åh altså …

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 åh altså …

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    sund3ssund3s
    Medlem

hej
    Ja her kommer så en lille gnaven mail fra mig :0) Jeg har lige fået at vide, at min svigerinde (min mands brors kone) sørme også er gravid (tror hun er i 8. uge). Det er jo dejligt for dem – og jeg ved at hun længe gerne har villet have børn og de er lige blevet gift her i oktober.
    Men jeg kan mærke at jeg er en liiille smule irriteret – hvilket er dybt åndsvagt – men jeg har lyst til at det skal handle om mig lige nu… Der er kun knapt 2 år mellem min mand og hans bror og når vi er inviteret ned til svigerforældrene så er de også altid inviteret. Og det er jo hyggeligt nok men nogle gange vil man bare gerne være den særlige. I forvejen er er der meget konkurrence mellem min mand og hans bror (det føler min mands bror i hvert fald – han er den yngste og har altid følt sig lidt overset) men jeg orker ikke at det skal tørres af på vores børn – at det nu bliver en konkurrence om hvilket barn kan tale og gå etc. hurtigst – er mest intelligent osv… Der bliver jo kun ca. 2 mdr. i mellem dem!
    Jeg ved godt at de sikkert også får vældig gavn af hinanden når de bliver ældre, men jeg havde bare glædet mig til at vores lille pus blev forkælet alene… nu kan det der belastende bror-konkurrenceforhold (som svigerførældrene ikke gør så meget for at undgå) bliver ført over på børnene.
    Nå… jeg må jo lade være med at tage sorgerne på forskud… men jeg skal love for at jeg sætter foden meget hårdt ned hvis jeg fornemmer det mindste optræk til konkurrence.

JA jeg skulle bare lige af med mine bekymringer… tak :0)

Knus
    S

Hejsa

Forstår dig udemærket mht. til problematikken omkring overførsel af søskendekonkurrence fædrene imellem, men her vil jeg mene det er de voksnes ansvar ikke at falde i og deltage i den slags…… Hvis i på forhånd gør jer klart at den type situationer kan opstå og når de så opstår, så er det bare om at lire af ” alle børn er forskellige og udvikler sig forskelligt…. :-)” og virkelig holde fast i det hver gang eventuel konkurrence kommer på tale…. For at sammenligne børn er meget svært ikke at gøre, men hvert barn har jo sine kvaliteter, nogle børn er stille og andre er over det hele…. Vi har nemlig en af hver slags i min mands familie, og jeg mener at sammenligne to børn er som at sammenligne æbler og pærer….

Bare en lille tanke fra mig, hvor der kun vil blive 14- 15 mdr. mellem vores to børn, og hvor vi har talt en masse om at det virkelig er vores ansvar som forældre at sørge for ikke at anspore til konkurrence børnene imellem…. Hvilket jo oftest er lettere sagt end gjort, men hvis man er opmærksom på problematikken tror jeg at man kommer langt… og i øvrigt er min mand og hans søster pseudotvillinger (18 mdr.s forskel) og der er ikke skyggen af konkurrence de to imellem….

Helle

L8pigenL8pigen
    Medlem

Hej S.

Jeg kan godt forstå din reaktion. Selvfølgelig er det dejligt at de skal have barn når de har ønsket det, men det er da bestemt forståeligt at du reagerer sådan. Det er ikke altid lige sjovt at overvære søskende-konkurrencer.
    Når nu det er som det er, at der kun bliver 2 måneder imellem, kunne man jo ønske at de bliver af hvert sit køn – så bliver de måske sammenlignet lidt mindre.

Håber at det ikke får lov at ødelægge noget for dig c”,)

sund3ssund3s
    Medlem

Tak for jeres svar :0) tror bestemt også at konkurrence er mere udpræget mellem søskende af samme køn – så jeg kan jo håbe på at vi og min svoger og svigerinde ikke får børn af samme køn – i hver fald ikke i første omgang… og så tror jeg det er rigtigt, at man som forældre skal være utrolig opmærksomme – og sige fra når de dårlige situationer opstår. Jeg håber i hvert fald at vi vil have større succes end min mand og hans brors forældre har haft – for de har virkelig tacklet det dårligt (hvilket jo altid er lettere at sige bagefter) – eller i hvert fald alt for sent…
    Tak for jeres svar :0) – jeg vil tale med min mand om det, og så bare være opmærksom – men ikke tage problemerne på forskud

Anonym
    Gæst

Vores ældste har en kusine, der er en måned ældre. Ovenikøbet er hun lillesøster (altså var hendes forældre trænede 2. gangser) mens vores jo var førstefødt (bekemret med temmelig usikre forældre – os ;o))

Og oveni-ovenikøbet havde min svigerinde en super graviditet, og vi havde en ganske lenedig en af slagsen. Det samme med fødslen; hendes var en 3-timers dørm, min et igangsat marathon.

Der var virkelig lagt i kakkelovnen… Men trods de tvilsomme forhold, har vi faktisk fået et meget frugtbart forhold, og kusinen omtaler vores søn som sin bedste ven. Og sin onkel som sin bedste vens far – det handler nemlig om de to børn og deres glæde ved hinanden.

Vi har spist mange barselsbruncher alle fire voksne med babyer og fik styrket vores ikke ret tætte familiebånd. Vi havde længe enslydende interesser og snakkede bleer og ammestop i en uendelighed. Vi havde øjnene helt åbne for hvor de andre var i livet, med vågne nætter og maveonder, så på mange måder blev alting lidt bedre af at vi fik børn så tæt.

Og den konkurrance der også har været, trækker jeg bare på skuldrene af – vi ved jo alle sammen godt at deres forudsætninger er forskellige (køn, placering i søskendeflok, genetik etc) og at de har forskellige forcer. Det er jo ikke finere at pigen er stærk motorisk, end at vores dreng talte rent da han var under to år??

God vind :o)

*C

sund3ssund3s
    Medlem

Det er rigtig gost at høre nogle gode historier :0) tak for det. Jeg talte også med min mands bror i går – sagde at jeg håbede at vi og børnene kan få rigtig meget glæde af hinanden – og at jeg ikke håbede at børnene ville blive konkurrenceobjekter ;0)

Kh
    S

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.