det lyder som om Selma måske spiser mere om natten end om dagen? Det kan hurtigt blive en lidt ond spiral – oplevede det med min ældste som spiste hyppigere og hyppigere om natten mod til gengæld ikke at ville spise om dagen (hvor hun sov 3-timers middagslure mod max 45 minutter sammenhængende om natten!!!). Jeg begik den fejl at jeg gav hende bryst som sut (for den ville hun ikke have) og hun fik koblet det at sove med babs i munden. Men øv, hvor er det svært at lave om på!!! Med min ældste faldt hun nærmest i søvn med det samme når hun fik babs i munden, så jeg synes ikke hun spiste så meget (bare rigtig ofte). Emilie ligger ofte og spiser i 10 minutter inden hun sover videre, så jeg føler mig ret sikker på at hun er sulten.

Men desværre ikke så mange gode råd – bortset fra den kolde tyrker med at vænne hende helt fra, men der skal hun altså være lidt større.

KH Kakadu

Anonym
    Gæst

Jonatan sover heller ikke igennem. han kommer i seng mellem 19-20 og sover til 2 – 3 – 4 stykker, så får han en flaske og sover så til 6 – 7 stykker. Så 1 ellers 2 natfodringer her.

Sille

Anonym
    Gæst

Vi har også meget amning om natten her – ca. 3 gange, tror jeg. Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved det så længe han kun bliver ammet, men håber da, at det bliver bedre, når han om 2-3 måneder begynder at få anden mad.

Trine

CharliemumCharliemum
    Medlem

Jeg er så en af dem, der har en rigtig sovetryne. Laura sover helst fra 20 til 7:30 i et stræk uden at vågne, men er så småt begyndt at sige lyde kl 6 nu, så jeg er bange for at hun er ved at ændre lidt rytme… Men men, min veninde startede allerede da hendes barn var 3 måneder med at give lidt vand om natten, da det ofte er hyggespisning – så hvis Selma vågner så tit om natten, kunne du måske springe en af amningerne over og give lidt vand på flaske der? Så kan det være hun ikke gider vågne der alligevel, og så er det måske kun en eller to gange du skal op? Jeg ved ikke om det virker, men det gjorde det for min veninde. Du kan måske også bare prøve at lægge hende til at sove igen?

Håber det lykkedes for dig – jeg ved nu hvor vigtig den nattesøvn er

Kh
    Charlotte

SumobumoSumobumo
    Medlem

Tak for de mange svar!
    Det er lidt tricky med Selma, for jeg kan mærke, at hun spiser (selvom jeg hurtigt falder i søvn), så hun må vel være sulten?!?! Vi lægger hende i seng kl. 8.00, så får hun mad når vi går i seng omkr kl halv elleve, og så hver tredje time ca derfra. Så lidt det samme som om dagen.
    Hun vil slet ikke have sut eller flaske, når hun er i den der søvntilstand om natten. Det er kun bryst. Så skal jeg til at vække hende, og det vil jeg ikke. Lige nu går alt ud på at få sovet videre, så jeg kan ikke overskue de store ændringer. Men ved 4-mdr kan man vel begynde? Eller hvordan?

SupabbySupabby
    Medlem

Min lille datter på 3 1/2 md sover cirka ved 20-tiden og har gennemsnitligt to-tre opvågninger, hvor hun er sulten og bliver ammet, indtil hun vågner ved 6-7-tiden om morgenen og bare ikke vil sove videre, selvom hun bliver ammet. Jeg har også tænkt på, om det er for ofte, da folk ofte bliver overraskede når de hører det.

Anonym
    Gæst

Min søn vågner og er sulten hver 2.-3. time, og det gjorde min datter også. Jeg er altså ret sikker på at han er sulten, for jeg har prøvet at lulle ham i søvn igen, og han vågner 20 min. efter. Jeg har sådan lidt accepteret at han (og min datter) bare omsætter maden enormt hurtigt… Men puh, jeg er træt!

DortheaMDortheaM
    Medlem

Andreas bliver puttet ca kl. 19 og spiser 2-3 gange inden han vågner kl. 6. Jeg har forsøgt at spise ham af med sutten, men den går ikke. Så længe han spiser godt har jeg ikke noget imod det, men hvis han ikke spiste og bare ville have hygge-babs ville jeg nok forsøge at ændre på det.

Anonym
    Gæst

De sidste nætter har Pelle spist fem gange om natten fra han kommer i seng ved 19-20 tiden. Synes godt nok lige han strammer den lidt. Han er 3½ md nu, og hvis det fortsætter sådan, vil jeg kraftigt overveje om han skal til også at have anden mad ved 4 måneder.

Trine

SumobumoSumobumo
    Medlem

Men er det ikke noget med, at omkring 3-mdrs-alderen begynder de at spise mere? Babyerne sætter mælkeproduktionen op? Det passer ihvertfald godt med Selma og lyder også lidt som det Pelle har gang i:)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.