En beslutning med fred i!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2007 En beslutning med fred i!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Jeg plejer virkelig ikke at være vågen på dette tidspunkt, men jeg har så ondt i bækkenet, at jeg ikke kan finde hvile i min seng og desuden kører tankerne lidt rundt i hovedet på mig…

Jeg faldt om på min seng kl 19.00 iaften og da jeg vågnede kl 22.00 kom jeg ind i en længere samtale med min mand om sygemelding.

Og nu har jeg så taget min beslutning: Jeg ringer til lægen imorgen og ber om den deltidssygemelding, som hun tilbød sidst! Jeg har nu været igang med arbejde i 3½ uge efter min sygemelding pga øget risiko for SA. Jeg havde givet mig selv et par uger til at finde ud af om jeg skulle deltidssygemeldes… Og hvorfor skal jeg så det:

1)Jeg er stadig meget bekymret for at miste igen!

2)Jeg har igen fået stærke smerter fra bækkenet.

3) Der er fare for vold på min arbejdsplads og der er mange opgaver jeg ikke er tryg ved i.ft. graviditet.

4) Jeg oplever ikke den store opbakning fra kollegaer og det psykiske arbejdsmiljø er ikke i top!

5)Jeg bruger al min energi på arbejdet og alligevel kan jeg ikke udfylde min plads ordentlig. Når jeg så kommer hjem kan jeg ingenting og kan dermed ikke udfylde min opgave som mor ordentlig, heller! Dette går mig ked og frustreret.

Jeg har det lidt svært med sygerollen, vil ikke være pylret og bare gerne klare det hele. Men omvendt kan jeg også mærke at denne beslutning giver mig fred.

Ahh det var dejligt at få skrevet lidt ned -tak fordi du læste med! Måske jeg kan sove nu…?

kh Skrupfidusen 16+2

Anonym
    Gæst

Uh, det kender jeg godt! Jeg har haft lidt plukkeveer i dag, ikke regelmæssige, og de gjorde heller ikke ondt. Men som vagtlægen sagde, så er de på nuværende tidspunkt ikke farlige, men et tegn til mig om at tage den med ro.

Din arbejdsplads lyder som min! Selvom jeg gav min mand ret i at jeg nok bør snakke med min læge om en devis sygemelding, så ved jeg bare, at jeg ikke gør det, på trods af at det nok er det klogeste at forebygge i stedet for at vente på at det faktisk går galt.

Så jeg tager denne tråd som endnu et vink med en vognstang om at jeg skal geare ned – men det bliver nok herhjemme, ikke på job 🙁

Anonym
    Gæst

Samme her.

Jeg har i løbet af de sidste 2 uger haft 4 eftermiddage efter arbejde hvor jeg lå på sofaen med smertefulde plukveer.

Jeg har ikke et fysisk hårdt arbejde men et meget selvstændigt og stresset arbejde.
    Hvis det havde været fysisk hårdt havde jeg måske taget mig sammen til at gøre noget, men når jeg nu bare sidder på min mås foran en computer det meste af dagen, så føles det ikke reelt.

Oveni det har jeg to små unger derhjemme, hvoraf den ældste er 3½. Min mand gør det meste, men jeg vil jo også gerne bidrage lidt.

Jeg tror egentlig at min chef er forstående nok overfor at jeg ikke kan klare mosten, men det er mine kolleger absolut ikke. Da jeg var nødt til at gå hjem en af dagene med ondt i maven kom der en stikpille om at graviditet ikke var en sygdom. Tak for den.
    Jeg skal til jordmoder på mandag og håber, at hun vil råde mig til en delvis sygemelding, så er det ligesom mere reelt. Jeg er også nervøs for hvad min læge vil sige, tænk hvis hun nu synes at jeg overdriver og ikke vil give mig en sygemelding.

Hvor er vi dog sølle til at passe på os selv!

Mvh Rosamarie – der sidder på sit arbejde med ondt i maven. Dum som hun er

skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Kære Rose marie!
    Du er ikke dum -du jo bare gerne gøre det hele godt! Mine kollegaer er egentlig forstående nok mht. til sygemelding, men i det daglige arbejde hvor der nogle opgaver jeg kan kan og vil, da opelver jeg ikke den sore forståelse. Heldigvis er min leder meget forstående.
    Jeg kan godt følge dig i at det er rart at der er nogle fagfolk der råder en, istedet for at man selv skal kæmpe fordet. Hvis ikke min læge klart havde udtrykt at jeg skulle deltidssygemeldes, havde jeg sikker tikke taget beslutningen nu. Jeg håber at din JM og læge vil være forstående og at du må få den deltidssygemelding som det klart lyder til at du har brug for!

Held og lykke!

KH Skrupfidusen der vist godt forstår dig!!

Anonym
    Gæst

Det lyder heller ikke godt, så hav det nu godt med din beslutning!! Der er heller ikke nogen, der kommer og takker en, hvis det går galt på den ene eller anden måde alligevel, så man må tænke på sig selv 🙂

Kh. Kate 16+5

Anonym
    Gæst

Hej Skrupfidus!
    Syntes bestemt, at du skal tage imod den deltidssygemelding med god samvittighed… alt taget i betragtning, så har du jo været igennem nok – ingen grund til at løbe nogen risiko. Og helt ærlig, du har jo længe været bekymret mht. risikoen for vold på din arb.plads og ligeledes er det psykiske miljø jo også en belastning, som der tynger dig… så JA… deltid er bestemt den rigtige løsning, hvis du spørger mig.
    Er glad for at du er nået til den beslutning.
    Knus Karina 36+2 (på besøg fra dec. termin.)

skrupfidusskrupfidus
    Medlem

Kære Karina!

Hvor det dog varmer at du stadig følger mig, selvom det efterhånden er længe siden vi var i terminsgruppe sammen! Tak også for din opbakning til sygemeldingen!
    Nu går det jo snart løs for dig og jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke med fødslen!!

KH Skrupfidusen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.